Gjest gjest 0 Skrevet 7. januar 2006 #1 Skrevet 7. januar 2006 Dere som har pusset opp badene deres, hva kostet det? Jeg ser på en leilighet som må pusses opp, og lurer derfor hvor mye jeg må regne med å legge i badet. Jeg ønsker en løsning med dusjhjørne (altså rett på flisene) og trenger vel derfor membran osv. Jeg tror jeg kan ta utgangspunkt i at alt må byttes ut (klosett og vask etc). tror badet er ca 7-8 m2
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2006 #2 Skrevet 7. januar 2006 Ca. kr. 160.000,- hvis all jobben skal settes bort.
Gjest allium Skrevet 7. januar 2006 #3 Skrevet 7. januar 2006 Mitt kom på 200000, men da måtte jeg bytte isolasjon og reisverk i en yttervegg, og sette inn nytt vindu. Jeg utvidet også badet litt, ved å ta med et uisolert kott. Sluttresultatet er vel på 7-8m2, relativt rimelige fliser, middels dyr innredning.
Gjest gjest 0 Skrevet 7. januar 2006 #4 Skrevet 7. januar 2006 jøssenavn så dyrt! Vi kjenner riktignok alt av fagarbeidere, og pappa er rørlegger og bestekompis er elektriker, vi har også tre i familien som har våtromssertifikat så slike ting trenger vi nok ikke betale så mye for... Er det virkelig vanlig å bruke over 100 000 kr på et så lite bad?
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2006 #5 Skrevet 7. januar 2006 160 000 var hvis alt skulle settes bort... Men dere sparer jo endel på at dere har kjentfolk som kan gjøre endel - men fliser og innredning koster det... Mamma og pappa skal bygge nytt bad nå, og de kjenner absolutt alt av håndtverkere som skal gjøre jobben, rørlegger, elektriker, flislegger (familie og venner) - likevel vil det jo koste litt - dessuten skal de betale de de kjenner likevel da, men blir vel en grei sum under bordet - og ikke full pris.
Gjest allium Skrevet 7. januar 2006 #6 Skrevet 7. januar 2006 Jeg innhentet flere anbud, og alle lå på samme nivå. Men det er arbeidet som koster.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2006 #7 Skrevet 7. januar 2006 Ja det er helt vanlig. Kr. 160.000,- er et snitt på bad som er 8 m2. Det er lønna som koster. Så kan du få den hjelpen nesten gratis så blir det noe helt annet. Faren din som er rørlegger her sikkert mange kontakter som kan skaffe dere både armaturer, fliser, membraner m.m. til innkjøpspris. Ta med din far på visning.
Gjest gjest 0 Skrevet 7. januar 2006 #8 Skrevet 7. januar 2006 Åja pappa skal være med Han får nok skaffet mye ja, men jeg lurer liksom på hvor mye jeg kan forvente på å spare? Halv pris?
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2006 #9 Skrevet 7. januar 2006 Det kommer helt an på hvor mye du skal betale håndverkerne. Vanligvis opererer de med fast pris på bad, så totalsummen normalt vil ligge på en ganske høyt timespris. Men skal de gå på vanlige timessatser, så kan du beregne iallefall kr. 600,- pr time inkl. mva. Så kan du regne det ut selv. Hvis du skal betale halvparten av dette til dine håndverkere, og får skaffet alt utstyr til innkjøpspris, så blir det nok halv pris. Hvis din far jobber gratis blir det enda billigere. Hvis dere selv står for nedriving blir det enda billigere. Din far kan sikkert hjelpe deg med et prisoverslag - mye bedre enn vi her kan.
Gjest gjest 0 Skrevet 7. januar 2006 #10 Skrevet 7. januar 2006 Problemet er at han ikke har jobbet i bransjen på noen år, bare litt hobbyvirksomhet så han er litt usikker på kostnadene selv... Men han kan sikkert finne ut av det..
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2006 #11 Skrevet 7. januar 2006 Det kan han nok. Vil tro det jeg skrev kan gi deg en pekepinn i forhold til besparelse i prosent også.
Pasha Skrevet 7. januar 2006 #12 Skrevet 7. januar 2006 man jeg ville ikke ha valgt en løsning der man dusjer direkte på flisene på golvet. Dette fører lett til fukt. Vi har en slik løsning og skal nå skaffe oss badekar slik at vi slpper evt fuktskader.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2006 #13 Skrevet 7. januar 2006 Men så er det et helvete å rengjøre når man har kabinett eller badekar da... Jeg skal ALDRI ha noe sånt, kun badekar dersom det er "lagt inn" i fliser. Dusjkabinett er no dritt det og...
Gjest gjest 0 Skrevet 7. januar 2006 #14 Skrevet 7. januar 2006 Ja jeg hater dusjkabinett og å dusje i badekar! Jeg har gjort begge deler over flere år og er ikke spesielt fornøyd med det. Foreldrene mine har dusjhjørne løsning nå og det synes jeg er mye bedre. Hvis jeg skal vaske vår dusjkabinett skikkelig kan jeg fort bruke godt over an halvtime bare på å skrubbe! Det orker jeg nok ikke mer....
Pasha Skrevet 7. januar 2006 #15 Skrevet 7. januar 2006 har hatt begge deler.. nå fliser og i gamle leiligheten et lite hjrønebadekar.. synes det var mye lettere å rengjøre jeg da.. enn å skrubbe mellom hver flis slik som nå
Pasha Skrevet 7. januar 2006 #16 Skrevet 7. januar 2006 men dusjkabinett vegger skjønner jeg godt er et helvete å vaske
Gjest allium Skrevet 7. januar 2006 #17 Skrevet 7. januar 2006 Jeg har dusjhjørne med vegger som kan slås inn til veggen når de ikke er i bruk. Anbefales på det varmeste; badet virker mye større, og man kan stå på det våte området og tørke seg etter dusjen.
Marililja Skrevet 7. januar 2006 #18 Skrevet 7. januar 2006 Vi har vært heldige skjønner jeg! Vi kjøpte hus i fjor og utvidet og pusset opp badet. Vi har fått et nydelig, fliselagt bad på 12 kvadratmeter. Vi har hjørnedusjkabinett, "hengedo", badekar og en innredning i heltre (1,2 m) og spotter innfelt i tak. Med i prisen er et lite vaskerom på 3 kvadratmeter (kun flislagt gulv) vegg i vegg. Alt dette kom på ca. 45000 - 50000,- Nå skal det sies at min samboer jobber i bransjen, og får kjøpt inn til innkjøpspris. I tillegg har vi endel venner som er snekkere, rørleggere og elektrikere. Det gjør jo oppussing mye bedre!
Gjest Lea Skrevet 7. januar 2006 #19 Skrevet 7. januar 2006 Prisene varierer etter hva du vil ha på badet. Du kan få en do til 2000 kroner eller en til 10.000. Det samme gjelder annet inventar og materialer. Membran må du nok ha uansett hvis det ikke finnes på badet fra før (evt. et annet godkjent materiale). Vi innreder et bad der alt ligger klart egentlig. Men med støping, membran, plater, fliser, badekar, dusj, toalett og vask ender vi nok på ca 120.000 totalt. Da har vi valgt litt dyrt, litt billig og gjør alt utenom rørleggerarbeidet selv.
Gjest gjest 0 Skrevet 7. januar 2006 #20 Skrevet 7. januar 2006 (endret) Nå har jeg snakket med to kamerater som begge kjøpte og pusset opp hver sin leilighet dette året. De har gjort alt arbeidet selv (har riktignok ikke fått membran og slikt godkjent på papir, og dusjer dermed i kabinett) De har vegghengte toletter og fliser på vegger og gulv, og downlights. De har begge brukt rundt 20-30 000 på badet (rundt 6-7 kvadrat) Så da tror jeg nok det er håp for at det blir nytt bad hvis vi byr på og får den leiligheten vi skal se på i morgen. Endret 7. januar 2006 av Vampyra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå