Gå til innhold

Ønske velkommen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva sier man? Koldtbordet står klart, man skal ønske velkommen og til slutt få med at alle kan gå og forsyne seg.... Må jo si noe mer enn velkommen, vær så god å forsyn dere.

Anonymkode: dff28...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er glade for at dere er her i dag.

Anonymkode: af50b...a1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo hva slags selskap det er. Men ville sagt noe sånt som «så hyggelig at dere alle ville komme og feire *** i dag, det er jeg utrolig glad for. Så håper jeg dere vil kose dere masse i dag/kveld og nyte den deilige maten som nå står klar. Velkommen skal dere være, og værsågod å forsyne dere» 😊

Anonymkode: 3aca7...eaa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk driver sikkert og mingler når alt er klart. Så da ville jeg klirret i glasset og sagt:

"Velkommen hit alle sammen, så flott å se at så mange kunne komme. Maten har nå kommet og er servert, så da blir det straks bespisning. Flere har kanskje funnet sitt bordkort allerede, men hvis ikke så er det bare å lete etter det nå og ta plass. Så tenker jeg at vi kan begynne til høyre med å forsyne oss med mat, og så følger vi forløpende etter".

Vet ikke om dere har bordkort, men om det er en konfirmasjon så er det veldig vanlig i alle fall. Hvis ikke er det bare å be folk ta plass. Jeg syns det skaper mye mer ro og ordnet forhold om folk setter seg først, og så forsyner man seg med mat. Folk blir også veldig usikker om hvem som skal begynne, mange vil ikke være brautende og venter heller - dersom man ikke sier noe om det. Så om man paker på bord og forteller kort rekkefølgen for forsyning, så blir alle glade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer heldigvis fra en slekt som hater taler og styr. 

Så her er det helt innafor å bare gi praktisk informasjon. 

"Da ønsker jeg å si velkommen til <hvadetnåer>. Vi starter med koldtbord, så blir det kaker og kaffe etter litt mingling og sosial omgang. De som sitter på x ende av bordet kan begynne å forsyne seg, så følger resten på etter hvert. "

Anonymkode: 4b199...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei alle sammen! Så utrolig hyggelig at så mange kunne komme! Det setter vi veldig stort pris på. Vi håper alle kommer til å kose seg, i så godt selskap, og ikke minst med maten. Den står klar, så det er bare å forsyne seg. God apetitt".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...