Gå til innhold

Hvordan tilgi langvarig utroskap?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min samboer har hatt et forhold til en annen kvinne i mange år. Jeg synes dette er fryktelig vanskelig.

Dere som har tilgitt langvarig utroskap og har det bedre i dag, hvordan greide dere det?

Anonymkode: 2e91c...dad

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utroskap over mange år er så inngripende i livet at jeg tror det er vanskelig. Over så lang tid har han og elskerinnen blitt godt kjent, jeg er nesten sikker på at han i tillegg har fortalt både om deg og forholdet deres. Ikke tror jeg han kommer til å avslutte forholdet ul henne heller. 

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke rart du synes det er fryktelig vanskelig. Jeg vil si det er umulig å fortsette. Hadde aldri klart å tilgi langvarig utroskap av det slaget. 

Ille nok med et one night stand, men å holde på som han? Det innebærer følelser.

Anonymkode: 998a4...10d

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kvalitet skrev (59 minutter siden):

Utroskap over mange år er så inngripende i livet at jeg tror det er vanskelig. Over så lang tid har han og elskerinnen blitt godt kjent, jeg er nesten sikker på at han i tillegg har fortalt både om deg og forholdet deres. Ikke tror jeg han kommer til å avslutte forholdet ul henne heller. 

Han har kuttet all kontakt med henne. Sier at det er meg han elsker og vil leve sammen med. Hun har ringt meg, men jeg svarte ikke. Vi møtte henne en dag vi var ute og luftet hunden. Hun snakket til oss og sa at hun håpet at jeg har fått hele sannheten. Min samboer trakk meg vekk og vi fortsatte turen. Han ble veldig sint på henne.

TS

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ikke rart du synes det er fryktelig vanskelig. Jeg vil si det er umulig å fortsette. Hadde aldri klart å tilgi langvarig utroskap av det slaget. 

Ille nok med et one night stand, men å holde på som han? Det innebærer følelser.

Anonymkode: 998a4...10d

Han sier at hun aldri har betydd noe som helst for han og at det aldri har vært følelser involvert fra hans side.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han sier at hun aldri har betydd noe som helst for han og at det aldri har vært følelser involvert fra hans side.

TS

Her mangler det mye til historien. Hvordan fikk du vite det? Hvorfor er han sint på henne? Hvorfor gikk han bak ryggen din i årevis hvis han elsket deg? 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuss
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS

Men hvorfor har han da vert utro med samme person over så lang tid om ingen følelser var involvert? Hva er forklaringen hans? 

Hvor mye har det å si om det var følelser involvert? Han har uansett sviktet deg. 

Kommer du til å fikse det som var grunnen til at han var utro til å begynne med? Har du lyst? Er svaret på noen av disse svarene nei så er det ikke mulig å fikse forholdet uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min samboer har hatt et forhold til en annen kvinne i mange år. Jeg synes dette er fryktelig vanskelig.

Dere som har tilgitt langvarig utroskap og har det bedre i dag, hvordan greide dere det?

Hva er forklaringen til utroskapen? 

Hvordan har samlivet deres vært de siste årene? 

Anonymkode: 843ce...2f7

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Han har kuttet all kontakt med henne. Sier at det er meg han elsker og vil leve sammen med. Hun har ringt meg, men jeg svarte ikke. Vi møtte henne en dag vi var ute og luftet hunden. Hun snakket til oss og sa at hun håpet at jeg har fått hele sannheten. Min samboer trakk meg vekk og vi fortsatte turen. Han ble veldig sint på henne.

TS

Tydelig du ikke har fått hele sannheten. Kanskje hun gikk fra han??

Anonymkode: 7fcd0...3e4

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som du ikke har fått sannheten. Hvis han har vært utro i flere år så er han ekspert på å juge, han får ikke dårlig samvittighet og han er nok livredd for at du skal snakke med henne. 

Jeg ville absolutt ha tatt kontakt med henne, uten at han vet det. For alt du vet kan hu være gravid med ungen hans, eller allerede ha et barn med henne 🙄 ikke vær så forbanna naiv at du tror på alt han forteller deg ETTER FLERE ÅRS UTROSKAP

Anonymkode: 6954d...c9a

• Liker 32
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hadde vært fullstendig uaktuelt å fortsette merden som har vært utro, og i årevis da…bare, nei.

Anonymkode: 3b315...ea9

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor i all verden skal du tilgi den idioten??? Å tilgi er det samme som å si han kan fortsette!

Anonymkode: 1fac3...99e

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ved å endre synet en har på dette, om det er negativt 

Anonymkode: 46f47...d51

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde aldri klart å tilgi det. Men hvorfor vil du ikke snakke med henne? Det er jo tydeligvis noe hun vil fortelle deg, og hun har ingenting å tape på å være ærlig med deg i motsetning til mannen din. 

Anonymkode: 03990...9f4

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det går ikke. Man lider en stille nød og indre tortur av å bli i et sånt forhold og prøve å  reparere det er forgjeves

Anonymkode: ba2b6...4d2

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg tror det er umulig å tilgi noe slikt. Det vil alltid ligge en usikkerhet å ulme i bakhodet knyttet til partneren etter noe slikt. Du glemmer å spørre om det er verdt det å tilgi. For noen er det nok det, men de fleste synes ikke det er mitt inntrykk. Forholdet blir aldri som før. 

Anonymkode: 5bd79...ab2

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jammen så snakk med dama, da? Mannen din juger jo helt tydelig.

Anonymkode: d5eff...9eb

Jeg har ingenting å snakke med henne om. Mannen min sier at det er meg han elsker og vil leve resten av livet sammen med. Hun burde ta et hint og holde seg langt unna oss. Er bare så fryktelig vondt at han brakte denne ustabile kjerringa inn i vårt perfekte liv 😢

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

TS

Det er ren løgn. En kvinne som ikke betyr noe, får ikke en mann til å ha et forhold til henne på si over flere år. 

Anonymkode: 79c6f...770

• Liker 15
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...