AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #21 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Be legen om å ringe deg da? Anonymkode: 50f5e...ba1 Hvordan? Oppsøke han hjemme på hans private adresse? Jeg har jo ikke tilgang til hans telefonnummer og legekontoret hadde ingen ledige akutt timer slik at jeg fikk snakke med lege. Anonymkode: a1529...322
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #22 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det har jeg selvsagt gjort, 3 ganger. Fikk samme beskjed hver gang. Jeg må vente til timen min den 30 mai. Anonymkode: a1529...322 Da spør du de hva de mener at du skal gjøre siden du er for syk til å hå på jobb må, og ikke har legetime før da. Hva mener de at du skal gjøre i mellomtiden? Akuttime eller tlfkonsultasjon kan være alternativer. Ikke nødvendig å gå privat for noe slikt Anonymkode: 07c25...4b9 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #23 Skrevet 19. mai 2023 Men om du faktisk har det vanskeligste legekontoret i landet, så drar du på legevakta å forteller dem det. De skal hjelpe de som ikke får hjelp hos fastlege. Anonymkode: 51b30...2cf
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #24 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er ikke e konsultasjon i min kommune desverre. Og legekontoret har ikke hatt ledige akutt timer. De kunne heller ikke gi beskjed til legen om å forlenge sykemelding selvom legen bad meg ta kontakt om jeg trengte å forlenge. Vanskelig når man ikke får kontakt med legen. Anonymkode: a1529...322 Jeg trodde det var e-konsultasjon du hadde sendt på Helse-Norge. Var i grunnen ikke klar over at ikke alle kommuner har denne tjeneste på Helse-Norge… Merkelig at de ikke kan gi beskjed til legen din. Hva svarer de når du forteller dem at det er legen selv som har bedt deg ta kontakt? Be dem gi beskjed om at han ringer deg. Jeg hadde ikke gått på jobb så lenge du har gitt beskjed til legekontoret at du fortsatt er syk og legen din i tillegg har bedt deg ta kontakt hvis du trenger forlengelse. Da får sykemelding komme senere. Anonymkode: 4e06d...aa9 1
Tiuren Skrevet 19. mai 2023 #25 Skrevet 19. mai 2023 Mulig jeg er kynisk og brutal, men får la det stå til. Høres egentlig ut som din lege vet du ikke trenger sykemelding, og at du gjerne vil. Siden alle andre alternativ en egenmelding er umulige for deg. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #26 Skrevet 19. mai 2023 Syns det virker som det er de som jobber i skranken som er problemet. Enkelte er helt forferdelig gjerrige på å dele ut timer, og ikke forstår de seg på sykemelding vs egenmelding heller. Fra en SM er ferdig må det gå 16 dager før du kan bruke EM mener jeg på. Og siden du snart har time er det vel ikke så farlig. Men du har rett på time, hadde vært streng i tonen og krevd at de enten setter deg på Øhjelps time eller en telefonkonsultasjon. Jeg er i perioder mye sykmeldt, fastlegen min kjenner sykehistorien min og jeg får ofte en telefonsamtale dersom sykmelding skal forlenges Anonymkode: e1692...652 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #27 Skrevet 19. mai 2023 Tiuren skrev (1 minutt siden): Mulig jeg er kynisk og brutal, men får la det stå til. Høres egentlig ut som din lege vet du ikke trenger sykemelding, og at du gjerne vil. Siden alle andre alternativ en egenmelding er umulige for deg. Hæ?? Forstod ikke hvordan du kom fram til det. Legen har jo sagt at hun må ta kontakt ved behov for forlengelse… Egenmelding kan en ikke benytte direkte etter sykemelding. Men det er vel kun snakk om 1 dag i jobb dersom det er innenfor arbeidsgiversperioden på 16 dager… Anonymkode: 4e06d...aa9 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #28 Skrevet 19. mai 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Det kan jeg gjøre, ved å få akutt time. Uten det lot det seg ikke gjøre. Anonymkode: a1529...322 Jeg vil jo påstå at dette er klart grunnlag for akuttime! Ring tidlig på morgenen på mandag og få deg time asap. Anonymkode: a6143...54c 1
Tiuren Skrevet 19. mai 2023 #29 Skrevet 19. mai 2023 Just now, AnonymBruker said: Hæ?? Forstod ikke hvordan du kom fram til det. Legen har jo sagt at hun må ta kontakt ved behov for forlengelse… Egenmelding kan en ikke benytte direkte etter sykemelding. Men det er vel kun snakk om 1 dag i jobb dersom det er innenfor arbeidsgiversperioden på 16 dager… Anonymkode: 4e06d...aa9 Flott om jeg tok feil, ville bare renske lufta. Men du jobber på sykehus, det finnes ikke private aktører å konsultere, video konsultasjon kan ikke brukes og legen din vil ikke forlenge sykemeldingen uten ny konsultasjon (og har ikke time til deg). Du ser at det høres litt spoopy ut?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #30 Skrevet 19. mai 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan? Oppsøke han hjemme på hans private adresse? Jeg har jo ikke tilgang til hans telefonnummer og legekontoret hadde ingen ledige akutt timer slik at jeg fikk snakke med lege. Anonymkode: a1529...322 Så denne for sent. Har ikke legekontoret kapasitet til en akuttime engang, så er det legevakten neste. Anonymkode: a6143...54c
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #31 Skrevet 19. mai 2023 Tiuren skrev (28 minutter siden): Mulig jeg er kynisk og brutal, men får la det stå til. Høres egentlig ut som din lege vet du ikke trenger sykemelding, og at du gjerne vil. Siden alle andre alternativ en egenmelding er umulige for deg. Vel, nå bad legen meg ta kontakt om jeg trengte å forlenge. Legen vet jo heller ikke at jeg prøver å få forlenget, ettersom legekontoret ikke vil videreformidle beskjeden. Uansett så drar jeg på jobb i morgen, men jeg regner faktisk med å bli sendt hjem, ettersom symptomene mine ikke er forenelig med arbeidet jeg skal gjøre. Helst vil jeg jo være frisk å gå på jobb selvsagt. Anonymkode: a1529...322
Tiuren Skrevet 19. mai 2023 #32 Skrevet 19. mai 2023 Just now, AnonymBruker said: Vel, nå bad legen meg ta kontakt om jeg trengte å forlenge. Legen vet jo heller ikke at jeg prøver å få forlenget, ettersom legekontoret ikke vil videreformidle beskjeden. Uansett så drar jeg på jobb i morgen, men jeg regner faktisk med å bli sendt hjem, ettersom symptomene mine ikke er forenelig med arbeidet jeg skal gjøre. Helst vil jeg jo være frisk å gå på jobb selvsagt. Anonymkode: a1529...322 Kjedelig situasjon, virker som du har gjort det man kan gjøre. Lykke til, håper det ordner seg og at du blir fort frisk. PS: Ville nevnt problemet for legen når jeg fikk anledning, er det så vanskelig så er det ikke holdbart.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå