Gå til innhold

Hadde dere en fin 17.mai feiring?

Anbefalte innlegg

Feiret dere nasjonaldagen med venner og familie? 

Jeg liker å feire at vi bor i et fritt demokratisk land, og synes det er fantastisk å se alle flaggene som vaier og glade mennesker i fine klær. 

Hva med dere?

Endret av tirben
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg var med ei venninne som står i et samlivsbrudd. Hadde gjerne feiret 17 mai i stedet..

Anonymkode: 58563...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fantastisk, en helt perfekt dag med mine. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var en fin dag. Barna koste seg på arrangementet i skolegården og deretter var vi invitert til familie og spiste god mat og kaker. Hyggelig dag. :jepp:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du supert! Gikk i tog og hadde gjester på besøk etterpå. Serverte hjemmelagd tapas og kost oss med vin.  

Var også et fantastisk vær, så kunne ikke hatt en bedre feiring! 

Anonymkode: 70b4b...60f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på jobb, så har ikke feiret. 

Anonymkode: a971e...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barna hadde det fint. Jeg personlig hadde det vondt. Så, fin i den forstand at det gleder meg å se glade barn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Hadde en flott feiring🇳🇴 Var med familien å feiret hele dagen. 

Hjem til meg selv om kvelden og fikk besøk av min nærmeste bestevenninne og vi koste oss og hadde det gøy som vi alltid har❤️

Ble ikke noe festing i går kveld sammen med mange folk for det orket jeg ikke, fordi jeg var småtrøtt også. Nei mye bedre å kose oss bare oss to.

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stod i bod på skolen begge foreldrene. Helt ok, litt koselig da det stod på faktisk, men var utslitt da vi kom hjem. 😅

Anonymkode: a98d2...8b0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa. Det var sykt travelt, og eldste på 10 kjente nok at det var mye hun gjerne skulle gjort som hun ikke fikk gjort. Så da blei ikke dagen så fin, liksom. Har hatt samme tradisjon nå i straks 10 år. Kommer til å endre på den til neste år, det er jeg ganske sikker på. 

Anonymkode: 8e10c...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk vin og champis, spiste, så borgertog, drakk mer vin og champis.  17 mai er venner,bunad, champis, pavlova og Borgertog

Anonymkode: f3ff8...b88

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det veldig fint! Var ikke ute av døra før kl 17, og da ble det middag og feiring med gode venner. Kom hjem kl halv 3 i natt😃

Anonymkode: 3c873...1de

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok. Var ikke utenfor døra. Orket ikke å lage meg middag. Glad for at dagen er over.

Anonymkode: 49d3c...dd6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det fint! Var mye med venner, så på toget i Oslo og endte med grilling på stranden på kvelden 😊

Anonymkode: dee21...81f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Njaa. Det var sykt travelt, og eldste på 10 kjente nok at det var mye hun gjerne skulle gjort som hun ikke fikk gjort. Så da blei ikke dagen så fin, liksom. Har hatt samme tradisjon nå i straks 10 år. Kommer til å endre på den til neste år, det er jeg ganske sikker på. 

Anonymkode: 8e10c...3b8

Har du barn som blir 11 år neste 17mai? Hva tenker du å gjøre anderledes da? Er ikke sånn kjempesteming her heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og mannen har pådratt oss en irriterende forkjølelse, så vi gadd ikke sosialisere på 17. mai i år. Jeg bakte en kake, kjøpte noe enkel 17.mai-pynt og så dro vi alene på hytta og feiret der, i ro og fred. Jeg hørte lyden av det lokale korpset i det fjerne da jeg gikk på utedoen, så jeg fikk jo litt 17.mai-følelse.
egentlig en veldig rolig og hyggelig dag, perfekt for to introverte i forkjølelseståka :)

Anonymkode: d5c31...114

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi var hjemme hele dagen. Så litt på 17. Mai på tv på formiddagen. Så studerte jeg noen timer, har fulltidsjobb i tillegg til studier så jeg prioriterer ofte studier fremfor fritid. På kvelden så vi film og spiste godteri. 

Anonymkode: b7294...457

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i Danmark for å feire fattern sin bursdag så ingen 17 Mai feiring her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke 17. mai noe særlig pga hendelser på 17.mai som barn (bunadstvang, som eneste barn som hadde bunad), samt en overengasjert svigermor på 17.mai. Hun kommer fra Oslo, og hvert år når hun er på besøk her så måååå vi bare se hele barnetoget på TV fra Oslo... 🤢 Hater korpsmusikk i tillegg så...

Men... uansett, i år så var 17. mai fin. Passet på barnebarnet. Pyntet meg ingenting, gikk tur i boblejakke og kort shorts, usminket osv... svigermor var heldigvis ikke på besøk i år, så ja, har hatt en ganske fin 17.mai i år 😂

Anonymkode: c9422...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, tirben said:

Feiret dere nasjonaldagen med venner og familie? 

Jeg liker å feire at vi bor i et fritt demokratisk land, og synes det er fantastisk å se alle flaggene som vaier og glade mennesker i fine klær. 

Hva med dere?

Hvis Norge hadde vært et fritt demokrati, hadde man ikke det norske lovverket blitt overkjørt med nye regler og forordninger av EØS/EU, til tross for at folk flest er uenige i dette. Et eksempel er strømkablene som gjør billig norsk strøm rådyr.

Valgfriheten er i praksis borte uansett hvilken farge regjeringen har - så hva er det man egentlig feirer på 17. mai?

Norges selvstendighet ...?

Den hører fortiden til; grunnlovsfedrene i 1814 ville aldri la Norge bli overkjørt slik landet blir idag..

Anonymkode: 05d1b...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...