AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #1 Skrevet 19. mai 2023 Dere som sier «mhm» hele tiden mens en annen prater. Av én eller annen grunn er det kun kvinner som gjør dette, og selv om det er irriterende å få høre «mhm!» igjen og igjen mens man prater, er det enda mer irriterende om man hører andre prate - f. eks i en podcast. Hørte nylig Trygdekontorets podcast om alkohol og hun forskeren som gjestet, sier «mhm» hele tiden mens Thomas prater. Jeg klarer nesten ikke konsentrere meg om det han sier fordi MHM MHM MHM. Er det en enighetsgreie? For man kan være enig og vente til den andre har snakket ferdig før man sier det. Eller handler det mer om dominans? «Jeg vet allerede dette, for jeg er så smart! Og jeg vil at alle skal forstå at jeg vet alt allerede, men jeg kan ikke si det rett ut, så derfor mhm-er jeg mens du prater, sånn at jeg virker som en litt arrogant lærer og du virker som en nybegynner». Hvis du gjør dette, vennligst slutt. Vær STILLE til den andre har fullført setningen sin. Takk. Anonymkode: c15cd...b67 2
Helene1982 Skrevet 19. mai 2023 #2 Skrevet 19. mai 2023 (endret) Selvsagt! Jeg skal på vegne av kvinner finne denne gjesten og be henne slutte. Jeg skal også spørre henne om hvorfor hun sier mmmmm. Jeg skal spørre om det er a) jeg vil at alle skal forstå at jeg vet allerede b)jeg vil være arrogant c) jeg er dominant d) jeg er smart og forstår alt. Noe mer jeg kan svare på på vegne av alle kvinner? <om jeg kan be om en mottjeneste? Kan du be menn på KG å slutte å dikte opp påstander andre sier? Og spør hvorfor de gjør dette? a) jeg vil at alle skal forstå at jeg vet allerede b)jeg vil være arrogant c) jeg er dominant d) jeg er smart og forstår alt. Endret 19. mai 2023 av Helene1982 5 1 1
Rosakatt Skrevet 19. mai 2023 #3 Skrevet 19. mai 2023 Forstår det er irriterende For meg betyr det, jeg lytter til deg, å bare reaksjoner på det som sies, noen ganger enighet med da nikker jeg samtidig, om ikke det også betyr ja jeg forstår hvorfor du gjorde det for foreksempel. Er vel en aktiv lytter og forstår det er distraherende, skal prøve å slutte. 2
Badebuksa2.0 Skrevet 19. mai 2023 #4 Skrevet 19. mai 2023 Det er ekstremt slitsomt 🤣 jeg tror det er litt stress og usikkerhet som gjør det.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #5 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dere som sier «mhm» hele tiden mens en annen prater. Av én eller annen grunn er det kun kvinner som gjør dette, og selv om det er irriterende å få høre «mhm!» igjen og igjen mens man prater, er det enda mer irriterende om man hører andre prate - f. eks i en podcast. Hørte nylig Trygdekontorets podcast om alkohol og hun forskeren som gjestet, sier «mhm» hele tiden mens Thomas prater. Jeg klarer nesten ikke konsentrere meg om det han sier fordi MHM MHM MHM. Er det en enighetsgreie? For man kan være enig og vente til den andre har snakket ferdig før man sier det. Eller handler det mer om dominans? «Jeg vet allerede dette, for jeg er så smart! Og jeg vil at alle skal forstå at jeg vet alt allerede, men jeg kan ikke si det rett ut, så derfor mhm-er jeg mens du prater, sånn at jeg virker som en litt arrogant lærer og du virker som en nybegynner». Hvis du gjør dette, vennligst slutt. Vær STILLE til den andre har fullført setningen sin. Takk. Anonymkode: c15cd...b67 Det er tildels en enighetsgreie, men det er mer enn det. Det å gi tilbakemeldinger umiddelbart underveis kalles å "aktiv lytting", der man gir verbale, eller non-verbale signaler på at du hører, forstår eller vil forstå, er enig eller uenig. Jeg ble veldig drillet i aktiv lytting under utdannelsen på 80- og 90-tallet, og jeg må innrømme at det er veldig vanskelig å slutte med det. Anonymkode: d9d3b...1a7 8 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #6 Skrevet 19. mai 2023 Nei, mhm-damene kommer ikke til å tilpasse seg deg selv om du synes dette er slitsomt. du får bare leve med det. Det er mye som er irriterende. Anonymkode: 42fe7...ee4 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #7 Skrevet 19. mai 2023 Man kan ikke forandre andre folk, bare seg selv. Mange irritasjonsmomenter her i verden. Du kan prøve å styre hva du lar gå inn på deg. Anonymkode: b9836...235
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #8 Skrevet 19. mai 2023 Helene1982 skrev (34 minutter siden): Selvsagt! Jeg skal på vegne av kvinner finne denne gjesten og be henne slutte. Jeg skal også spørre henne om hvorfor hun sier mmmmm. Jeg skal spørre om det er a) jeg vil at alle skal forstå at jeg vet allerede b)jeg vil være arrogant c) jeg er dominant d) jeg er smart og forstår alt. Noe mer jeg kan svare på på vegne av alle kvinner? <om jeg kan be om en mottjeneste? Kan du be menn på KG å slutte å dikte opp påstander andre sier? Og spør hvorfor de gjør dette? a) jeg vil at alle skal forstå at jeg vet allerede b)jeg vil være arrogant c) jeg er dominant d) jeg er smart og forstår alt. Øh. Jeg er kvinne, da. Og akkurat så ung at jeg også har lagt merke til at de kvinnene som gjør dette pleier å være minst førti. Anonymkode: c15cd...b67
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #9 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er tildels en enighetsgreie, men det er mer enn det. Det å gi tilbakemeldinger umiddelbart underveis kalles å "aktiv lytting", der man gir verbale, eller non-verbale signaler på at du hører, forstår eller vil forstå, er enig eller uenig. Jeg ble veldig drillet i aktiv lytting under utdannelsen på 80- og 90-tallet, og jeg må innrømme at det er veldig vanskelig å slutte med det. Anonymkode: d9d3b...1a7 Hæ, er dette noe dere MÅTTE? Så grusomt! Tviler på at dette gjelder alle som sier mhm, men de av dere som ble drillet i dette synes jeg synd på. Om du ikke klarer slutte med det, kan du kanskje fortelle dine nærmeste hvorfor du er sånn. Da er det litt mindre irriterende, siden man vet at du er litt hjernevasket🥲 Huff. Anonymkode: c15cd...b67
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #10 Skrevet 19. mai 2023 Rosakatt skrev (31 minutter siden): Forstår det er irriterende For meg betyr det, jeg lytter til deg, å bare reaksjoner på det som sies, noen ganger enighet med da nikker jeg samtidig, om ikke det også betyr ja jeg forstår hvorfor du gjorde det for foreksempel. Er vel en aktiv lytter og forstår det er distraherende, skal prøve å slutte. Ja, det høres egentlig bare ut som om du prøver å styre samtalen eller egentlig ikke vil vente på tur. Best å slutte. En aktiv lytter, LYTTER. Hen sier ingenting. Nikking er selvsagt innafor Anonymkode: c15cd...b67
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #11 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det høres egentlig bare ut som om du prøver å styre samtalen eller egentlig ikke vil vente på tur. Best å slutte. En aktiv lytter, LYTTER. Hen sier ingenting. Nikking er selvsagt innafor Anonymkode: c15cd...b67 Ikke skriv hen. Skriv han eller hun Anonymkode: a8a46...6d3 2
Helene1982 Skrevet 19. mai 2023 #12 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Øh. Jeg er kvinne, da. Og akkurat så ung at jeg også har lagt merke til at de kvinnene som gjør dette pleier å være minst førti. Anonymkode: c15cd...b67 Må jeg finne alle kvinnene som gjør dette? eller bare hun i podcasten?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #13 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hæ, er dette noe dere MÅTTE? Så grusomt! Tviler på at dette gjelder alle som sier mhm, men de av dere som ble drillet i dette synes jeg synd på. Om du ikke klarer slutte med det, kan du kanskje fortelle dine nærmeste hvorfor du er sånn. Da er det litt mindre irriterende, siden man vet at du er litt hjernevasket🥲 Huff. Anonymkode: c15cd...b67 De som kjenner meg godt, familie og kolleger, vet om det. Jeg prøver å slutte med det, men siden det skjer så ubevisst når jeg blir konsentrert er det ikke så veldig lett å merke det selv. Anonymkode: d9d3b...1a7
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #14 Skrevet 19. mai 2023 Jeg syntes ikke det er irriterende, det er et signal på at personen følger med på det jeg sier. Verste jeg vet er når folk har pokertryne og sier ingenting. Det ville likevel ikke falt meg inn å få dem til å slutte med det. Det er bare å jobbe med å legge irritasjonen til side først som sist. Hele verden tilrettelegger ikke for en person. Anonymkode: 0d130...de7 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #15 Skrevet 19. mai 2023 Mye mer irriterende med feite damer. Anonymkode: d55e5...0f3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #16 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Er det en enighetsgreie? Anonymkode: c15cd...b67 Nei, det er en sosial intelligens-greie. Vi validerer og viser interesse for den andre som snakker. Altså ikke noe å bli krenket for. Anonymkode: 7df9f...46d 1
Badebuksa2.0 Skrevet 19. mai 2023 #17 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det er en sosial intelligens-greie. Vi validerer og viser interesse for den andre som snakker. Altså ikke noe å bli krenket for. Anonymkode: 7df9f...46d Men egentlig så avbryter dere og blir et irritasjonsmoment
Anonymbruker*** Skrevet 19. mai 2023 #18 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke skriv hen. Skriv han eller hun Anonymkode: a8a46...6d3 Ikke skriv "ikke skriv", skrive heller "la være å skrive". Det passer MEG bedre. 1
Badebuksa2.0 Skrevet 19. mai 2023 #19 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mye mer irriterende med feite damer. Anonymkode: d55e5...0f3 Hva er irriterende med feite samer?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #20 Skrevet 19. mai 2023 K55. Enig med TS. Misliker alle de mhm-lydene. Tror de overtok etter en lang periode da folk sa "ikke sant" hele tiden. Anonymkode: fc4ec...342
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå