Gå til innhold

Jeg trenger hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et år med skillsmisse, krisesenter, sorg, svik, ensomhet er forbi. Og jeg har for første gang i mitt liv drukket enormt mye alkohol dette året. Nesten hver dag de siste månedene. Har prøvd å slutte flere ganger, men ender alltid opp med å drikke. Ikke fest eller fyll, men ofte alene. Merker hvor enormt det ødelegger meg, relasjoner, psyken osv. ikke minst økonomien. Har veldig angst i dag etter jeg ble så full i går at jeg ikke husker noe. Ofte blir jeg ikke så full. Har aldri sagt dette høyt til noen, men innser at jeg har utviklet et problem. Føler ofte at alkohol får meg til å kjenne meg normal og glad. Men det er jo bare i øyeblikket. Etterpå føler jeg meg verre. Vet ikke hvordan jeg skal klare å slutte. Jeg er så deprimert, ensom og ødelagt. Hjelp! Kan noen komme med gode råd? Annet enn hjelpetelefoner og offentlige tilbud, for de vet jeg finnes og har vært på en samtale. Livet mitt falt i grus for et år siden og har vært gjennom så mye at jeg føler meg ikke som et helt menneske lengre. Gikk til psykolog på krisesenter, men sluttet etter jul. 

Anonymkode: ee98f...946

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Dessverre er overskriften din på innlegget altfor generell, og du vil trolig få tråden din stengt fordi den er mangelfull. Les reglene .

 

2. Du må holde deg unna alkohol. Siden du skriver at vi ikke skal si hjelpetelefon eller tilbud, så får det bli enkelt. Du kan ikke ha det i hus, du må gå med "skyggelapper" forbi det på butikken. Ikke finn på å gå på polet. Bruk eventuelt Oda/Meny etc med hjemkjøring av varer om du sliter med å ikke kjøpe. 

Anonymkode: 98a24...fd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke regler har jeg brutt? Jeg trengte bare å få det ut - si det høyt! Er ei helt vanlig dame med utdanning og har alltid klart meg godt. Men nå føler jeg at jeg har mistet grepet, uten at det synes for andre. Evt høre om andre som har erfaring kan dele noen gode råd? Syntes det er grusomt å ha det slik og trodde aldri at det var mulig at alkohol skulle bli et problem for meg. Men det har blitt det.. 

Anonymkode: ee98f...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang hjelpetelefon eller andre tilbud - det er ikke fordi jeg ikke ønsker råd eller hjelp, men fordi jeg allerede har vært på en samtale. Det er det eneste tilbudet her jeg bor. Og det hjalp ikke noe særlig. 

Anonymkode: ee98f...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med fastlegen din og forklar hvordan du har det. Vær helt ærlig.   
Fastlegen kan søke deg inn til opphold på avrusningsklinikk.   
Det er det eneste rådet jeg kan gi deg.  
De fleste som er i en slik situasjon som du befinner deg i trenger profesjonell hjelp. 

Anonymkode: 93599...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kom ut av et voldelig forhold og hele runddansen med krisesenter og anmeldelse og traumer kjente jeg et sterkt behov for å døyve alle traumene og følelsene med alkohol. Men jeg tok et valg der og da og bestemte meg for at livet mitt var nok ødelagt, og at han hadde ødelagt fortiden min og ikke fader skulle få ødelegge hele fremtiden min også! Jeg tok et standpunkt om å ikke røre en dråpe og aldri bli selvdestruktiv for nok var nok og det å komme seg ut fra forholdet var en velsignelse som ha mulighet til å starte livet med blanke ark og få igjen et godt liv. 

Håper du også kan legge om til den tankegangen. 

Snakk med fastlege om alkoholproblemet om du ikke klarer å slutte og be om henvisning til traumebehandling på Modum Bad 

Anonymkode: a148b...a37

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: 297c1...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: 297c1...8ae

Vært litt for mange år på kvinne guiden eller?

Anonymkode: 6a30d...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med gode venner og familie og be om hjelp og støtte. Evt fastlegen din. Er du i jobb? 

Anonymkode: 6a30d...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer dette! ❤️ Hold ut, ting blir bedre. Lytt til gode råd og lag deg planer og prøv så godt du kan å følge dem! Finn en indre motivasjon og omgi deg med ytre motivatorer. Prøv så godt du kan og vær raus med deg selv. Vær snill mot deg selv :) 

Dette klarer du!
Finn stolthet i de små bragdene, ta dag for dag, time for time, og tenk at ti år fra nå står du opp en søndags morgen og lager deg pannekaker med ditt livs store kjærlighet og du vil kjenne på en lykke og en ro du aldri har følt før. 

Anonymkode: 59084...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nok ikke alkohol dopet ditt. Prøv heller noe annet eller slutt helt.

Anonymkode: ec9bf...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvilke regler har jeg brutt? Jeg trengte bare å få det ut - si det høyt! Er ei helt vanlig dame med utdanning og har alltid klart meg godt. Men nå føler jeg at jeg har mistet grepet, uten at det synes for andre. Evt høre om andre som har erfaring kan dele noen gode råd? Syntes det er grusomt å ha det slik og trodde aldri at det var mulig at alkohol skulle bli et problem for meg. Men det har blitt det.. 

Anonymkode: ee98f...946

Du har noen runder i ringen foran deg men du klarer det om du vil.Jeg heier på deg💪

Anonymkode: 2367f...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...