Gå til innhold

Gave til samboer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye bør jeg legge meg på, i gave til kommende samboer, i anledning hans 50 års dag? 

Vi flytter sammen i slutten av juni, da min leieperiode går ut juni. Vært kjærester tre år. Pleid å gi hverandre rundt en tusing i bursdag ellers, ikke avtalt, bare blitt der.

Ønsker å legge litt mer i det når han blir 50. Han ønsker ikke å feire, men å dra bort, så jeg har en god mulighet til at det kan være gaven. Litt usikker hvor mye, og hva. Hvor mye har dere pleid å gi hverandre for runde år kontra vanlig bursdag? 

Bør jeg doble? 2000kr. Natt på hotell, og jeg betaler middag med drikke? (Hans del av 'hotellregning' ca. 500 kr, pluss hans del av restaurant ca. 1500kr? )

3500 kr? Weekend på et deilig hotell, dyrere. En fin middag med vinpakke en av dagene? Finere hotell, spahotell kanskje. Avslapping, to netter, 2000 kr per natt. Også blir hans del ca 2000kr da, og middag 1500kr. ) 

Ca. 4000 kr?  Som den ovenfor til 3500kr, men at jeg i tillegg kjøper en liten ting? (Kjøper en parfyme eller en genser e.l.)

Ca. 5000-7000 kr? Kjøper en rimelig ferietur? Langhelg i Polen eller danmark. Kanskje ei uke i Tyrkia. Da blir prisen totalt 10-12 tusen. Han må evt på egenhånd betale for alt utenom reisen da. Så litt dumt å kjøpe noe en må ha utlegg for selv kanskje?

Hvordan gjør dere det?

Anonymkode: df3a7...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...