Gå til innhold

Antall sexpartnere persepsjon

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er en myte at kvinner som ligger rundt oppfattes som horer, og menn som gjør det samme er helter, ifølge forskere.

En spørreundersøkelse viser at menn har aksept for kvinner med mange sex partnere, ihvertfall i korte forhold. Mens kvinner er skeptiske til menn med mange ONS, både i korte og lange forhold.

Både menn og kvinner er generelt strengere ift. antall sexpartnere når det gjelder lange forhold. 

https://www.nrk.no/trondelag/seksuell-dobbeltmoral-har-liten-rot-i-virkeligheten-_-forskere-kaller-det-en-myte-1.16395860

Endret av totti_1
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stemmer også mer med min oppfatning. Absolutt ingen av kvinner jeg kjenner som har hatt sex med mange har hatt utfordringer med å finne fast og seriøs partner da de ønsket seg det, mens det har vært mer type advarsler angående menn folk vet at roter mye rundt. Det er nesten som det er en oppfatning av at kvinner kan endre seg, og bli seriøse når de slår seg til ro i et forhold, mens menn som har vært mye rundt ikke gis tiltro til å kunne endre slik adferd. At de da antagelig vil være utro. 

Anonymkode: bd418...aa0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppfatter ikke menn med mange partnere som helter, men kvinner med mange partnere er uinteressante for noe seriøst. 

Anonymkode: 55368...0d6

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Samme her.

aldri oppfattet noe sammenheng mellom flere sexpartnere og påfølgende lange forhold.

Selv hadde jeg mange partnere/mye sex før jeg møtte mannen min. Det er 19 år siden vi møttes. 

Hvor mange jeg har hatt sex med før han er irrelevant på alle mulige måter. Han driter selvfølgelig hvem og hvor mange jeg har hatt sex med før vi ble sammen.

Anonymkode: 9d1ef...fdf

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Horer er vel feil ord, men det er dessverre lite sexy ved en kvinne som har hatt mange sexpartnere for min del. Tenker på HPV, herpes, klamydia osv.

Tenker også på hvorfor de har hatt så mange partnere, og at det er ekkelt for meg å bli sammenlignet med andre menn (noe jeg tenker at slike kvinner gjør).

Disse kvinnene er ikke kjæreste potensialet, men blir man forelsket er det likevel lite man kan gjøre.

Anonymkode: b925b...355

• Liker 1
Skrevet

Både partner og jeg hadde hatt relativt mange sexpartnere før vi møttes. Viner begge glade for at den andre har en stor og sunn seksuall appetitt og griper for seg av muligheter.

Vi har begge økt abtall partnere etter at vi ble sammen og er neppe i mål når det kommer til partnere. Største forskjellen er at nå jakter vi stort sett sammen.

• Hjerte 1
Skrevet
totti_1 skrev (16 timer siden):

Det er en myte at kvinner som ligger rundt oppfattes som horer, og menn som gjør det samme er helter, ifølge forskere.

En spørreundersøkelse viser at menn har aksept for kvinner med mange sex partnere, ihvertfall i korte forhold. Mens kvinner er skeptiske til menn med mange ONS, både i korte og lange forhold.

Både menn og kvinner er generelt strengere ift. antall sexpartnere når det gjelder lange forhold. 

https://www.nrk.no/trondelag/seksuell-dobbeltmoral-har-liten-rot-i-virkeligheten-_-forskere-kaller-det-en-myte-1.16395860

Nå har jeg lest hele publikasjonen.

Dem fikk ikke presentert påstand om antall ONS. Men et om gjentatte ganger sex på første date. Som sammen med 5 eller flere partner siste året, og hatt trekant utgjorde de tre påstandene om seksuell promiskuitet. Må si at jeg ble overrasket over at dette var noe som gjorde at det var et negativt gjennomsnitt (null var neutralt) når det gjaldt å anbefale enn venn å ha en ONS med enn person. Skjønner ikke helt hvorfor der var en trend hos disse unge bachelorstudentene på NTNU som ble undersøkt i studien å fraråde enn venn å ha enn ONS med dette på CV'en.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Horer er vel feil ord, men det er dessverre lite sexy ved en kvinne som har hatt mange sexpartnere for min del. Tenker på HPV, herpes, klamydia osv.

Tenker også på hvorfor de har hatt så mange partnere, og at det er ekkelt for meg å bli sammenlignet med andre menn (noe jeg tenker at slike kvinner gjør).

Disse kvinnene er ikke kjæreste potensialet, men blir man forelsket er det likevel lite man kan gjøre.

Her skuffer du nok mange kvinner…

AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at en fattig rapport endrer noe som helst av folkeopinionen av dette.

Anonymkode: a4308...061

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
totti_1 skrev (16 timer siden):

Det er jo mange ting å påpeke ved denne forskningen da. Bør man egentlig bruke et lite utvalg av studenter som indikasjon for hva befolkningen generelt mener om dette? 

Det er ingen overraskelse at mange menn ikke bryr seg om antall partnere en kvinne har hatt når han vurderer henne for et kortvarig forhold. Han plasserer henne jo da i "bra nok for useriøs ligging"-kategorien, det betyr da ikke at han ikke dømmer henne? Eller at hun er aktuell for noe mer enn uforpliktende moro.

Anonymkode: 12609...10f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Regner med at du passer godt på å ikke samle for mange partnere selv også da?

AnonymBruker
Skrevet

Mange forhold, spesielt korte, er et gigantisk rødt flagg. Enten er man ikke spesielt kritisk til hvem man velger å bli sammen med, eller så fungerer man ikke i forhold. (Det fins så klart andre grunner, men med mange forhold er det som regel et mønster). Uansett ikke noe for meg. 

Antall sexpartnere bryr jeg meg ikke om. 

Anonymkode: e7b42...84e

• Nyttig 1
Skrevet
totti_1 skrev (18 timer siden):

Som påpekt i en annen tråd er det ikke så veldig overraskende. Jeg har lest flere ganger kvinner fortelle om hvordan menn som ligger med mange blir heiet på, men har til gode å oppleve at menn faktisk heier sånn sett, så det kan virke som en myte kvinner forteller hverandre mer enn en realitet. 

Så er vel den andre "selvfølgeligheten" her at begge kjønn synes det er negativt om partnere har en veldig "utsvevende" fortid, og at dette er særlig negativt for en mer varig relasjon. Det som kanskje er litt interessant er hvordan kvinner er særskilt opptatt av at den de har en mer kortvarig relasjon med ikke skal ha mange, samtidig som det er akkurat disse mennene kvinner tross alt velger en kortvarig relasjon med. Sånn sett måler nok undersøkelsen "papirpreferanser" mer enn reelle preferanser, eller for å si det på en annen måte; Kvinner ønsker ikke en mann som har ligget med mange, samtidig som kvinner velger å ligge med nettopp slike menn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Regner med at du passer godt på å ikke samle for mange partnere selv også da?

Ja, faktisk. Blir kvalm av dagens kjøttmarked. Hatt mine runder som singel og blitt smittet av diverse. Kysset mange frosker før jeg fant prinsessen. Skulle veldig gjerne vært foruten 🤮

Ikke meningen å dømme da. Håper folk generelt har det bra. Har bare ikke tro på dagen sjekkearena, som i utgangspunktet bygger på sveip og hvem man vil ligge meg i Tinder. 

AnonymBruker
Skrevet

De fleste bryr seg ikke om antall partnere, er kun kvinnefiendtlige menn som prøver å slutshame og gjøre det til et problem, og de får ikke dame uansett så for damer er det null problem å bli kjæreste med en normal mann 

Anonymkode: a14a1...d16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...