AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #81 Skrevet 23. mai 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jøss. Rart mange sitter bitre og misserable i samme drittjobb i årevis 😅 Men, det går fint. Her er det mange positive og fleksible kandidater, som ikke sutrer over når intervjudager er satt opp, tre intervjurunder, og caseløsning. Så supert at slike siler seg selv ut. Anonymkode: 302e9...849 Tvert imot, vi som ikke ditcher jobben vår for hva som helst trives faktisk godt, og derfor er vi opptatt av å fortsette å prestere selv om nye muligheter dukker opp. Vi svikter ikke nåværende arbeidsgiver bare fordi ny arbeidsplass har planlagt svært dårlig. Heldigvis er attraktive arbeidsplasser klar over sånt og er fleksible. Det har alltid vært enkelt for meg å bytte jobb, jeg er attraktiv på markedet. Men de som gjerne skulker jobben sin eller velger å avlyse viktige møter for et intervju må jo ha det miserabelt på jobb. Det er jo en ærlig sak det, men man blir ikke mer attraktiv på markedet bare fordi man misliker jobben man har. Anonymkode: b726b...0f9 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #82 Skrevet 23. mai 2023 Etter å lest flere av svarene her så lurer jeg på hvorfor dere i det heletatt søker nye jobber? Anonymkode: 9e8b9...c03 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #83 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Her er det nok mange som ikke er vant med å jobbe intensivt. De fleste jobber 7,5 time om dagen, men det finnes faktisk folk som jobber 12-16 timer om dagen… De er ikke udødelige, og trenger faktisk også å få i seg mat og søvn. Hvis TS har en jobb som er krevende denne uken, så har jeg full forståelse for det. Anonymkode: 0ceb6...ecc Men da har man ikke kapasitet til å være i en prosess om en ny jobb, og får bli i den jobben man har hvor man blir stuck. Anonymkode: a60cc...77e 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #84 Skrevet 23. mai 2023 MayorSantos skrev (2 timer siden): Hvilken planet er du på? Tror du virkelig at alle som er i jobb har 37,5 - timers uker? Anonymkode: 0ceb6...ecc
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #85 Skrevet 23. mai 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Du forstår ikke at mange faktisk jobber fulle uker i perioder? Mannen min har hatt 16 timers vakter rett som det er, flere mnd har han jobbet opp imot 300 timer. Som ansvarlig kan man ikke bare ta fri i de periodene, og når man først er ferdig for dagen så har man gjerne ikke så mye mer å gi.. da er det rett i dusjen, sofaen for å spise også legge seg for å være klar til en ny lang-dag. Anonymkode: 0ceb6...ecc Det er jo fint å ha mye å gjøre men da kanskje det er feil tidspunkt å søke ny jobb der man må stille til intervju? Anonymkode: cda86...994 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #86 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Tror du virkelig at alle som er i jobb har 37,5 - timers uker? Anonymkode: 0ceb6...ecc Nei, men å jobbe 07.00 til 19.00 alle dager en hel uke tilhører sjeldenhetene. Jeg får en følelse av at det ikke gjelder ts. Anonymkode: 4f62e...504 3
Laraa Skrevet 23. mai 2023 #87 Skrevet 23. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvis du virkelig vil ha jobben så kommer du deg på intervju en av de tidene de foreslår. Bare det at de har flere alternativ er veldig generøst. Normalt så har jeg fått 1 tid å komme på intervju. Anonymkode: cda86...994 Tja,er i prinsippet enig. Hvis du ikke er villig til å flytte på en kontroll hos tannlegen, planlegger å rydde i hagen eller et cafebesøk for et viktig jobbintervju, kan det virke som om man ikke har all verdens interesse for jobben, men hva om det handler om at man er bortreist? Enten jobbreise med sin nåværende jobb eller langhelg i London med kjæresten Endret 23. mai 2023 av Laraa 1
Gjest Bombasi Skrevet 23. mai 2023 #88 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jøss. Rart mange sitter bitre og misserable i samme drittjobb i årevis 😅 Men, det går fint. Her er det mange positive og fleksible kandidater, som ikke sutrer over når intervjudager er satt opp, tre intervjurunder, og caseløsning. Så supert at slike siler seg selv ut. Anonymkode: 302e9...849 Selvfølgelig er kandidatene positive og fleksible i trynet på dere, alt annet er karrieremord i intervjurprosesser. Men å terrorisere kandidatene med tre intervjurunder og caser er bare skrekk og gru for alle. Slike krevende prosesser burde vært avlønnet. Men slik blir det ofte når man ikke helt vet hva man driver med og må overkompensere på metoder for å finne en god kandidat, selv om valgene ironisk nok ikke blir bedre jo mer man utsetter kandidatene for.
Gjest Albbas Skrevet 23. mai 2023 #89 Skrevet 23. mai 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Men da har man ikke kapasitet til å være i en prosess om en ny jobb, og får bli i den jobben man har hvor man blir stuck. Anonymkode: a60cc...77e 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er jo fint å ha mye å gjøre men da kanskje det er feil tidspunkt å søke ny jobb der man må stille til intervju? Anonymkode: cda86...994 Man kan jo ha kapasitet selv om man har ÉN enkelt uke hvor det er veldig hektisk på jobb fra morgen til kveld.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #90 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 22.5.2023 den 10.39): Hvis du virkelig vil ha jobben så kommer du deg på intervju en av de tidene de foreslår. Bare det at de har flere alternativ er veldig generøst. Normalt så har jeg fått 1 tid å komme på intervju. Anonymkode: cda86...994 Rart denne kommentaren har fått så mange "tommel opp". Det handler ikke alltid om at man får det til hvis man "virkelig vil ha jobben". Det kan være en jobbreise som hindrer, en kritisk dag på jobben man har man ikke bare kan være borte fra "hvis man har lyst", time til spesialist for deg selv eller barn som MÅ gjøres osv. Tenker som flere her, at hvis de er interessert i deg, så klarer de å få til noe uka etter! Anonymkode: 41a60...0f9 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #91 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 22.5.2023 den 10.43): Tja.. Vi et seriøst firma, og opplever at folk virkelig vil komme på intervju. Veldig gode grunner som operasjon ville vel kunne forsinket intervjuet. Hvis personen var veldig aktuell.. Anonymkode: 4e1c8...f69 Vi ansetter også mange, og har ingen problem med å forstå at ting ikke alltid passer oss Anonymkode: 41a60...0f9 2 1
Reign Skrevet 23. mai 2023 #92 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 22.5.2023 den 10.47): Nei, om dere ikke skjønner at folk ikke har mulighet til å flytte vakter, flytte jobbreiser, møter, avlyse ferier, osv, så er dere ikke mye seriøse.. Jeg har fullpakket kalender hele uken. Jeg JOBBER faktisk i uken, ikke bare diller.. Anonymkode: d3522...edb Vel, er du ikke interessert i en ny jobb da....? 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #93 Skrevet 23. mai 2023 Tipper de vil ha ting avgjort før siste i måneden. Pga oppsigelsestider og slikt. Er man i jobbsøkerfase, som er krevende, bør man være forberedt på intervju på kort varsel. Vi har fremdriftsplaner ved utlyste stillinger. Utsetter ikke med mindre kandidaten dtikker seg vesentlig ut fra andre søknader. Ha respektfor det. Foreslå ettidspunkt før eller etter jobb denne uken da? Anonymkode: 8fb4c...702 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #94 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Da synes jeg du skal sende den fullstendige kalenderen din til arbeidsgiveren. Hvis du ikke har en eneste liten ting som kan endres eller flyttes synes jeg oppriktig synd på deg. Og, det er jo et slags signal om at du er en person som har vanskelig for å prioritere og lett for å bli utbrent. Ikke akkurat en positiv egenskap, der. Anonymkode: d0df7...d66 Hva i alle dager??? Vanskelig for å prioritere og lett for å bli utbrent?? Hjelpe meg! Hos oss (sykehus) hadde det vært krise hvis noen "prioriterte" å gå på intervju denne uka! Det handler ikke om den ansatte hos oss, men at VI som arbeidsgivere ikke har mulighet til å ta noen ut av drift denne uka..... Og jeg regner med at tidspunktene for intervju er midt i arbeidstiden. Folk som ikke forstår slike ting, gir jo også et signal... Anonymkode: 41a60...0f9 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #95 Skrevet 23. mai 2023 Reign skrev (2 minutter siden): Vel, er du ikke interessert i en ny jobb da....? Du mener hun skal skulke jobben sin, lyve for arbeidsgiver og kolleger, slik at det går utover dem? Det er ikke sikkert hun får fri hvis hun spør om det heller... Har du tenkt på det før du slenger ut? Anonymkode: 41a60...0f9 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #96 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Rart denne kommentaren har fått så mange "tommel opp". Det handler ikke alltid om at man får det til hvis man "virkelig vil ha jobben". Det kan være en jobbreise som hindrer, en kritisk dag på jobben man har man ikke bare kan være borte fra "hvis man har lyst", time til spesialist for deg selv eller barn som MÅ gjøres osv. Tenker som flere her, at hvis de er interessert i deg, så klarer de å få til noe uka etter! Anonymkode: 41a60...0f9 Ja, men ikke en hel uke med kritiske ting og ikke mulighetfor noesom helst tidspunkt. Da er man ikke veldig interessert i stillingen. Mest sannsynlig har de flere andre gode kandidater slik at det ikke er tap om noen ikke kan. Anonymkode: 8fb4c...702
Reign Skrevet 23. mai 2023 #97 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du mener hun skal skulke jobben sin, lyve for arbeidsgiver og kolleger, slik at det går utover dem? Det er ikke sikkert hun får fri hvis hun spør om det heller... Har du tenkt på det før du slenger ut? Anonymkode: 41a60...0f9 Om man velger å lyve, så har det ingenting å si for kollegaene om man er på intervju eller på en legetime. For en attraktiv nok jobb, så hadde jeg gjort dette. Jeg har ikke lojalitet til en arbeidsplass som ønsker å lønne meg minst mulig for arbeidet mitt. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #98 Skrevet 23. mai 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva i alle dager??? Vanskelig for å prioritere og lett for å bli utbrent?? Hjelpe meg! Hos oss (sykehus) hadde det vært krise hvis noen "prioriterte" å gå på intervju denne uka! Det handler ikke om den ansatte hos oss, men at VI som arbeidsgivere ikke har mulighet til å ta noen ut av drift denne uka..... Og jeg regner med at tidspunktene for intervju er midt i arbeidstiden. Folk som ikke forstår slike ting, gir jo også et signal... Anonymkode: 41a60...0f9 1 hour ago, AnonymBruker said: Du mener hun skal skulke jobben sin, lyve for arbeidsgiver og kolleger, slik at det går utover dem? Det er ikke sikkert hun får fri hvis hun spør om det heller... Har du tenkt på det før du slenger ut? Anonymkode: 41a60...0f9 I TS sitt tilfelle så sier potensiell arbeidsgiver at de er svært fleksible på tid denne uka, da betyr det at de kan utenfor arbeidstid også... Anonymkode: 9e8b9...c03 1 3
Gjest Albbas Skrevet 23. mai 2023 #99 Skrevet 23. mai 2023 2 hours ago, Reign said: Om man velger å lyve, så har det ingenting å si for kollegaene om man er på intervju eller på en legetime. For en attraktiv nok jobb, så hadde jeg gjort dette. Jeg har ikke lojalitet til en arbeidsplass som ønsker å lønne meg minst mulig for arbeidet mitt. Men greier du å forstå at det finnes (mange!) mennesker som liker jobben de har, som vil være lojale og som VIL gjøre en god jobb der de er, samtidig som de er nysgjerrig på andre jobber? Greier du å skjønne at de ikke er villige til å lyve på seg en legetime i en periode som skaper krise for alle parter?
Reign Skrevet 23. mai 2023 #100 Skrevet 23. mai 2023 Albbas skrev (3 minutter siden): Men greier du å forstå at det finnes (mange!) mennesker som liker jobben de har, som vil være lojale og som VIL gjøre en god jobb der de er, samtidig som de er nysgjerrig på andre jobber? Greier du å skjønne at de ikke er villige til å lyve på seg en legetime i en periode som skaper krise for alle parter? Nei, jeg klarer faktisk ikke å forstå den moralske lojaliteten du beskriver, for den henger ikke på greip. Det er ingen skadelidende ved at man sier at man må på en legetime, og drar på et intervju, når man faktisk er interessert i jobben. Men den moralske logikken din, så burde man aldri se seg om etter ny jobb, dersom man trives så godt på den de har. Man har ingenting å tjene på å stå på pinne for arbeidsgiver hele livet sitt. Husk at arbeidsgiver ALLTID vil lønne deg så lite som mulig! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå