Gjest Gjesta Skrevet 7. januar 2006 #1 Skrevet 7. januar 2006 Jeg legger merke til at folk jeg kjenner bruker det veldig forskjellig. Noen har det stående oppe så godt som hele tiden og sjekker med en gang, uansett hva de holder på med, dersom de hører at en ny beskjed eller noe plinger inn. Noen bruker det veldig lite. Jeg for eksempel, har det på når jeg er pålogget pcen, men har laptop som logger meg ut når jeg lukker den, så da er jeg ikke på MSN. Hvordan bruker dere det?
Arkana Skrevet 7. januar 2006 #2 Skrevet 7. januar 2006 Jeg bruker det veldig lite, og har det i allefall ikke på hele tiden, føler meg forpliktet til å snakke med folk da. Jeg slår den på når jeg vet de jeg vil snakke med er tilgjengelige.
Gjest gjest1 Skrevet 7. januar 2006 #3 Skrevet 7. januar 2006 Jeg har den på hele tiden, men har status "vis som frakoblet". Orker ikke alltid å snakke med folk. Har noen folk der som jeg egentlig kunne tenke meg å blokkere, men som jeg vet blir fornærmet hvis ikke jeg snakker med dem innimellom... Så da blir det sånn.
Gjest gjest1 Skrevet 7. januar 2006 #4 Skrevet 7. januar 2006 Jeg har det stort sett oppe hele tiden(nede i oppgavelinja), men jeg veksler mellom å stå pålogget, borte eller "vis som frakoblet". Det siste bruker jeg kun når jeg ikke er interessert i å snakke med folk eller vil sikre meg at det ikke kommer meldinger poppende opp når jeg er midt i noe annet.
Gjest Gjesta Skrevet 7. januar 2006 #5 Skrevet 7. januar 2006 Det siste bruker jeg kun når jeg ikke er interessert i å snakke med folk eller vil sikre meg at det ikke kommer meldinger poppende opp når jeg er midt i noe annet. ← Men hvorfor har du det da tilkoblet? I de tilfellene kobler jeg meg bare av. Er det meg som er sær eller?
pusla Skrevet 7. januar 2006 #6 Skrevet 7. januar 2006 Jeg logger meg på MSN når jeg kan tenke meg å prate med noen eller iallefall sjekke hvem som er pålogga. Jeg går litt til og fra som regel, men hører jeg at noen sier noe, så svarer jeg nesten alltid ganske raskt. Jeg bruker også "borte"-statusen mye.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2006 #7 Skrevet 7. januar 2006 er pålogget på msn stort sett hele dagen. status er som regel "borte", men svarer når jeg ser noen vil snakke. er gjerne pålogget selv om jeg er på jobb glemmer å logge av....
Knøttet Skrevet 8. januar 2006 #8 Skrevet 8. januar 2006 har også laptop, og den er på fra jeg står opp til jeg legger meg- og msn'en min er på når pc'en min er på. Jeg står som borte når den er inaktive i fem minutter eller noe sånt, men er på msn så og si hele tida, selv om jeg ikke alltid er like tilgjengelig
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2006 #9 Skrevet 8. januar 2006 Jeg legger merke til at folk jeg kjenner bruker det veldig forskjellig. Noen har det stående oppe så godt som hele tiden og sjekker med en gang, uansett hva de holder på med, dersom de hører at en ny beskjed eller noe plinger inn. Noen bruker det veldig lite. Jeg for eksempel, har det på når jeg er pålogget pcen, men har laptop som logger meg ut når jeg lukker den, så da er jeg ikke på MSN. Hvordan bruker dere det? ← Jeg er på hele tiden, men står alltid som borte, for da kan jeg sile litt
~sikka~ Skrevet 8. januar 2006 #10 Skrevet 8. januar 2006 Jeg er pålogget såfremt jeg ikke er opptatt med noe arbeid - da slår jeg den enten av eller setter meg som opptatt. Når jeg er pålogget står jeg som regel som borte og svarer når jeg føler for det.
Heidipia Skrevet 8. januar 2006 #11 Skrevet 8. januar 2006 Jeg er pålogget så å si hele tiden. Men den står ofte på "borte" og da trenger jeg jo ikke å svare på alt . Kun de jeg vil snakke med der og da
Gjest gjest1 Skrevet 8. januar 2006 #12 Skrevet 8. januar 2006 Er alltid logget på når jeg sitter ved maskinen. Men om jeg egentlig ikke har planer om å snakke med noen setter jeg den på "vis som frakoblet". "Borte" og "opptatt" respekterer ikke folk. (gjør det ikke selv heller, så skal ikke klage) Grunnen til at jeg ikke da logger meg ut er at hvis en jeg har lyst til å snakke med skulle logge seg på så får jeg det med meg og kan endre status.
aline Skrevet 8. januar 2006 #13 Skrevet 8. januar 2006 min er på så lenge pc er på, men har jeg ikke ønske eller tid til å prate med noen så setter jeg borte. er det enkelte på som jeg overhode ikke kunne tenke meg å prate med, så hender det jeg setter "vis som frakoblet" rett og slett fordi noen totalt ignorerer borte-tegnet og i det minste forventer at man skal svare før man skrur seg av. jeg kobler meg ikke av likevel, fordi det er kjekt å se hvem andre som er på, og er det noen jeg da ønsker eller trenger å snakke med, så setter jeg som på og snakker med dem.
Shagya Skrevet 8. januar 2006 #14 Skrevet 8. januar 2006 (endret) Min står på når jeg er hjemme, men ikke om natten. Jeg blokkerer de som kaster seg over meg så fort jeg logger på, og bruker "vis som frakoblet", mye, da har jeg oversikten over om noen jeg vil snakke med logger på. Endret 8. januar 2006 av Shagya
Gjest Devil's Spawn Skrevet 8. januar 2006 #15 Skrevet 8. januar 2006 Jeg har på IM når maskina står på, og det er egentlig døgnet rundt.
Gjest lumina Skrevet 8. januar 2006 #16 Skrevet 8. januar 2006 åpner msn hver gang jeg starter maskina.. for å sjekke mailen, som er myyye lettere å gjøre fra msn enn å gå inn på www.hotmail.com .. før snakket jeg med alle og enhver hele tida... men nå står jeg som borte konstant..og snakker av og til når det passer meg.. er så lei av alle som maser, så når jeg er "borte" kan jeg late som jeg ikke er der om noen jeg ikke gidder å snakke med vil prate ..
*M* Skrevet 8. januar 2006 #17 Skrevet 8. januar 2006 Jeg er pålogget såfremt jeg ikke er opptatt med noe arbeid - da slår jeg den enten av eller setter meg som opptatt. Når jeg er pålogget står jeg som regel som borte og svarer når jeg føler for det. ← Samme her.
Gjest gjest1 Skrevet 8. januar 2006 #18 Skrevet 8. januar 2006 To av kontoene mine er jeg tilkoblet så lenge pc'en er på, den tredje logger jeg meg på om jeg har tid til å snakke mye, for på den er det en del rart Står ofte som borte, så jeg kan sile hvem jeg vil prate med.
Rebelle Skrevet 8. januar 2006 #19 Skrevet 8. januar 2006 Generelt er jeg pålogget hele tiden, altså 24/7. Bruker MSN som et kommunikasjons verktøy i jobben også. Venner og familie vet dette, så de blir ikke fornærma om jeg ikke svarer, for da "vet" de at jeg er på jobb. Når jeg har mye å gjøre på jobben setter jeg den på "optatt" - slik at kollegaer og sjefer ikke skriver til meg akkurat da.
Lizzie Skrevet 9. januar 2006 #20 Skrevet 9. januar 2006 Jeg er pålogget når det passer meg eller når jeg husker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå