Gå til innhold

Tatovering i dag - trene i morgen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bør jeg holde meg unna treningssenteret til tatoveringen har grodd litt? 
Tatoveringen er på leggen, og kan dekkes av gymtights. Jeg vasker selvsagt alt utstyr før jeg bruker det, men det finnes jo ingen garantier. Jeg kan ikke fortsette å ha plastfilmen på tatoveringen, for den vil rett og slett gli av så fort jeg begynner å svette under den. Og ingen tights er så tett at eventuelle bakterier ikke vil kunne finne veien gjennom, spesielt når den er våt av svette. Hva tenker dere?

Anonymkode: 67f02...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør ikke trene på 48 timer etter å ha tatt en tatovering. Dette fordi du kan svette ut blekket før huden har fått muligheten til å innkapsle det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kan jeg trene etter å ha blitt tatovert?
Du bør ikke trene på 48 timer etter å ha tatt en tatovering. Dette fordi du kan svette ut blekket før huden har fått muligheten til å innkapsle det. Når du har fått skorpe må du være forsiktig så du ikke strekker skorpen slik at den sprekker, det vil påvirke jevnheten i fargen.

Anonymkode: f283a...eeb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville vært mer bekymret for at gnikking av tightsen over kan forringe tilhelingen og gjøre den stygg en bakteriene. Den burde holdes fuktig med salve og plastfilm en stund etterpå for å hindre tørr skorpe som faller av -som et vanlig sår for å unngå arr.

svette og bevegelse høres ikke ut som god kombo allerede dagen etter.

men for all del, folk tar tatovering i syden også, og så rett ut i sol og uten plaster -noen av de blir stygge og noen ikke, så det er mulig det går helt fint. Men hvorfor ta sjansen på at noe du har brukt mye penger på kan bli stygt når å vente litt kan hindre det 🤷

Anonymkode: b5e60...77b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...