Gå til innhold

Dagboka om å finne seg selv


Drømmerinnen

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg er i en slags livskrise. Jeg vet ikke hvem jeg er lengre😟Jeg har sakte men sikkert over tid mista meg selv. Jeg lever ikke,jeg tenker lite, jeg bare ER. Hvem er jeg egentlig blitt? Jeg har bare forsvunnet i gjøremål, hverdagsliv,og altfor mye skjermtid. Det går utover livslyst, humør og motivasjon. Følg meg på min reise for å finne tilbake til meg selv 

Endret av Drømmerinnen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første post

Hvor i all verden skal man begynne? Jeg er rådvill. Søkte og fant en fin tekst om dette. 

«Hva gjør man når man mister seg selv? Når man ikke vet eksakt når det skjedde eller hva som var den utløsende faktoren. Når du våkner opp morgen etter morgen og innser at du, du er så milevis unna deg selv som du aldri har vært før.

Og du husker hvordan du brukte å være. Hva du brukte å føle.
Du husker at du var så mye fint. Du husker at du hadde så mange farger å male verden med. 
Du husker at det var en tid der du oppriktig tenkte at du hadde alt du noensinne hadde ønsket seg. 
Du husker planene du hadde for framtiden. Og du husker mest av alt håpet og naiviteten som svant hen sakte men sikkert.

Og selv om det ikke går an å spole tilbake, så går det heldigvis an å finne tilbake til seg selv.
Det går an å starte på nytt. Det går an å få nye drømmer, og finne tilbake til alt du på et tidspunkt overbeviste deg selv om at du ikke fortjente.Du får nye sjanser. Du får nye farger å bruke på lerretet ditt, og de er alt annet enn gråe.Lyset ditt vil skinne sterkere enn det noen gang har gjort, og du vil sette så umåtelig mye mer pris på det, og du vil se verden med så mange flere nyanser nå som du vet hvordan det er å famle i mørket. «

(Utdrag av tekst fra mentalhelse.no)

lost-island-ocean-with-alone-castaway-pe

Endret av Drømmerinnen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre post

Har lest teksten fra i går og tenkt litt. Gir meg selv noen arbeidsspørsmål tenker jeg. Lekser på en måte.

Første spørsmål som må besvares: Hvem var du før og hva savner du ved ditt gamle jeg? 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...