Gå til innhold

Hva glemte du til konfirmasjonen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så, gikk noe i glemmeboka da du arrangerte konfirmasjon? Hva var det evt?

Anonymkode: a0f27...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å kose meg.

 

Hadde jeg skulle gjort det igjen hadde jeg sørger for mye mer hjelp og satt bort flere oppgaver.

Anonymkode: 14101...7d3

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Is-skjeer til isen glemte jeg. Men det ordnet seg. 

Anonymkode: bb5ca...22d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Å kose meg.

 

Hadde jeg skulle gjort det igjen hadde jeg sørger for mye mer hjelp og satt bort flere oppgaver.

Anonymkode: 14101...7d3

Samme her, til navnefesten. Skulle definitivt beordret gjestene mer rundt, så de hjalp til. Nå var det ingen av dem som gjorde en skit, vi måtte rydde alt av bordene, pakke sammen koldtbord-restene og få det i kjølen, sette inn i oppvasken, og så dekke bordet til kaffe og kaker og trakte kaffen og finne frem kaker osv osv. Mens gjestene bare hang og slang og pjattet. 

Anonymkode: 0eb25...c61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte ingenting. Utrolig nok! Leide lokale på et hotell & satt bort det meste. Koste meg hele dagen med familie og venner. Det kostet litt mer, men var verdt det. Og jeg hadde spart opp over tid. 

Anonymkode: 13d6a...93e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi glemte faktisk ingenting. Jeg skrev lister i god tid i forveien som inneholdt den minste ting (fra hvor mange kakespader vi trengte til å huske kaffefløte til kaffen). Flere av gjestene hjalp til med rydding underveis og etter og det var veldig hyggelig. Det ble en kjempefin dag. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte heller ingenting, hadde alt veldig nøye planlagt.

Beste tipset er å delegere så mye som mulig ja. Vi lot mange gjester ha noen få/små oppgaver, så ble det ikke så mye for noen å gjøre. Èn gjest fikk f.eks ansvaret med å bære ut skitne tallerkener etter middag. En annen bar ut nye kakefat, en annen sørget for at det alltid var kaffe på kannen og mange slike ting. Alle visste tydelig hva sin ene ting var, så det var veldig enkelt og greit.

Annet tips er at vi skaffet hjelp av person som ikke er gjest (i vårt tilfelle en nabo) som kunne klargjøre litt i lokalet mens vi andre var i kirken. Ikke mye, men låse opp døren, sette ut flagg, tenne stearinlysene på bordet og trykke på kok kaffe-knappen og sette frem kjeks. Var veldig fint med den hjelpen, så ble det ikke noe stress for oss eller noen gjester som måtte skyndte seg til lokalet for å være først.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg virkelig ikke etter å ha skrevet detaljert lister, haket av for alt som er i boks. Og har ordnet med hjelp til maten/kaffen. Men det vil vel tiden vise. Konfirmasjonen er i dag!

Anonymkode: 14d99...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfirmanten glemte å holde sin tale! Hun skulle egentlig runde av selskapet med å takke. Men etter kakene måtte noen dra, og så ble det litt for løst og fast til at vi husket på å samle gjestene igjen til hennes avslutning. Neste konfirmant får ta talen tidlig!

Anonymkode: d5d93...eee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør, men en av gjestene kjørte å kjøpte så det gikk fint 😅

Anonymkode: 417da...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...