Gå til innhold

Venninne bekjent? Lystløgner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tror hun lyger. De som blir innlagt er DÅRLIG. Selv de som bare legges på Dps og ikke sykehus.

Anonymkode: 61801...90f

Nei, man trenger ikke å være DÅRLIG for å bli innlagt. Jeg har vært frivillig innlagt uten å være en fare for meg selv. I juni i fjor da jeg ble innlagt var fokuset stabilisering og mestring. Det var da en planlagt innleggelse, og døgnavdelingen hadde god kapasitet. Dette er i en storby.

Jeg skal snart legges igjen (henvisningen ble sendt på mandag, og behandlet på tirsdag). Formålet med innleggelsen er stabilisering og få mine depressive symptomer i sjakk. Det er mange endringer som har skjedd i livet mitt på kort tid, og jeg kjenner på en del overveldende følelser relatert til det. Vet at flere av mine tidligere medpasienter har brukt innleggelse for å få en pause i fra hverdagen. 

Anonymkode: 63be1...dad

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt er det mulig at hun lyver om dette. Folk kan lyve om det meste, og jeg har selv en i omgangskretsen som lyver om sykehusinnleggelser, legetimer, vondter og drama. 

Anonymkode: 1ac6f...dda

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Nei, man trenger ikke å være DÅRLIG for å bli innlagt. Jeg har vært frivillig innlagt uten å være en fare for meg selv. I juni i fjor da jeg ble innlagt var fokuset stabilisering og mestring. Det var da en planlagt innleggelse, og døgnavdelingen hadde god kapasitet. Dette er i en storby.

Jeg skal snart legges igjen (henvisningen ble sendt på mandag, og behandlet på tirsdag). Formålet med innleggelsen er stabilisering og få mine depressive symptomer i sjakk. Det er mange endringer som har skjedd i livet mitt på kort tid, og jeg kjenner på en del overveldende følelser relatert til det. Vet at flere av mine tidligere medpasienter har brukt innleggelse for å få en pause i fra hverdagen. 

Anonymkode: 63be1...dad

Hun jeg kjenner er ikke en psyk pasient og har aldri vært innlagt før. Så tror neppe legen legger henne inn om hun ikke er ekstremt dårlig. I tillegg la hun ut turbukser både dagen før og etter innleggelsen.. så noe skurrer i mine ører. 
Jeg er heller ikke en psyk pasient, og har aldri vært hos psykolog eller innenfor psykiatri. har selv opplevd et voldsomt traume for 2 måneder siden. Jeg lå i fosterstilling i flere dager og bare gråt. Var hos lege, der fikk jeg sykmelding og ble henvist til en psyk sykepleier i kommunen. Jeg spiste ikke, sov ikke og var helt nede. 
var aldri snakk om innleggelse? 
jeg fikk snakka med ei dame, og etter en mnd kom jeg meg på beina igjen. 
Jeg gikk ikke ut av døra, dusjet ikke og var redd for alt. 
det at hun legges inn og dagen etter er på 17 mai feiring med full jubel finner jeg meget lite troverdig. 
sendte en sms til henne og spurte om hun var utskrevet, og da fikk jeg ikke svar 

Anonymkode: 3a813...8f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er vel bare å sende en melding til henne og høre? "Hyggelig å se at du koste deg i går, har du blitt utskrevet fra psykiatrisk?"

ja, sant? Hvorfor gjør du ikke bare det TS? 

Dessuten kan det jo hende at hun har fått en dato for innleggelse. Hun hadde ikke vært den første i norgeshistorien til å uttrykke seg utydelig/feil. 

Anonymkode: 22bb0...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

ja, sant? Hvorfor gjør du ikke bare det TS? 

Dessuten kan det jo hende at hun har fått en dato for innleggelse. Hun hadde ikke vært den første i norgeshistorien til å uttrykke seg utydelig/feil. 

Anonymkode: 22bb0...61f

Som skrevet over gjorde jeg det, men fikk ikke noe svar 

Anonymkode: 3a813...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt hun lyver om dette eller ei, vet vi jo ikke, annet enn at muligheten er til stede for at hun gjør det. Du har tidligere opplevd at hun har endret på historiene, og mistet kontroll over hva hun sier til hvem. Slike mennesker kan være slitsomme å forholde seg til, og når du blir skikkelig stressa av å få slike meldinger spørs det om ikke det beste er for deg å holde henne litt  på avstand? Du opplevde en krise for 2 måneder siden. Fortalte du dette til henne, og hvordan reagerte hun i så fall på det?

Anonymkode: 1ac6f...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorvidt hun lyver om dette eller ei, vet vi jo ikke, annet enn at muligheten er til stede for at hun gjør det. Du har tidligere opplevd at hun har endret på historiene, og mistet kontroll over hva hun sier til hvem. Slike mennesker kan være slitsomme å forholde seg til, og når du blir skikkelig stressa av å få slike meldinger spørs det om ikke det beste er for deg å holde henne litt  på avstand? Du opplevde en krise for 2 måneder siden. Fortalte du dette til henne, og hvordan reagerte hun i så fall på det?

Anonymkode: 1ac6f...dda

Hun reagerte ikke på det.. var ikke tilstede for meg i det hele tatt. Har nok med seg selv sikkert. 
men når det er sagt er jeg ikke sur for det, kanskje litt skuffet. Men forstår at folk reagerer ulikt når en opplever slike ting. Mange vil hjelpe, mens noen feiger ut. Det betyr ikke at hun ikke bryr seg men at det er for voldsomt. 
Jeg er glad jeg er på beina igjen, og fungerer igjen. Men vil nok prege resten av livet mitt. Men er glad når jeg har gode dager, og griper det positive med begge hendene, for jeg vet det kommer tyngre dager igjen 

Anonymkode: 3a813...8f8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hun jeg kjenner er ikke en psyk pasient og har aldri vært innlagt før. Så tror neppe legen legger henne inn om hun ikke er ekstremt dårlig. I tillegg la hun ut turbukser både dagen før og etter innleggelsen.. så noe skurrer i mine ører. 
Jeg er heller ikke en psyk pasient, og har aldri vært hos psykolog eller innenfor psykiatri. har selv opplevd et voldsomt traume for 2 måneder siden. Jeg lå i fosterstilling i flere dager og bare gråt. Var hos lege, der fikk jeg sykmelding og ble henvist til en psyk sykepleier i kommunen. Jeg spiste ikke, sov ikke og var helt nede. 
var aldri snakk om innleggelse? 
jeg fikk snakka med ei dame, og etter en mnd kom jeg meg på beina igjen. 
Jeg gikk ikke ut av døra, dusjet ikke og var redd for alt. 
det at hun legges inn og dagen etter er på 17 mai feiring med full jubel finner jeg meget lite troverdig. 
sendte en sms til henne og spurte om hun var utskrevet, og da fikk jeg ikke svar 

Anonymkode: 3a813...8f8

Jeg skjønner godt at venninnen din ikke forteller deg om sine psykiske problemer til vanlig når du er så fordomsfull. Du tror hun ikke er psyk, neivel tro om igjen, hun bare forteller det ikke til deg. 

Ok du opplevde et traume. Kanskje du selv skulle spurt om innleggelse da istedet for å mistro andre innlagte? 

Skjønner at hun ikke gidder å svare deg for du viser absolutt null forståelse for psykisk sykdom 

Anonymkode: 95907...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...