AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #1 Del Skrevet 24. mai 2023 Er på jakt etter en terrengsykkel, til rundt 3000 kr, sjekket finn men finner ingen som passer til meg på 1.75 cm i nærheten. Noen tips? Ønsker å sykle på landevei og i skogen eventuelt Anonymkode: 8eaad...c3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diry72 Skrevet 14. juni 2023 #2 Del Skrevet 14. juni 2023 Gå for en gravel sykkel. Men 3000 er lite, vurder å gå litt opp i pris, så får du litt bedre kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #3 Del Skrevet 14. juni 2023 3000 kroner for en grei sykkel er bare å glemme. Da må du i så fall kjenne noen som gir deg en veldig god pris. Dessuten er du litt vag i beskrivelsen, du ønsker deg en terrengsykkel, men virker som landeveien er hovedbruken. Da ville jeg vel ha gått for en hybridsykkel, bra på asfalt, bra på grusveier og funker helt greit på gode stier. Men enten bør du øke budsjettet, ellers så bør du vente til du iallefall har 5 000 kr å bruke, da begynner det å nærme seg en ok sykkel. Anonymkode: 5fc4c...cf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #4 Del Skrevet 15. juni 2023 Finn bruktutsalg eller prøv noe slikt, da handler du til under halv pris: https://www.politiet.no/aktuelt-tall-og-fakta/aktuelt/nyheter/2023/04/14/sykkelauksjon-pa-nett/ Anonymkode: 2ee86...efa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 20. juni 2023 #5 Del Skrevet 20. juni 2023 Diry72 skrev (På 14.6.2023 den 23.16): Gå for en gravel sykkel. Men 3000 er lite, vurder å gå litt opp i pris, så får du litt bedre kvalitet. Jeg har både grussykkel med bukkestyre og terrengsykkel, og mener at begge deler er kjempefint. Grussykkelen går littegrann fortere på vei men terrengsykkelen går også bra på vei, og den er mye bedre på sti med en gang det blir røtter. Terrengsykler med 26 " hjul kan være å få tak brukt i god stand til rundt 3000. Gode grussykler og gode 29"hjul terrengsykler er gjerne dyrere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diry72 Skrevet 20. juni 2023 #6 Del Skrevet 20. juni 2023 Legger du 10 lapper i en sykkel, så får du så mye sykkel for pengene enn en billig sykkel. Kjøp brukt av noen som har peiling på sykkel, de tar som regel vare på syklene sine. En gravel sykkel kjører omtrent like fort som en landeveissykkel, men den kan man også bruke i skogen. Og den gravel sykkelen gruser terrengsykkelen. Avhengig av syklisten selvfølgelig. 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 21. juni 2023 #7 Del Skrevet 21. juni 2023 (endret) Diry72 skrev (12 timer siden): Legger du 10 lapper i en sykkel, så får du så mye sykkel for pengene enn en billig sykkel. Kjøp brukt av noen som har peiling på sykkel, de tar som regel vare på syklene sine. En gravel sykkel kjører omtrent like fort som en landeveissykkel, men den kan man også bruke i skogen. Og den gravel sykkelen gruser terrengsykkelen. Avhengig av syklisten selvfølgelig. 😄 Gravelsykkelen går fortere på asfalt og skogsbilvei, men en terrengsykkel er mye tryggere og bedre i terreng og på stier med røtter. Jeg antar at TS ikke er rutinert terrengsyklist . Jeg kjører mye tryggere og føler meg sikrere på svinging og bremsing i terreng på min terrengsykkel med fete dekk sammenlignet med grus-sykkelen som bare har 44 mm dekk. Altså, jeg anbefaler gravel sykkel/ grussykkel til asfalt og skogsbilvei, men dersom man vil sykle på stier så er terrengsykkel optimal, og terrengsykkelen er faktisk god på asfalt også, selv om det går litt saktere , særlig dersom man har tunge, tykke , trygge dekk. Nå skal jeg ut og trimme, jeg planlegger en tur i lysløypa og velger terrengssykkelen. Dersom jeg skulle kjørt til Kikutstua så hadde jeg valgt grussykkelen. Endret 21. juni 2023 av I Grosny 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diry72 Skrevet 21. juni 2023 #8 Del Skrevet 21. juni 2023 I Grosny skrev (35 minutter siden): Gravelsykkelen går fortere på asfalt og skogsbilvei, men en terrengsykkel er mye tryggere og bedre i terreng og på stier med røtter. Jeg antar at TS ikke er rutinert terrengsyklist . Jeg kjører mye tryggere og føler meg sikrere på svinging og bremsing i terreng på min terrengsykkel med fete dekk sammenlignet med grus-sykkelen som bare har 44 mm dekk. Altså, jeg anbefaler gravel sykkel/ grussykkel til asfalt og skogsbilvei, men dersom man vil sykle på stier så er terrengsykkel optimal, og terrengsykkelen er faktisk god på asfalt også, selv om det går litt saktere , særlig dersom man har tunge, tykke , trygge dekk. Nå skal jeg ut og trimme, jeg planlegger en tur i lysløypa og velger terrengssykkelen. Dersom jeg skulle kjørt til Kikutstua så hadde jeg valgt grussykkelen. Er helt enig med deg. Kos deg på tur 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå