Gå til innhold

Tror dere det er tilfeldig hvilken familie man blir født inn i?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
On 5/24/2023 at 10:01 AM, AnonymBruker said:

Det kan da ikke være sånn at man «velger» sine foreldre før man blir født? Noen klarsynte som har noen tanker om dette? 

Anonymkode: a6d3c...a90

Absolutt ikke. Vi har alle vært i pungen til vår far. 

Dagen vi fant egget kunne like gjerne vært en våt flekk i en sokk

Anonymkode: 13bcb...dc1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør en som har blitt sjonglert mellom ørten fosterhjem det spørsmålet? 

Ganske tilfeldig i form av unnfangelse og fødsel. At det ble akkurat deg. 

Betingelsesstyrt i form av systemet vi fødes inn i. Det som former deg. 

Du hadde ikke vært den samme om du ble adoptert inn i en stamme i Amazonas fra fødsel, for å sette det på spissen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.5.2023 den 10.01):

Det kan da ikke være sånn at man «velger» sine foreldre før man blir født? Noen klarsynte som har noen tanker om dette? 

Selvsagt ikke. 

Tror du noen hadde valgt å komme inn i en mors kropp for så å få hodet sitt knust og lemmene sine klippet av én etter én av abortleger? (Det er sånn de gjør det når fosteret er stort nok).

Ingen hadde valgt det. Nei, man velger ikke foreldrene sine

Anonymkode: 0232e...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi velger foreldre og familie før vi blir født, ja. Som oftest noen vi har hatt tidligere liv sammen med, og som vi har karma å oppklare/forløse med. Det kommer helt an på hva sjelen din ønsker å lære i dette livet. For noen er det tilgivelse, for andre er det å lære å elske seg selv, ofte flere ting samtidig :)  Noen har enkle liv, siden de har hatt en del tøffe liv bak seg, mens andre velger vanskelige og ekstremt utfordrende liv, for å gi sjelen en skikkelig prøvelse og dermed lærdom. Ingenting er mer verdt enn å klare å jobbe seg gjennom smerte og likevel klare å velge kjærlighet - til seg selv, til andre, og til verden. Vi har valgt å bli gjenfødt i en ekstremt tung tid, så vær snille med dere selv. :hjerte:

Anonymkode: 17ecf...269

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi velger foreldre og familie før vi blir født, ja. Som oftest noen vi har hatt tidligere liv sammen med, og som vi har karma å oppklare/forløse med. Det kommer helt an på hva sjelen din ønsker å lære i dette livet. For noen er det tilgivelse, for andre er det å lære å elske seg selv, ofte flere ting samtidig :)  Noen har enkle liv, siden de har hatt en del tøffe liv bak seg, mens andre velger vanskelige og ekstremt utfordrende liv, for å gi sjelen en skikkelig prøvelse og dermed lærdom. Ingenting er mer verdt enn å klare å jobbe seg gjennom smerte og likevel klare å velge kjærlighet - til seg selv, til andre, og til verden. Vi har valgt å bli gjenfødt i en ekstremt tung tid, så vær snille med dere selv. :hjerte:

Jøyemeg

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, Udyret said:

Spør en som har blitt sjonglert mellom ørten fosterhjem det spørsmålet? 

Ganske tilfeldig i form av unnfangelse og fødsel. At det ble akkurat deg. 

Betingelsesstyrt i form av systemet vi fødes inn i. Det som former deg. 

Du hadde ikke vært den samme om du ble adoptert inn i en stamme i Amazonas fra fødsel, for å sette det på spissen.

Jeg vokste opp som et barnevernsbarn og trodde i mange mange år at jeg måtte ha vært et horribelt menneske i et tidligere liv for  å ha hatt en så forferdelig oppvekst. Jeg tenker sjeldent på sånt nå mer. Hvem vet? Vanskelig å forklare urettferdigheten i livet s¨ånn ellers.

Anonymkode: 18def...f81

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Sånn her tenkte jeg i tenårene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vokste opp som et barnevernsbarn og trodde i mange mange år at jeg måtte ha vært et horribelt menneske i et tidligere liv for  å ha hatt en så forferdelig oppvekst. Jeg tenker sjeldent på sånt nå mer. Hvem vet? Vanskelig å forklare urettferdigheten i livet s¨ånn ellers.

Det er selvskading

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Som er annen her skriver: De som har hatt en vond barndom med vold/ annet vondt tror nok ikke på dette at man velger familien sin. 

Nei mye mulig det 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.5.2023 den 23.18):

Ja ❤️ 

Anonymkode: 1c7a5...203

Da gjorde min sjel i så fall et ekstremt dårlig valg.....

Endret av Athena Freyja
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det sies at vi alle selv (sjelen/eksistensen) velger alle de livene vi lever, for å skulle samle oss erfaringer om alt ved det å være menneske. Alle skal oppleve vondt og godt. Være ofre og påføre andre vondt. Lide og trenge hjelp. Hjelpe folk som har det vondt. Alle ting har motsatser og vi lever mange liv etter hverandre. Noen mener til og med at vi lever mange parallelle liv og er alle ting på en gang. Det være seg et tre, et dyr, en ting, eller hva som helst som eksisterer. 

Uansett hva forståsegpåere tror at de vet, så vet ingen av oss noen ting som helst. Vi får vente og se til den tid kommer. 

Anonymkode: 4ec72...573

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det sies at vi alle selv (sjelen/eksistensen) velger alle de livene vi lever, for å skulle samle oss erfaringer om alt ved det å være menneske. Alle skal oppleve vondt og godt. Være ofre og påføre andre vondt. Lide og trenge hjelp. Hjelpe folk som har det vondt. Alle ting har motsatser og vi lever mange liv etter hverandre. Noen mener til og med at vi lever mange parallelle liv og er alle ting på en gang. Det være seg et tre, et dyr, en ting, eller hva som helst som eksisterer. 

Uansett hva forståsegpåere tror at de vet, så vet ingen av oss noen ting som helst. Vi får vente og se til den tid kommer. 

Hvem sier det?

Anonymkode: 407f4...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var uendelig vakkert. Det trengte jeg nå ❤️

Anonymkode: 92084...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hørt at det skjer, fordi man skal leve flere liv og lære gjennom hvert liv for å kunne bli et bedre menneske i det neste. Vet ikke åssen jeg skal forklare det, men det er noe jeg har lest. Ho svenske Lena Ranehag skriver jo om det. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
tussi680 skrev (Akkurat nå):

Har hørt at det skjer, fordi man skal leve flere liv og lære gjennom hvert liv for å kunne bli et bedre menneske i det neste. Vet ikke åssen jeg skal forklare det, men det er noe jeg har lest. Ho svenske Lena Ranehag skriver jo om det. 

Det forklarer hvorfor jeg har det sånn dette livet og hva jeg går igjennom

Anonymkode: 92084...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.5.2023 den 7.49):

Jeg tror også på dette❤️

Anonymkode: 9d5a2...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg tror også på dette❤️

Tror ikke en døyt på dette. Håper det er bullshit! 

Ts 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.5.2023 den 7.26):

Som er annen her skriver: De som har hatt en vond barndom med vold/ annet vondt tror nok ikke på dette at man velger familien sin. 

Joda, det kan man. Jeg har hatt en vond barndom med vold og omsorgssvikt. Lever med ettervirkningene av det. Å jobbe meg gjennom det, har gjort at jeg tror jeg valgte dette for nettopp å forløse noen saker jeg kom hit for å jobbe med. Den motgangen jeg har opplevd i livet, trua en stund med å senke meg helt. Men jeg har jobba gjennom det og er i dag takknemlig på ekte for opplevelsene jeg har hatt. Kanskje en forskrudd måte å finne mening i det meningsløse på? Samme det, jeg lever godt med å tro på dette en stund i alle fall :)

Anonymkode: 544c8...fed

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke en døyt på dette. Håper det er bullshit! 

Ts 

Tenkte kanskje at du som var ts i denne tråden, startet tråden fordi du var søkende? Høres ut som du avfeier dette ganske fort? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 5/24/2023 at 10:01 AM, AnonymBruker said:

Det er sjelen din som velger, ikke den midlertidige personligheten i dette livet.

Sjelen din kan ville noe annet enn det personligheten (egoet ditt) vil.

Anonymkode: 4ae8a...5ac

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...