Gå til innhold

Visse mennesker blir ikke hørt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Visse mennesker blir ikke hørt fordi vi ikke er vant til å høre fra dem i media og slikt. Derfor blir de lett mistro også. Når de skriver noe her på KG blir de gjernw oversett. Det gjelder særlig kvinner som blir mobbet i voksen alder eller som barn. Jeg vil oppfordre dere til å lytte ekstra når dere ser en kommentar som vanligvis glir under radaren. 

Anonymkode: 21f11...ba2

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Når de skriver noe her på KG blir de gjernw oversett.

I løpet av alle de trådene som blir laget på KG i løpet av den dag blir de aller færreste stående som ubesvarte, i all fall hvis man som trådstarter er villig til å la det gå litt tid før folk svarer. Jeg synes i all fall at felles for de fleste trådene som bare blir stående om ubesvarte, er at de har manglende eller dårlig overskrift, eller at det er vanskelig å vite hva trådstarter sin hensikt er med å lage tråden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Zoltan skrev (2 minutter siden):

I løpet av alle de trådene som blir laget på KG i løpet av den dag blir de aller færreste stående som ubesvarte, i all fall hvis man som trådstarter er villig til å la det gå litt tid før folk svarer. Jeg synes i all fall at felles for de fleste trådene som bare blir stående om ubesvarte, er at de har manglende eller dårlig overskrift, eller at det er vanskelig å vite hva trådstarter sin hensikt er med å lage tråden.

Jeg mente særlig de som kommenterer og ikke de som starter tråder

Skrevet

Jeg mente særlig de som kommenterer og ikke de som starter tråder

Greit å informere om det i hovedinnlegget, da. Men hva er egentlig hensikten din med denne tråden? Man kan ikke forvente likerklikk eller svar på det man skriver, det er jo en "risiko" man tar ved å poste ting her inne. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er ikke sånn at vi automatisk klarer å sile ut mobbeofre for deretter overse dem på et anonymt nettforum. Kommentarer som glir under radaren gjør det fordi de er uinteressante, og ikke på grunn av personens bakgrunn - for den vet vi faktisk ingenting om.

Anonymkode: 3f0c6...ed1

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Zoltan skrev (Akkurat nå):

Greit å informere om det i hovedinnlegget, da. Men hva er egentlig hensikten din med denne tråden? Man kan ikke forvente likerklikk eller svar på det man skriver, det er jo en "risiko" man tar ved å poste ting her inne. 

Jeg skrev det haha. Hensikten min med denne tråden er å skape et bedre samfunn 

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt vet jeg at jeg kommer til å få hat når jeg skriver at kvinner, og ikke menn, ikke blir hørt. Men det får så være 

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg skrev det haha. Hensikten min med denne tråden er å skape et bedre samfunn 

Nei, det gjorde du ikke. Du skrev:

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Når de skriver noe her på KG blir de gjernw oversett.

Vanskelig å vite her om du refererer til tråder som blir opprettet eller generelle svar i andre tråder. 

Ønsker deg lykke til med å skape et bedre samfunn, forresten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Det er ikke sånn at vi automatisk klarer å sile ut mobbeofre for deretter overse dem på et anonymt nettforum. Kommentarer som glir under radaren gjør det fordi de er uinteressante, og ikke på grunn av personens bakgrunn - for den vet vi faktisk ingenting om.

Dere vet ingenting om bakgrunnen nei. Men det er likevel en gruppe vi ikke er vant til å høre meningene til 

AnonymBruker
Skrevet
Zoltan skrev (1 minutt siden):

Nei, det gjorde du ikke. Du skrev:

Vanskelig å vite her om du refererer til tråder som blir opprettet eller generelle svar i andre tråder. 

Ønsker deg lykke til med å skape et bedre samfunn, forresten.

Jaja det er ikke så farlig. Det er bare et generellt utsagn. Jeg skrev Jeg vil oppfordre dere til å lytte ekstra når dere ser en kommentar som vanligvis glir under radaren. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere vet ingenting om bakgrunnen nei. Men det er likevel en gruppe vi ikke er vant til å høre meningene til 

Dette blir jo faktisk på grensen til det konspiratoriske. Det fine med Kvinneguiden er at alle, uavhengig av hvilken "gruppe" man hører til, kan ytre sine meninger og det er en relativt fri strøm av ulike meninger her inne, være seg populære eller upopulære meninger. Forutsatt at det man skriver ikke bryter* med regelverket til Kvinneguiden, så får alt her inne bli stående. 

Hvordan man kan man da ikke "være vant" til å lese disse meningene?

Endret av Zoltan
* Skrivefeil: endret "bruker" til "bryter".
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Zoltan skrev (1 minutt siden):

Dette blir jo faktisk på grensen til det konspiratoriske. Det fine med Kvinneguiden er at alle, uavhengig av hvilken "gruppe" man hører til, kan ytre sine meninger og det er en relativt fri strøm av ulike meninger her inne, være seg populære eller upopulære meninger. Forutsatt at det man skriver ikke bruker med regelverket til Kvinneguiden, så får alt her inne bli stående. 

Hvordan man kan man da ikke "være vant" til å lese disse meningene?

Du kan jo prøve å tenke litt på det. For å være litt ungdomsskolelærer 

• Nyttig 2
Skrevet

Du kan jo prøve å tenke litt på det. For å være litt ungdomsskolelærer 

Det der var virkelig en skikkelig innertier av seriøs argumentasjon.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Joda, du blir hørt. Men bakgrunnen din gjør at du tolker alt i verste mening. Få likes eller kommentarer tar du personlig, at det er deg det er noe galt med. Men dette er et anonymt forum, absolutt ingenting her er personlig, og bare det du skriver betyr noe, hvem du er betyr ingenting.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som kvinne og tidligere mobbeoffer, og med erfaringer fra situasjoner der jeg har følt meg både overhørt og misforstått, så må jeg likevel bare innrømme at jeg overhodet ikke skjønner poenget med denne tråden. Det virker som om du prøver å gi noen dårlig samvittighet for ett eller annet, men nekter å fortelle hva det er de har gjort galt.
"Følg litt bedre med, så kanskje dere ser det" er helt håpløst å forholde seg til. Jeg mener alle blir sett og hørt her inne. Veldig få kommentarer blir fullstendig oversett, og skulle de bli det handler det ofte om at de ikke er relevante for diskusjonen. Eller er ren avsporing, og folk er såpass fornuftige at de overser kommentaren istedet for å fortsette avsporingen.

Du må nesten prøve å vise til noen eksempler her inne, for ellers er det vanskelig å skjønne hva du mener og hvor du vil.

Anonymkode: ce08b...ec0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Joda, du blir hørt. Men bakgrunnen din gjør at du tolker alt i verste mening. Få likes eller kommentarer tar du personlig, at det er deg det er noe galt med. Men dette er et anonymt forum, absolutt ingenting her er personlig, og bare det du skriver betyr noe, hvem du er betyr ingenting.

Jeg gjør ikke det. Jeg merker meg at visse kommentarer, særlig de provoserende og brautende, får svar og helt normale kommentarer bli ignorert. Det er ikke noe med det som sårer meg haha 

Skrevet

Jeg gjør ikke det. Jeg merker meg at visse kommentarer, særlig de provoserende og brautende, får svar og helt normale kommentarer bli ignorert. Det er ikke noe med det som sårer meg haha 

Du kan ikke tenke deg til hvorfor? Provoserende innlegg er jo gjerne innlegg som gjør nettopp det - de provoserer. Folk får lyst til å svare tilbake. 

Skriv noe provoserende selv og se hva som skjer. Anbefales på det sterkeste, dersom du føler deg ignorert. 

AnonymBruker
Skrevet
Zoltan skrev (3 minutter siden):

Du kan ikke tenke deg til hvorfor? Provoserende innlegg er jo gjerne innlegg som gjør nettopp det - de provoserer. Folk får lyst til å svare tilbake. 

Skriv noe provoserende selv og se hva som skjer. Anbefales på det sterkeste, dersom du føler deg ignorert. 

Takk for mansplainingen. Noen ganger kan man faktisk gjette hvilken type person som skriver en kommentar på hvordan de skriver 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for mansplainingen. Noen ganger kan man faktisk gjette hvilken type person som skriver en kommentar på hvordan de skriver 

Ja, si gjerne hvordan type person jeg er. Jeg dør altså av nysgjerrighet.

Anonymkode: 2af7a...a1c

Skrevet

Ja, si gjerne hvordan type person jeg er. Jeg dør altså av nysgjerrighet.

Anonymkode: 2af7a...a1c

Kom borti anonym ved en feil - beklager!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...