Gå til innhold

Hvordan style skjørt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker å bruke skjørt, men gjør det sjelden for det får meg til å se bomsete og ustelt ut. Jeg er i fedmekategorien, men ser enda feitere ut med skjørt. Så hva kan jeg bruke til skjørtet eller hva slags skjørt gjør at jeg ser velkledd ut? 

Hvilke topper passer til? Har ingen midje, men heller ikke eplefasong. Det kan ikke være trangt eller kort, har veldig tjukke bein. 

Anonymkode: d2367...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sikker på at du er fin i skjørt.

Jeg liker å ha en bluse til,og gjerne en lett strikkejakke over.

Eller en singlet,med strikkejakke over.

Eller strikket genser.

Bruker bestandig stor veske,som jeg har over på tvers.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes skjørt er vel så pent på store kropper som små, og synes ikke man ser feitere eller kortere ut i skjørt enn i bukser. Selv liker jeg helst type "kontor-skjørt" med splitt nederst, type som  vel også kalles blyant-skjørt, som er ettersittende, men ikke (!) trange (det er ikke pent på noen) , og ca knelange. Det jeg føler utgjør den største forskjellen er om jeg tar på sko med litt hel, da synes jeg man får en helt annen figur enn med lave sko :) 

En litt pen overdel, bluse etc og kanskje ett belte og ett pent halssmykke gjør mye. Men også en helt enkel litt tettsittende (igjen ikke trang (!!) genser med høy hals, v hals etc er også fint. Men IKKE vanlige collegegensere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere! Kan dere gi eksempel på en overdel som passer til, gjerne bilde? Gjerne også eksempel på type skjørt. Mine legger liksom ekstra på hoftene og fremhever at jeg ikke har midje. 

Anonymkode: d2367...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du googler, finner du masse, masse bilder og tips på nett om hvordan style skjørt når man har "Litt ekstra" på magen :) 

Anonymkode: 6b3d3...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Om du googler, finner du masse, masse bilder og tips på nett om hvordan style skjørt når man har "Litt ekstra" på magen :) 

Anonymkode: 6b3d3...5e4

Ja, men jeg har ikke ekstra på magen, men jevnt fordelt overalt :) 

Anonymkode: d2367...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kul strømpebukse i knæsje farger og mønster. 

Anonymkode: a184d...138

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke kjole da?  Jeg liker bedre kjoler enn skørt.

Anonymkode: 80814...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjørt: plisse og A-fasong liker jeg å bruke (jeg har litt kg ekstra, men ikke enorm). 
Dette skjørtet har jeg: https://www.zalando.no/tom-tailor-skirt-plissee-a-line-skjoert-multi-coloured-to221b0cs-t11.html

Dette skjørtet lager midje-illusjon på meg fordi det er svart øverst. Ser det er utsolgt på størrelse, men dette merket/fasong/materiale er veldig fint. 

Anonymkode: a8ecb...138

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sommeren er jeg veldig glad i plisseskjørt. Til bruker jeg gjerne en enkel t skjorte som jeg har nede i skjørtet slik at jeg skaper illusjonen av en midje. Noe som dette, bare med en plain t skjorte https://www.stylevore.com/pleated-skirt-outfit-sneakers-street-fashion-cocktail-dress-casual-wear-t-shirt/

Anonymkode: a5f37...ed7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønnerikke hvorfor det ikke finnes mer, pencil skirt i Norge. Helt umulig å finne. 

Så jeg sydde et I jersey selv . Med gratis mønster fra pattern 4 pirates.  

Jeg er litt overvekt.  Men som tynn har jeg også vært totalt uten former,  går under det som heter brick  fasong. Pencilskirt  former en kropp uten former. Og har du den i stretch er den svært behagelig å gå med. Du kan ihr egen fasong ha noe hengende over linningen eller nedi linningen  

Lengden har også noe å si. Så jeg lager mine rett under knærne. Pga jeg er veldig lang i beina. Ned til ankel blir det sekk, og over knærne, ser det litt upropsjonert ut. 

Siden skjøret i stretch smalner inn nederst, skaper det form. 

I linken ser du skjørtet på mange kropper

https://www.patternsforpirates.com/product/pirate-pencil-skirt/

Anonymkode: f216a...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg skjønnerikke hvorfor det ikke finnes mer, pencil skirt i Norge. Helt umulig å finne. 

Så jeg sydde et I jersey selv . Med gratis mønster fra pattern 4 pirates.  

Jeg er litt overvekt.  Men som tynn har jeg også vært totalt uten former,  går under det som heter brick  fasong. Pencilskirt  former en kropp uten former. Og har du den i stretch er den svært behagelig å gå med. Du kan ihr egen fasong ha noe hengende over linningen eller nedi linningen  

Lengden har også noe å si. Så jeg lager mine rett under knærne. Pga jeg er veldig lang i beina. Ned til ankel blir det sekk, og over knærne, ser det litt upropsjonert ut. 

Siden skjøret i stretch smalner inn nederst, skaper det form. 

I linken ser du skjørtet på mange kropper

https://www.patternsforpirates.com/product/pirate-pencil-skirt/

Anonymkode: f216a...3e9

De skjørtene var veldig inn for ca10 år siden, jeg har mange i skapet som jeg kjøpte på hm da. Har også planer om å sy mine egne.

Anonymkode: a5f37...ed7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...