Gå til innhold

Besøk av foreldre i campingvogn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Mine foreldre/ barnas besteforeldre bor 7timer unna med bil. Med to små barn er det ikke ofte familien på fire her klarer å ta turen dit, men foreldrene mine er ofte her. Vi skal dit i sommer og det der vi frem til.

Problemet er bare at det veldig fort kan bli veldig intenst når dem er her. Min far snakker på inn og utpust, hater stillhet men har lite interessant å komme med. Han snakker som regel ikke om annet enn vær og økonomi, gjentar seg selv og hører ikke etter når andre prater. Han er snill da, ingenting vondt i han, men det kan raskt oppstå uenighet når han begynner å ta opp politikk m.m.  Mamma derimot er litt enklere å ha med å gjøre.

Sist gang de var hos oss bodde de hos oss i 10dager. Litt hjelp med barna men egentlig mer stress å ha besøk i en hektisk småbarnshverdag. 

Foreldrene mine har campingvogn. De kjører ofte hit, blir stående på campingplasser rundt omkring. Problemet med det er at de synes det blir for dyrt og ønsker derfor å stå parkert i innkjørselen hos oss. Problemet er at jeg og mannen min ikke har lyst til å ha en campingvogn stående utenfor huset. Ikke har vi ordentlig plass heller. Å vi er heller ikke en campingplass. Synes du det er dårlig av oss? Å si nei til at dem kan stå her med campingvogna? Gå ut dit for å legge seg, faren min setter seg sikkert ut dit for å se på fotballkamp osvosv. Ser helt klart noen fordeler med det, men orker ikke tanken på camping i hagen heller liksom. Er jeg urimelig? 

Anonymkode: 3d397...fa0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Haha uff dette minnet meg om en episode i Bonusfamilien som er på Netflix 😅

Om jeg måtte valgt, hadde jeg mye heller hatt dem i en campingvogn utenfor huset enn inni.

Anonymkode: ae194...53f

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Vel, mine svigerforeldre har en svær bobil, og de kommer hit med den med ujevne mellomrom. Har aldri tenkt tanken på at de skulle parkere et annet sted.... Synes bare det er "deilig" at de har sin egen hule, misforstå meg rett.

Synes det er litt rart at du ikke vil ha vogna der hvis dere faktisk har mulighet for å ha plass til den...

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er litt rart at de ikke kan stå hos dere når de skal komme på besøk? Vi hadde tanter og onkler på besøk, som kom og sto i hagen vår litt. Og når vi var hos besteforeldre om sommeren var det ofte flere gjester i hus og det passet fint at vi tok med vår vogn å bo i. Forstår ikke helt hvorfor du synes det er bedre at de bor på campingplass?

Anonymkode: 7b730...6aa

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere har jo egentlig plass til vogna, så da syns jeg at det er rart at dere ikke har tilbydd den løsningen før.

Anonymkode: 34d59...68e

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke vogna moderne nok for deg? Syns du det er flaut at naboer og andre ser en campingvogn i hagen?

Hadde det vært bedre om det var en splitter ny moderne bobil?

Anonymkode: ad52f...89b

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hei,

Mine foreldre/ barnas besteforeldre bor 7timer unna med bil. Med to små barn er det ikke ofte familien på fire her klarer å ta turen dit, men foreldrene mine er ofte her. Vi skal dit i sommer og det der vi frem til.

Problemet er bare at det veldig fort kan bli veldig intenst når dem er her. Min far snakker på inn og utpust, hater stillhet men har lite interessant å komme med. Han snakker som regel ikke om annet enn vær og økonomi, gjentar seg selv og hører ikke etter når andre prater. Han er snill da, ingenting vondt i han, men det kan raskt oppstå uenighet når han begynner å ta opp politikk m.m.  Mamma derimot er litt enklere å ha med å gjøre.

Sist gang de var hos oss bodde de hos oss i 10dager. Litt hjelp med barna men egentlig mer stress å ha besøk i en hektisk småbarnshverdag. 

Foreldrene mine har campingvogn. De kjører ofte hit, blir stående på campingplasser rundt omkring. Problemet med det er at de synes det blir for dyrt og ønsker derfor å stå parkert i innkjørselen hos oss. Problemet er at jeg og mannen min ikke har lyst til å ha en campingvogn stående utenfor huset. Ikke har vi ordentlig plass heller. Å vi er heller ikke en campingplass. Synes du det er dårlig av oss? Å si nei til at dem kan stå her med campingvogna? Gå ut dit for å legge seg, faren min setter seg sikkert ut dit for å se på fotballkamp osvosv. Ser helt klart noen fordeler med det, men orker ikke tanken på camping i hagen heller liksom. Er jeg urimelig? 

Anonymkode: 3d397...fa0

Ja, du er urimelig. Har ikke lyst? Hva i alle dager. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

10 dager foreldrebesøk er alt, alt for mye, selv om de står parkert på utsiden. Jeg antar at de kommer inn i huset til dere rett som det er?

Anonymkode: 9bb44...748

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan organiserer dere det når dere drar til dem? Kommer dere til ferdig oppredde senger, mat i kjøleskap osv?

Ja, jeg synes du og mannen er urimelige. 

Anonymkode: 985c1...974

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine kommer ofte til oss med bobilen sin. Har aldri tenkt tanken på at de skulle stå noen annen plass. Glad jeg har foreldre som kommer å vil være sammen med oss. Ja, litt styrete kan det bli med spinnville barn, kø på badet og kaos på kjøkkenet, men samtidig så godt å være sammen... De er ofte flere uker på sommeren, og cirka 2 helger i måneden...

Anonymkode: 3be7e...44f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Det er foreldrene dine. Tenk om de hadde studd deg inn i en campingvogn da du var 17. De burde selvfølgelig både få parkere hos dere og bli tilbudt å bruke bad og alt de trenger. En dag mister du dem, vil du virkelig tenke tilbake og huske på at du ba foreldre parkere ”hotellet” sitt et annet sted. Vi hadde aldri tenkt tanken en gang, og vi har tre barn og ikke for stor innkjørsel selv. 

Anonymkode: aa3ee...b86

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Foreldre er irriterende. Dine barn vil synes du er irriterende når de blir voksne. Men tenk så heldig du er som har besteforeldre som vil være med barnebarna. La de stå utenfor med campingvognen. Det var et flott initiativ og vet om flere som gjør det slik.

Anonymkode: 7d124...ac9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mor låner vogna vår som står på gårdsplassen når hun er på besøk. Vi syns det er helt topp. Da kan vi styre inne uten å ta hensyn til at hun feks vil sove lenger, eller at babyen gråter, jeg må opp å fikse flaske osv. Skjønner ikke problemet med å la vogna stå på tomta hvis man har plass, det er familie. Har dere faktisk ikke plass så er det jo ikke en diskusjon. 

Anonymkode: 7e9c9...895

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde jublet om mine foreldre besøkte meg med campingvogn. Nå har jeg bodd maks 10 min med bil fra mine foreldre, men allikevel ville jeg latt de parkere på min tomt ved besøk. Jeg har ikke så voldsom stor parkeringsplass, men skulle fint fått plassert en campingvogn uten at det ville plaget meg.

Vær glad foreldrene dine vil komme på besøk for å treffe dere. En dag blir det slutt på disse besøkene

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Svigers besøker oss og har vogna med. Synes det er helt herlig at de gjør der slik. Det er vinn vinn for alle. Uten vogna er det tre dager max, med vogna så kan de glatt være her en uke uten at de blir så mye ekstra styr på oss:)

Anonymkode: d9cd8...58b

• Liker 1
Skrevet

Det er så utrolig sært å «ikke ville ha camping utenfor huset»😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart å ikke kunne ha en campingvogn utenfor når det er plass til det.

Anonymkode: 23005...043

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...