Gå til innhold

Peis eller peisovn?  

13 stemmer

1. 1. Peis eller peisovn?

• Peisovnen
      6
    • Peisen
      7

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ville valgt peisovnen. Hvis rommet er så langt og smalt, så vil den murte peisen virke ennå mer klumpete og diger enn peisovnen (som jeg forøvrig oppfatter som slank og smekker utifra bildet.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. her ser dere planløsningen. Ovnen blir selvfølgelig stående der det står kamin nå.

Skal ha spisestue utenfor kjøkkenet og sofa og tv og sånt i andre enden.

Gjest Gjesten over
Skrevet

Da ville jeg definitivt hatt peisovnen som ikke ruver i bredden. Det blir jo endel trafikk forbi der pga de to dørene.

Gjest Aimable Amie
Skrevet

Min anbefaling er uten tvil, peisen. Den er SÅ mye stiligere enn ovnen - og den tar ikke så mye plass som det sies over her. I motsetning til ovnen så går peisen i ett med omgivelsene rundt - og den ser mer ut som den går i ett med veggen.

Skrevet
Snakker om peis med innsats ja, det ser man kanskje ut fra bildene også? ;)

Er det sånn at peisovner blir fortere varme mens peisene holder lengre på varmen?

:klø:

Nei. En Rais 60 varmer like raskt som Rais Malta. Innsatsen bygges som regel inn med lettbetong, og det lagrer ikke varme i noen særlig grad, hvis du vil ha en slik effekt må du velge vanlig mur (murstein). Mur er tungt, derfor er det få som velger dette, da gulvet ofte må forsterkes.

Jeg ville valgt 60 fremfor Malta, men Rais er uansett et glimrende valg synes jeg. :)

Hu - peisselger ;)

Skrevet

Forresten; det finnes dreibare peisovner (også fra Rais) som kan dreies mot den delen av rommet man oppholder seg i. Tenkte bare å nevne det...

Gjest gjest1
Skrevet

Arwen, jeg har ganske lik stue som deg, lang og smal med spisestuedelen rett ved kjøkkenet. Jeg har peisovn fra Scan og er veldig fornøyd med den. Jeg ville ikke valgt peis (hos meg) fordi den visuelt og fysisk vil ta mer plass i rommet enn en peisovn.

Skrevet

Kom til å tenke på en ting; har dere unger? Unger og åpen peis er kanskje ikke alltid en fin kombinasjon?

Gjest Arwen ii
Skrevet
Kom til å tenke på en ting; har dere unger? Unger og åpen peis er kanskje ikke alltid en fin kombinasjon?

Har ikke barn, og hvis du ser på bildet er det som jeg har sagt før ikke en åpen peis :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...