AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #1 Skrevet 23. mai 2023 Hvordan er sjansene? Vet det er rundt 160 som har søkt fra hele Norge så jeg ser jo for meg at mange kanskje vil si nei til plassen. Noen som har kommet inn fra en slik plass? det er anestesisykepleie Anonymkode: 90d3f...5b3
mitch92 Skrevet 23. mai 2023 #2 Skrevet 23. mai 2023 Hvor mange plasser er det da? Har litt å si. Er Det 20 plasser er vel sjansen en del lavere enn om det feks er 60
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #3 Skrevet 23. mai 2023 mitch92 skrev (Akkurat nå): Hvor mange plasser er det da? Har litt å si. Er Det 20 plasser er vel sjansen en del lavere enn om det feks er 60 Det er mellom 25 og 30 en plass Anonymkode: 90d3f...5b3
mitch92 Skrevet 23. mai 2023 #4 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er mellom 25 og 30 en plass Anonymkode: 90d3f...5b3 Det pleier og sies at om man har høyere ventelistenummer enn antall plasser er det ganske usannsynlig å komme inn. Sjansen for at hele klassen sier nei til studieplass/ikke møter opp til studiestart er lav. 2
Bovina sancta Skrevet 23. mai 2023 #5 Skrevet 23. mai 2023 Jeg har ikke vært på venteliste selv, men har jobbet noen år som studiekonsulent ved et universitet. Det avhenger jo litt av hva slags type studie det er, om mange takker ja til plassen eller ikke. Ser en del variasjoner der. Hva har du søkt? 1
Fame Skrevet 23. mai 2023 #6 Skrevet 23. mai 2023 mitch92 skrev (6 minutter siden): Det pleier og sies at om man har høyere ventelistenummer enn antall plasser er det ganske usannsynlig å komme inn. Sjansen for at hele klassen sier nei til studieplass/ikke møter opp til studiestart er lav. Jeg har vært på venteliste nummer 101 tidligere med samme størrelse kull. Falt ned til 45
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #7 Skrevet 23. mai 2023 Bovina sancta skrev (3 minutter siden): Jeg har ikke vært på venteliste selv, men har jobbet noen år som studiekonsulent ved et universitet. Det avhenger jo litt av hva slags type studie det er, om mange takker ja til plassen eller ikke. Ser en del variasjoner der. Hva har du søkt? Skrev i HI. Anestesisykepleie Anonymkode: 90d3f...5b3
Bovina sancta Skrevet 23. mai 2023 #8 Skrevet 23. mai 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Skrev i HI. Anestesisykepleie Anonymkode: 90d3f...5b3 Beklager, så ikke siste linjen Da har jeg ikke så mye erfaring å komme med, dessverre, men masse lykke til! 1
mitch92 Skrevet 23. mai 2023 #9 Skrevet 23. mai 2023 Fame skrev (15 minutter siden): Jeg har vært på venteliste nummer 101 tidligere med samme størrelse kull. Falt ned til 45 Det er jo såklart ikke umulig, men er ikke normen. Fått til svar at det er lite sannsynlig at man får plass med høyrere venteliste nr enn plasser. Men kommer jo ann på hvor populært studiet er. Færre sier vel nei til type jus og medisin feks.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #10 Skrevet 23. mai 2023 Om det er oppstart til høsten kan du ha mulighet. Min erfaring er at mange trekker seg fra videreutdanning fordi det tar så lang tid fra man søker til det er oppstart, så mye kan endre seg for søkeren. Anonymkode: 26708...8d7 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #11 Skrevet 23. mai 2023 Det er egentlig hel urealistisk at du kommer inn. Jeg jobber på en høyskole med dette studiet og ca like mange søkere og plasser, det ble sendt ut 5 nye tilbud etter første opptaksrunde. Da er det overbooket litt fordi noen slutter, så kanskje 1-2 til kommer inn ved studiestart. Men så langt ned som 33 på listen er urealistisk. De som søker videreutdanning (spesielt anestesi, operasjon, helsesøster og jordmor) har tenkt nøye over det og er takknemlig for en plass, så det er ikke så mange som faller fra slik det er i søkeprosesser gjennom SO. Anonymkode: 1967c...176 2
Fame Skrevet 24. mai 2023 #12 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er egentlig hel urealistisk at du kommer inn. Jeg jobber på en høyskole med dette studiet og ca like mange søkere og plasser, det ble sendt ut 5 nye tilbud etter første opptaksrunde. Da er det overbooket litt fordi noen slutter, så kanskje 1-2 til kommer inn ved studiestart. Men så langt ned som 33 på listen er urealistisk. De som søker videreutdanning (spesielt anestesi, operasjon, helsesøster og jordmor) har tenkt nøye over det og er takknemlig for en plass, så det er ikke så mange som faller fra slik det er i søkeprosesser gjennom SO. Anonymkode: 1967c...176 Igjen, jeg falt fra 101 til 45. Det var jordmor Helt urealistisk var vel å ta litt i
Agatha Skrevet 24. mai 2023 #13 Skrevet 24. mai 2023 Fame skrev (21 minutter siden): Igjen, jeg falt fra 101 til 45. Det var jordmor Helt urealistisk var vel å ta litt i Men da kan det vell strengt tatt være de før deg på ventelista som har trekt seg? 2
Fame Skrevet 24. mai 2023 #14 Skrevet 24. mai 2023 Agatha skrev (Akkurat nå): Men da kan det vell strengt tatt være de før deg på ventelista som har trekt seg? Ja? Det er da svært sannsynlig at det kan skje Det er folk fra hele Norge som søker så hvis flere fra nord kommer inn nærmere der de bor så trekker de seg selvfølgelig
mitch92 Skrevet 24. mai 2023 #15 Skrevet 24. mai 2023 Fame skrev (3 minutter siden): Ja? Det er da svært sannsynlig at det kan skje Det er folk fra hele Norge som søker så hvis flere fra nord kommer inn nærmere der de bor så trekker de seg selvfølgelig Svært sannsynlig og svært sannsynlig....Det er mulig, men det er ikke sannsynlig. Når man snakker med de som jobber med opptak så svarer de at det er lite sannsynlig. At man selv var gått fra venteliste plass x til å få plass betyr ikke at det er sannsynlig, det betyr bare at det er mulig 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #16 Skrevet 24. mai 2023 Fame skrev (5 minutter siden): Ja? Det er da svært sannsynlig at det kan skje Det er folk fra hele Norge som søker så hvis flere fra nord kommer inn nærmere der de bor så trekker de seg selvfølgelig Fortsatt usannsynlig at 32 stk faller fra. Anonymkode: f5c12...cfd 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #18 Skrevet 15. august 2023 Jeg ønsker bare å oppdatere om at jeg kom inn på studiet Anonymkode: 90d3f...5b3 4 2
Danseskjørt Skrevet 15. august 2023 #20 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg ønsker bare å oppdatere om at jeg kom inn på studiet Anonymkode: 90d3f...5b3 Hurra, så gøy. Da var det så mange som trakk seg altså, artig 😄
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå