GÃ¥ til innhold

Er EasyJet bedre enn Ryanair? 🙂

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Erfaringer? 

Anonymkode: 9b9d5...b87

AnonymBruker
Skrevet

Ingen? 🙃

Skrevet

Det kommer litt an på hvilke kriterier som er viktige for deg?

Begge deler tar deg fra A-B, men under ellers like vilkår som pris, tider, destinasjoner etc ville jeg helt klart valgt Easyjet. De har bedre betingelser for håndbagasje (er vel 15 kilo), og jeg opplever bestillingsprosessen, service, kabinen og hele opplevelsen som mindre «kjip».

Ryanair har nok flere destinasjoner enn Easyjet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
FriSomFuglen skrev (10 timer siden):

Det kommer litt an på hvilke kriterier som er viktige for deg?

Begge deler tar deg fra A-B, men under ellers like vilkår som pris, tider, destinasjoner etc ville jeg helt klart valgt Easyjet. De har bedre betingelser for håndbagasje (er vel 15 kilo), og jeg opplever bestillingsprosessen, service, kabinen og hele opplevelsen som mindre «kjip».

Ryanair har nok flere destinasjoner enn Easyjet. 

Er det dårlig kundeservice hos EasyJet? 

Skrevet

Easyjet er hakket mindre kvegvogn enn Ryanair men det er mye det samme. Ryanair har et større nettverk og jeg foretrekker Stansted framfor Luton for London.  

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen håndfaste bevis eller statistikker, men jeg foretrekker Ryan Air fremfor Easy Jet av flysikkerhetsmessige årsaker. 

Jeg har bodd like ved en europeisk flyplass i mange år, og observert at ved dårlige landingsforhold (tåke, vind, uvær) er Easy Jet kjapp til å gi opp og dra til en annen flyplass. Mens Ryan Air som oftest sirkler rundt og venter på bedre forhold, ofte ganske lenge. Min mann mener det er fordi Easy Jet har mindre drivstoff i flyet og derfor ikke kan sirkle så lange. Om det er årsaken, vet jeg selvfølgelig ikke. 

Anonymkode: e635e...8ed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (PÃ¥ 24.5.2023 den 7.55):

Jeg har ingen håndfaste bevis eller statistikker, men jeg foretrekker Ryan Air fremfor Easy Jet av flysikkerhetsmessige årsaker. 

Jeg har bodd like ved en europeisk flyplass i mange år, og observert at ved dårlige landingsforhold (tåke, vind, uvær) er Easy Jet kjapp til å gi opp og dra til en annen flyplass. Mens Ryan Air som oftest sirkler rundt og venter på bedre forhold, ofte ganske lenge. Min mann mener det er fordi Easy Jet har mindre drivstoff i flyet og derfor ikke kan sirkle så lange. Om det er årsaken, vet jeg selvfølgelig ikke. 

Anonymkode: e635e...8ed

Det er ingen grunn til å velge den ene over den andre av sikkerhetsmessige grunner, alle flyselskap som opererer i EU/EØS er trygge å reise med.

Mengden ekstra drivstoff man har med varier fra flyvning til flyvning og fra kaptein til kaptein, men man har alltid med seg det som er lovpålagt minimum – og det er mer enn nok til å lande enten på destinasjonen eller på en forhåndsvalgt alternativ lufthavn.

Anonymkode: d10fd...743

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og til ts: de europeiske lavprisselskapene er i det store og det hele ganske like på kvalitet, så gå for det billigste alternativet

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og til ts: de europeiske lavprisselskapene er i det store og det hele ganske like på kvalitet, så gå for det billigste alternativet

Nei fordi pris er ikke alt. Jeg vil ikke fly med noen som behandler passasjerene som dritt 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei fordi pris er ikke alt. Jeg vil ikke fly med noen som behandler passasjerene som dritt 

Omgås du så mye de ansatte på flyturen da?

Anonymkode: 2df2d...843

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er ikke spesielt stor forskjell på servicenivået

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det gjør alle. Ikke bare lavkost-selskapene, men tradisjonelle flyselskaper også. 

Jeg får nok litt bedre behandling hos SAS enn hos Norwegian når det gjelder avvik og lignende, men etter snart 10 år som Gull/Diamant-medlem skulle det egentlig bare mangle.

Anonymkode: 57158...8ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er ikke spesielt stor forskjell på servicenivået

Jo, Easeyjet er faktisk hakket bedre. Ryanair er på bånn.

Anonymkode: e1e0f...ea7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...