Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Er det mulig å få dekket vanlig førerkort klasse B via aetat?

Hva skal egentlig til for å få det isåfall?

Videoannonse
Annonse
Gjest Betty Boop
Skrevet

Jeg ønsket meg noe oppdatering på data innen det faget jeg har utdannet meg og lurte på om det var mulig å få gjennom arbeidskontoret. Dette fordi jeg da ville stille langt sterkere når det gjaldt å søke jobbene jeg virkelig ønsket meg. Svaret jeg fikk var at dersom jeg skulle få kurs gjennom arbeidkontoret måtte jeg ha et handikapp, eller var det praktisk talt umulig å få kurs gjennom aetat. Det er mer eller mindre ordrett den beskjeden jeg fikk.

Skrevet

Det kan jeg aldri tro. Da måtte jo aetat betalt førerkort for alle da.

Mulig sosialkontoret kan hjelpe dersom man kvalifiserer for hjelp derfra, men tviler også på det..

Skrevet

Vet om ei som fikk dekket det gjennom aetat ja.Forstår ikke hvordan hun fikk det til.

Gjest barne- og familiemedister
Skrevet
Er det mulig å få dekket vanlig førerkort klasse B via aetat?

Hva skal egentlig til for å få det isåfall?

Spør Aetat.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg var egentlig ute etter å høre noen andres erfaringer før jeg eventuelt snakker med aetat...

Og svar som "det kan jeg aldri tro" er heller ikke spesielt nyttig.

Skrevet

Nei, jeg prøvde. Fikk beskjed om at de kun dekker kurs som garantert gir deg jobb (f.eks. lastebil, men da må du jo ha kl. B først), eller hvis du har bevis fra en arbeidsgiver om at du får jobb hos dem hvis du tar det og det kurset.

Førerkort får du nok dessverre ikke. Men det går jo an å prøve. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...