Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det er en sosial intelligens-greie. Vi validerer og viser interesse for den andre som snakker. Altså ikke noe å bli krenket for.

Anonymkode: 7df9f...46d

Men vi kan i det minste prøve å være mindre verbale/vokale når vi validerer og viser interesse for den andre som snakker, når vi vet at vi er et forstyrrende element for dem.

Anonymkode: d9d3b...1a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, det høres egentlig bare ut som om du prøver å styre samtalen eller egentlig ikke vil vente på tur. Best å slutte. En aktiv lytter, LYTTER. Hen sier ingenting.  Nikking er selvsagt innafor 

Anonymkode: c15cd...b67

Det er serriøst ikke intensjonen min, men tenkte på det å tror jeg ovenkompemserer med dem jeg føler jeg ikke har så mye å tilby i samtalen, men fortsatt vil vise at de blir møtt og de har min oppmerksomhet om de snakker med kun meg ja. Eller om vi er i en gruppe å ingen andre sier noe, etterpå heller. Forstår at det kan oppfattes motsatt at de tror jeg vil ta plassen deres.

AnonymBruker
Skrevet

Men en ting ts må tenke på, er at et lavmælt "mhm" og "akkurat " blir forsterket med en mikrofon, og vil ikke nødvendigvis være like irriterende i virkeligheten som det er på radio eller i en podkast. 

Anonymkode: d9d3b...1a7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Aldri irritert meg over mhm, men de eeeh som eh knapt kan ehhhh si et eh eneste ord ehhhh uten å eeeeeeh eh’e, de skulle det vært skuddpremie på 🙃

Anonymkode: 18151...6c5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...