Gå til innhold

Egenmelding etter sykemelding

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Forstår det slik at jeg etter 12 dager sykemelding ikke kan benytte egenmelding. 

Problemet er at jeg ikke har fått ny legetime før i slutten av mai. Jeg har prøvd å be om forlenget sykemelding på helsenorge men fpr ikke svar. 

Så hva gjør jeg? Gå rundt på jobb i veldig dårlig form? Jobber på sykehus, så skjønner ikke helt hvordan det skal fungere.

Anonymkode: a1529...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da ringer du legekontoret

Anonymkode: 07c25...4b9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
starken skrev (23 minutter siden):

Ring legekontoret?

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Da ringer du legekontoret

Anonymkode: 07c25...4b9

Det har jeg selvsagt gjort, 3 ganger.  Fikk samme beskjed hver gang. Jeg må vente til timen min den 30 mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du går på jobb en dag, så tar du egenmelding. Ikke optimalt, men du får bare ta det rolig.

Anonymkode: 2052f...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det har jeg selvsagt gjort, 3 ganger.  Fikk samme beskjed hver gang. Jeg må vente til timen min den 30 mai. 

Privat lege, Volvat dr dropin e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Privat lege, Volvat dr dropin e.l.

Finnes ikke her jeg bor desverre. Testet sånn nettdokor men de kan ikke skrive ut sykemeldinger. Å kjøre i flere timer til privat lege lar seg ikke gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Finnes ikke her jeg bor desverre. Testet sånn nettdokor men de kan ikke skrive ut sykemeldinger. Å kjøre i flere timer til privat lege lar seg ikke gjøre. 

Du kan få time hos dr dropping online. Videosamtale. Er mange andre også som tilbyr dette. Time på dagen, null stress. 

Da får du sykemelding.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er bare å si til arbeidsgiver sykemeldingen kommer 30mai. Sykemeldingen kan tilbakedateres så lenge du har vært i kontakt med legekontor. 

Så fremst det er en gyldig grunn til sykemelding videre.

Anonymkode: 2840b...a8f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så legen allerede tre ganger har sagt at du ikke trenger/får time for å forlenge sykemelding, så har de kanskje allerede vurdert det til at du ikke lengre er arbeidsufør?

Anonymkode: 51b30...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja men du må jo be dem om å forlenge sykmelding i hvert fall. Legen vet jo at du er syk

Hvis de ikke forlenger mener vel legen atdu ikke er syk nok for det. 

Kan ikke bruke egenmelding nei.

Anonymkode: e4692...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du allerede har fått sykemelding og ikke er blitt frisk for samme sykdom enda, så er det vel riktig å ta kontakt ved e-konsultasjon eller sånn akutt time. Svar på e-konsultasjonen kommer og du har meldt i fra nå om fortsatt sykdom. Jeg hadde da holdt meg hjemme i påvente av svar. Sykemelding vil nok bli forlenget de dagene du er borte fra jobb. Om du blir sykemeldt ytterligere er en vurdering legen vil ta. Det er ihvertfall min erfaring. 

Anonymkode: 4e06d...aa9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hvis du allerede har fått sykemelding og ikke er blitt frisk for samme sykdom enda, så er det vel riktig å ta kontakt ved e-konsultasjon eller sånn akutt time. Svar på e-konsultasjonen kommer og du har meldt i fra nå om fortsatt sykdom. Jeg hadde da holdt meg hjemme i påvente av svar. Sykemelding vil nok bli forlenget de dagene du er borte fra jobb. Om du blir sykemeldt ytterligere er en vurdering legen vil ta. Det er ihvertfall min erfaring. 

Anonymkode: 4e06d...aa9

Er ikke e konsultasjon i min kommune desverre.  Og legekontoret har ikke hatt ledige akutt timer. 

De kunne heller ikke gi beskjed til legen om å forlenge sykemelding selvom legen bad meg ta kontakt om jeg trengte å forlenge. Vanskelig når man ikke får kontakt med legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er ikke e konsultasjon i min kommune desverre.  Og legekontoret har ikke hatt ledige akutt timer. 

De kunne heller ikke gi beskjed til legen om å forlenge sykemelding selvom legen bad meg ta kontakt om jeg trengte å forlenge. Vanskelig når man ikke får kontakt med legen. 

Kan du ikke be legen ringe deg heller? Bare si at du ønsker at han ringer deg ved et ledig tidspunkt i løpet av mandagen når du ringer på morgenen, og si at du ikke ønsker å oppgi årsak til de i resepsjonen. Det kan jeg gjøre, og da ringer legen meg som regel på ettermiddagen. 

Anonymkode: 01062...d87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du ikke be legen ringe deg heller? Bare si at du ønsker at han ringer deg ved et ledig tidspunkt i løpet av mandagen når du ringer på morgenen, og si at du ikke ønsker å oppgi årsak til de i resepsjonen. Det kan jeg gjøre, og da ringer legen meg som regel på ettermiddagen. 

Det kan jeg gjøre, ved å få akutt time. Uten det lot det seg ikke gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan jeg gjøre, ved å få akutt time. Uten det lot det seg ikke gjøre. 

Så spesielt legekontor du har. Du kan alltids sette deg på legekontoret om morgenen og huke tak i legen når du ser han, det er jo ett evt. alternativ. Når sendte du melding på helenorge?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så spesielt legekontor du har. Du kan alltids sette deg på legekontoret om morgenen og huke tak i legen når du ser han, det er jo ett evt. alternativ. Når sendte du melding på helenorge?

Helsenorge*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Be legen om å ringe deg da? 

Anonymkode: 50f5e...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helsenorge*

Det er ikke mulig å gjøre i min kommune.  Prøvde å legge inn en melding gjennom fornyelse av resept for 14 dager siden, men har ikke fått svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan de ikke skrive ut sykemeldinger? Jeg vet om flere som har fått skrevet ut sykmeldinger og attester i forbindelse med sykdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...