AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #21 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men herregud ts, istedenfor å stresse unødvendig. Så skrur du ned shiten/skrur av. Om forrige eier blir ringt? Ja og hva fuckings så? De vil bare si at de ikke bor der lenger, og du som ny eier uten å ha tatt over avtalen har ingen binding til alarmselskapet? Anonymkode: ce6a8...96c Kan selvsagt gjøre det,men de sa at alarmselskapet ville gjøre det selv,for at ikke noe skulle bli ødelagt.. Anonymkode: dc28e...ec5
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #22 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sector og Verisure har kamera som standard. Så rart av deg å skrive at de ikke tilbyr kamera i private hjem. At budsjettselskapene ikke har det kan mulig stemme. (Helt ærlig ville jeg da heller valgt privat løsning, har det i tillegg på grunn av kameraene, men beholder sentral på grunn av brann, bla) Anonymkode: ea3b3...33e Kan man sette igang alarmen selv? Med vilje? Jeg leide et hus som hadde alarm som plutselig kunne gå helt av seg selv uten at det var røyk. Så har huseier da isåfall sett meg? Uten min viten??? Anonymkode: 25791...17d
Gjest Tøffenbøffen Skrevet 21. mai 2023 #23 Skrevet 21. mai 2023 (endret) . Endret 27. mai 2023 av Tøffenbøffen
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #24 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 20.5.2023 den 15.36): Uansett, når det gjelder brann; Strålende fornøyd med Verisure. Brannalarm gikk. De fikk ikke svar fra oss. De sjekket kameraene. De ringte sentral direkte. Og 15 minutter senere var brannvesenet på plass. Tørr ikke tenke på hva som hadde skjedd uten alarm. Om de skulle ventet på at naboene oppdaget at det skjedde noe midt på en arbeidsdag. Anonymkode: ea3b3...33e Men da er du avhengig av at det er kamera i absolutt alle rom, ellers vil de jo ikke se at det brenner og dermed tenker de at det er feilalarm. Jeg vet ikke med dere, men jeg vil ikke ha kamera på badet eller soverommet! Anonymkode: 70bf7...0f0 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #25 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men da er du avhengig av at det er kamera i absolutt alle rom, ellers vil de jo ikke se at det brenner og dermed tenker de at det er feilalarm. Jeg vet ikke med dere, men jeg vil ikke ha kamera på badet eller soverommet! Anonymkode: 70bf7...0f0 Vi har selvfølgelig ikke kamera på soverom/bad/etc. Om alarmen slår ut uten at de ser noe så reiser de ut og undersøker selv, men holder fortsatt øye med kamera. Fortsatt mye bedre enn at man skal vente en time før naboer (som kanskje ikke er der en gang) ser noe utenfra. Og du er uansett mye bedre stilt enn om du ikke har kamera+alarm i utgangspunktet. Særlig med tanke på at de fleste brammer starter på kjøkken, vaskerom, og alle andre steder enn på soverom. Anonymkode: ea3b3...33e
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #26 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men da er du avhengig av at det er kamera i absolutt alle rom, ellers vil de jo ikke se at det brenner og dermed tenker de at det er feilalarm. Jeg vet ikke med dere, men jeg vil ikke ha kamera på badet eller soverommet! Anonymkode: 70bf7...0f0 Neida, vi har et snnet selskap, men kamera i to stuer, temperaturmåling i samtlige rom utenom badet, pluss to brannalarmer tilknyttet sentralen deres, i tillegg til de 3 vanlige innstallert i huset. Sentralen trenger ikke bilder, men kan ta bilder dersom det er mulig - de reagerer uansett på røykutvikling, samt drastisk endring i temperaturer 😊 Anonymkode: 15a23...ada
Gjest ti10 Skrevet 22. mai 2023 #27 Skrevet 22. mai 2023 Bovina sancta skrev (På 20.5.2023 den 14.43): Det er sikkert Verisure. Vi hadde et mareritt med å bli kvitt dem da vi solgte huset. De nektet å komme og hente utstyret fordi de mente at de som flyttet inn skulle overta. Maaaaaange telefonsamtaler seinere bestemte vi oss for å bare demontere og hive greiene. De har aldri spurt etter det. Herregud, det virker jo helt hinsides. Livstidsbinding på alarm som følger med huset?
Bovina sancta Skrevet 22. mai 2023 #28 Skrevet 22. mai 2023 19 minutter siden, ti10 said: Herregud, det virker jo helt hinsides. Livstidsbinding på alarm som følger med huset? Ja det var virkelig hinsides. Alarmsentralen virket ikke en gang. Vi hadde tekniker på besøk så å si hver uke fordi det var kommet ny feil på den, og han fikk ikke lov av sjefen å oppgradere den. Og de hadde skrudd opp prisen til nesten 700 kr/mnd for et lite rekkehus i det stille. Så det var jo helt uaktuelt å prakke rælet medhørende uprofesjonell leverandør og stiv pris på neste eier.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #29 Skrevet 22. mai 2023 Er det ikke bare Ola Dunk i et bittelite nøtteskall som tror at kameraene er skrudd av, og i beste fall at ingen har mulighet til å se gjennom de? Nei du, nå går du utifra at det sitter en person å ser på kameraet/'ene dine hele tiden, også skrur du fysisk ned disse om du synes det er dumt. Anonymkode: 0d242...a8f
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #30 Skrevet 22. mai 2023 On 5/20/2023 at 3:56 PM, AnonymBruker said: Kan selvsagt gjøre det,men de sa at alarmselskapet ville gjøre det selv,for at ikke noe skulle bli ødelagt.. Anonymkode: dc28e...ec5 De har fortsatt ikke kommet? Slutt å lag storm i ett vannglass. Worst case, ring dem å si at de må komme iløpet av uka, hvis ikke skrur du det ned. Anonymkode: ce6a8...96c 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #31 Skrevet 22. mai 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Neida, vi har et snnet selskap, men kamera i to stuer, temperaturmåling i samtlige rom utenom badet, pluss to brannalarmer tilknyttet sentralen deres, i tillegg til de 3 vanlige innstallert i huset. Sentralen trenger ikke bilder, men kan ta bilder dersom det er mulig - de reagerer uansett på røykutvikling, samt drastisk endring i temperaturer 😊 Anonymkode: 15a23...ada Nettopp, man klarer seg fint uten kamera. Anonymkode: 9bb9b...01e
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #32 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nettopp, man klarer seg fint uten kamera. Anonymkode: 9bb9b...01e Vi har kamera som sagt, men de kan ikke brukes uten at alarmen er aktivert. Er fornøyd med dem, de er ikke sjenerende, pluss at det er en ekstra sikkerhet ved innbrudd. Anonymkode: 15a23...ada
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #33 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 20.5.2023 den 14.33): Har nettopp flyttet inn i nytt hus,hvor de forrige eierne hadde alarm. Vi ønsket ikke å ta over alarmen,og fikk da beskjed om at alarmselskapet skulle komme og ta ned utstyret ettervert. Skjønte det som at det var litt oppsigelsestid,derfor henger det her enda. Kan de forrige eierne se oss på sine apper? Regner med det er videoopptak, det er vel det på alle nye alarmer. Det er ingenting som lyser,og vi bruker ingen kode eller noe,så det skal vel være slått av...men kom plutselig til å tenke på det.... Litt ekkelt! Anonymkode: dc28e...ec5 Jeg overtok nylig et hus. De har også hatt alarmsysytem. Jeg tok ned alt, og leverte det til dynga. Du kan fint demontere og kutta all strømtilførsel til utstyret. Anonymkode: ccd4b...1f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå