Gå til innhold

Gamle foreldre - forventninger

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal prøve å gjøre det kort....

Har en gjenlevende far på 81 år. Selv er jeg enebarn og singel. Vi bor i samme by. Jeg er "dum" å stikker innom i døren hver dag etter jobb.  Egenltig mest for å se at han lever og ikke ligger på gulvet (knall og fall). Nå har denne rutinen grodd seg godt fast, og jeg kjenner at det ikke er helt happy med situasjonen. Jeg vet at jeg bare kan slutte, men hva gjør jeg når han forventer at jeg kommer innom hver dag etter jobb?

Er det dager jeg ikke kan, må jeg gi beskjed, og dermed har han full kontroll på meg. Jeg er 45+ og synes ikke det er greit. Samtidig vet jeg at han blir grumpy (av erfaring) om jeg sier at jeg ikke kan komme på besøk hver dag. Han har sine helseutfordringer, men frisk nok til å bo for seg selv, kjører bil, lager middag og har helgekjæreste.

Noen gode tips/råd? Alt tas i mot med takk 😔

Anonymkode: 30d12...92e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel bare å si fra at i morgen passer det ikke, og så ta det derfra. Se hvordan han reagerer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så du er singel og har ingen ærender etter jobb og er det eneste barnet han har og støtter seg til. Og han er det eneste familie ditt. Og den eneste grunnen du kommer innom,er for å sjekke at han ikke døde i mellomtiden. Herregud!

For det første så må du ikke dra innom hver dag,nei. 

D

For det andre, npr du drar dit så for all del,vis litt sympati, følelse, hjelp. 

Anonymkode: 1a0f9...fc9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så du er singel og har ingen ærender etter jobb og er det eneste barnet han har og støtter seg til. Og han er det eneste familie ditt. Og den eneste grunnen du kommer innom,er for å sjekke at han ikke døde i mellomtiden. Herregud!

For det første så må du ikke dra innom hver dag,nei. 

D

For det andre, npr du drar dit så for all del,vis litt sympati, følelse, hjelp. 

Anonymkode: 1a0f9...fc9

Jeg er singel og enebarn, men det betyr ikke at jeg ikke har et eget liv med ting som skjer etter jobb. Og hvis du tar deg tid til å lese alt, så hadde du kanskje fått med deg at han har en kjæreste?

Jeg ordla meg nok litt feil. Jeg vasker, handler, prater, lager mat, henter post osv.  Sympati, følelse og hjelp mangler det ikke på, så du kan roe deg helt ned!

Skulle gjerne kunne gjøre det 2-3 dager i uken og ikke hver dag. Ja, at jeg stikker innom hver dag for å se at han lever, ble kanskje satt på spissen, men det var mer for å få frem hva jeg mener. 

Takk for meg, og takk for godt råd!

Anonymkode: 30d12...92e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Neste gang du er innom så tilfeldigvis fortell at du begynner på en idrett eller noe x ganger i uka. Eller at du skal pusse opp noe. Eller ny turnus. Noe som gjør at du ikke lenger kan møte hver dag, men kanskje 1-2 ganger i uka. 

Anonymkode: 00f41...699

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...