AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #81 Del Skrevet 28. mai 2023 On 5/23/2023 at 7:14 AM, AnonymBruker said: Det er påfallende mange uføre her. Er det fordi uføre må ha noe å bruke dagen på, eller er det fordi de fleste uføre er damer? Anonymkode: 22fa8...5c4 Det er også mange dumme og trangsynte mennesker her. Mennesker er forskjellige. Lev med det. Anonymkode: 788d3...7a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #82 Del Skrevet 26. juli 2023 Ble du født i morgen? Anonymkode: c72d6...0d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #83 Del Skrevet 26. juli 2023 Turnusarbeider her. Hater å være her, men det er litt mye tid å slå i hjel når det er rolig på nattevakt. Hadde det vært mange uføretrygdede her, så hadde det nok ikke blitt snakket så varmt om Høyre i enkelte tråder 🤣 Anonymkode: 3eb55...6e5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 26. juli 2023 #84 Del Skrevet 26. juli 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Turnusarbeider her. Hater å være her, men det er litt mye tid å slå i hjel når det er rolig på nattevakt. Hadde det vært mange uføretrygdede her, så hadde det nok ikke blitt snakket så varmt om Høyre i enkelte tråder 🤣 Anonymkode: 3eb55...6e5 Her har du mye rett. I hvertfall mye jeg er enig i. Litt sån samme mening. Hater egentlig å være her,men slår ihel litt tid hver dag likevel her inne. Ang uføre her inne kontra ikke,så er det selvsagt en fordom,som er sagt enten for å provosere fram en reaksjon,eller bare noen som tror uføre er på en uendelig betalt "ferie" Begge deler er fullstendig feil,og kommer fra mindre begavede mennesker. Men ikke tro at mange uføre her inne ikke stemmer Høyre. Blir stadig like overrasket over at enten er de fullstendig i villede,eller så har de et slags bilde i hodet om at ved å stemme borgerlig,så vil samfunnet bli bedre,og dermed vil det dryppe over på den personen til slutt. Noe jeg ikke ser logikken i. Men er heller ikke ufør. Sier bare om jeg hadde vært det,så hadde første prio vært å sørge for meg selv økonomisk. Helt i takt med at rikingene vil sikre seg selv ved å ha en borgerlig regjering. Hvorfor skal de svakeste tenke mer på samfunnet generelt en seg selv? Vel,det er en annen diskusjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #85 Del Skrevet 27. juli 2023 Adobyen skrev (På 24.5.2023 den 2.54): Vi er nok noen uføre ja, og for min del begynte det fordi jeg kjedet meg da jeg ble syk. Da jeg forsto hvilken vei det gikk, så begynte jeg å lese meg opp på regelverk, nyheter og politikk for folk i min situasjon. Det var også et sjokk å lese at enkelte var misunnelige på en løsemiddelskadet industriarbeider og ikke unnet meg penger å leve av etter 28 år som arbeider og skattebetaler. Jeg synes det er enda sprøere at noen uføre kveler debatten omkring dette ved å påstå det du gjør nederst. INGEN er misunnelig. INGEN som ikke ønsker at du skal ha penger å leve av. Men selv du må tåle en debatt rundt det store antallet nordmenn i arbeidsfør alder som ikke kan utføre NOE for fellesskapet, selv om du er løsemiddelskadd. Det må da være i alles interesse at færrest mulig blir uføre, og særlig for dere som allerede er det. I verste fall kommer det en dag hvor muligheten for å være helt ufør faller bort, fordi det ikke er bærekraftig. Anonymkode: c12f6...cad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 27. juli 2023 #86 Del Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg synes det er enda sprøere at noen uføre kveler debatten omkring dette ved å påstå det du gjør nederst. INGEN er misunnelig. INGEN som ikke ønsker at du skal ha penger å leve av. Men selv du må tåle en debatt rundt det store antallet nordmenn i arbeidsfør alder som ikke kan utføre NOE for fellesskapet, selv om du er løsemiddelskadd. Det må da være i alles interesse at færrest mulig blir uføre, og særlig for dere som allerede er det. I verste fall kommer det en dag hvor muligheten for å være helt ufør faller bort, fordi det ikke er bærekraftig. Anonymkode: c12f6...cad Et par nye perioder med blå regjering, så kan nok dette bli resultatet. Det vil ikke overraske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #87 Del Skrevet 27. juli 2023 Adobyen skrev (24 minutter siden): Et par nye perioder med blå regjering, så kan nok dette bli resultatet. Det vil ikke overraske. Ja nettopp. Derfor er det jo viktig å «få lov» til å diskutere dette også her på KG, uten at noen skal kvele en saklig debatt. Er helt enig i at hets er ufint, men jeg hadde håpa at dere som vet dere er helt reelt uføre og aldri vil kunne komme ut i jobb igjen kan se forbi det dere oppfatter som hets. Det er isåfall ekstremt få som er misunnelig på invalidiserende sykdom og store helseplager, og de fleste ønsker et godt liv for også dere. Men et samfunn hvor bortimot 20% er uføre er noe jeg ihvertfall ikke vil ha, og da er det interessant å diskutere HVA man kan gjøre på et samfunnsmessig nivå for å unngå dette. Anonymkode: c12f6...cad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 27. juli 2023 #88 Del Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja nettopp. Derfor er det jo viktig å «få lov» til å diskutere dette også her på KG, uten at noen skal kvele en saklig debatt. Er helt enig i at hets er ufint, men jeg hadde håpa at dere som vet dere er helt reelt uføre og aldri vil kunne komme ut i jobb igjen kan se forbi det dere oppfatter som hets. Det er isåfall ekstremt få som er misunnelig på invalidiserende sykdom og store helseplager, og de fleste ønsker et godt liv for også dere. Men et samfunn hvor bortimot 20% er uføre er noe jeg ihvertfall ikke vil ha, og da er det interessant å diskutere HVA man kan gjøre på et samfunnsmessig nivå for å unngå dette. Anonymkode: c12f6...cad Det er fort å glemme at uføretrygd blir innvilget på grunn av sykdom og skader. .Det er også sant at flere uføre kan jobbe litt, noe de fleste ønsker om muligheten byr seg, men det står ikke kun på viljen. Uforutsigbarheten i sykdommen gjør det vanskelig for arbeidsgiver. Noen ganger er det ikke mulig å tilrettelegge for fysiske vansker heller. Kan man ikke stå oppreist over tid, så faller mange muligheter bort. Har man problemer med syn eller hørsel. Så er det ikke lett å jobbe i butikk eller servering. Ja, det er jo mange slike hindringer. Psykisk syke kan skifte fra dag til dag. Det er veldig mange som bidrar med hva de kan innen frivillige organisasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #89 Del Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 23.5.2023 den 7.14): Det er påfallende mange uføre her. Er det fordi uføre må ha noe å bruke dagen på, eller er det fordi de fleste uføre er damer? Anonymkode: 22fa8...5c4 Nei, her på KG er jo alle millionærere. Alle har hus til 5-6 millioner, dyre biler, sparer 20-30.000 i mnd. Drar på utenlandstur støtt. Har hytte på fjellet og sjøen. Dette er i hvertfall det de fleste svarer når det er spørsmål om økonomi her på KG Anonymkode: 06112...b45 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 29. juli 2023 #90 Del Skrevet 29. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 10.36): Nei, her på KG er jo alle millionærere. Alle har hus til 5-6 millioner, dyre biler, sparer 20-30.000 i mnd. Drar på utenlandstur støtt. Har hytte på fjellet og sjøen. Dette er i hvertfall det de fleste svarer når det er spørsmål om økonomi her på KG Anonymkode: 06112...b45 Hvor mange brukere er det på KG? Hvor stor andel av dem svarer på de nevnte spørsmål? Endret 29. juli 2023 av Kokeplate Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 29. juli 2023 #91 Del Skrevet 29. juli 2023 Kokeplate skrev (1 time siden): Hvor mange brukere er det på LG? Hvor stor andel av dem svarer på de nevnte spørsmål? Godt spørsmål. Det er veldig mange som har registrert bruker på KG, men det fullt opp av «døde» profiler uten innlegg, og mange som ikke har vært inne på siden på mange år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #92 Del Skrevet 29. juli 2023 Adobyen skrev (1 time siden): Godt spørsmål. Det er veldig mange som har registrert bruker på KG, men det fullt opp av «døde» profiler uten innlegg, og mange som ikke har vært inne på siden på mange år. Som regel er disse her fortsatt, under nye profiler. Anonymkode: dd18a...04a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #93 Del Skrevet 29. juli 2023 Nei Anonymkode: 6de35...73a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #94 Del Skrevet 29. juli 2023 Fant80 skrev (På 26.7.2023 den 4.50): Her har du mye rett. I hvertfall mye jeg er enig i. Litt sån samme mening. Hater egentlig å være her,men slår ihel litt tid hver dag likevel her inne. Ang uføre her inne kontra ikke,så er det selvsagt en fordom,som er sagt enten for å provosere fram en reaksjon,eller bare noen som tror uføre er på en uendelig betalt "ferie" Begge deler er fullstendig feil,og kommer fra mindre begavede mennesker. Men ikke tro at mange uføre her inne ikke stemmer Høyre. Blir stadig like overrasket over at enten er de fullstendig i villede,eller så har de et slags bilde i hodet om at ved å stemme borgerlig,så vil samfunnet bli bedre,og dermed vil det dryppe over på den personen til slutt. Noe jeg ikke ser logikken i. Men er heller ikke ufør. Sier bare om jeg hadde vært det,så hadde første prio vært å sørge for meg selv økonomisk. Helt i takt med at rikingene vil sikre seg selv ved å ha en borgerlig regjering. Hvorfor skal de svakeste tenke mer på samfunnet generelt en seg selv? Vel,det er en annen diskusjon. En del uføre er faktisk intelligente nok til å forstå at velferd må finansieres. Uten lønnsomme bedrifter og investorer som satser her i landet, vil kilden til uførepensjonen tørke opp ganske fort. Oslo kommune har jo tapt minst 100 millioner på at folk har flyttet til Sveits allerede. Anonymkode: febf7...f73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 29. juli 2023 #95 Del Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Som regel er disse her fortsatt, under nye profiler. Anonymkode: dd18a...04a Det tror jeg også, kanskje. Men hver profil teller vel som én bruker, trodde jeg? Det er sikkert noen som ikke tar bryderiet med å be seg slettet når de går. Det skulle kanskje vært en enklere form for utmelding, slik som på fb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #96 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 8.33): Jeg synes det er enda sprøere at noen uføre kveler debatten omkring dette ved å påstå det du gjør nederst. INGEN er misunnelig. INGEN som ikke ønsker at du skal ha penger å leve av. Men selv du må tåle en debatt rundt det store antallet nordmenn i arbeidsfør alder som ikke kan utføre NOE for fellesskapet, selv om du er løsemiddelskadd. Det må da være i alles interesse at færrest mulig blir uføre, og særlig for dere som allerede er det. I verste fall kommer det en dag hvor muligheten for å være helt ufør faller bort, fordi det ikke er bærekraftig. Anonymkode: c12f6...cad Lyver så du tror det selv,men det er kanskje ikke så rart når du helt tydelig er en av de som sparker nedover Anonymkode: 7fedb...2d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #97 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lyver så du tror det selv,men det er kanskje ikke så rart når du helt tydelig er en av de som sparker nedover Anonymkode: 7fedb...2d7 Kan vi ikke bare slutte å si at kommentarer som den du siterer er å sparke nedover? Slike kommentarer og folk som lirer dem ut av seg er det laveste av det lave, så sparking nedover er det så absolutt ikke. Anonymkode: 81651...67b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #98 Del Skrevet 31. juli 2023 Ja. Men en liten andel jobber med å innvilge uføresøknader. Anonymkode: 5db65...ca2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #99 Del Skrevet 31. juli 2023 Mammapermisjon Anonymkode: c44d1...850 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 31. juli 2023 #100 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 23.5.2023 den 7.14): Det er påfallende mange uføre her. Er det fordi uføre må ha noe å bruke dagen på, eller er det fordi de fleste uføre er damer? Anonymkode: 22fa8...5c4 Og du ikke utestengt fordi? Vær MEGET forsiktig med det temaet. Jeg ble utestengt fordi jeg sa meninga mi om det temaet noen ganger. I rest my case once again. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå