Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De foreldre som drikker seg snøvle dritings foran ungene den 17. mai er de samme foreldre som drikker seg snøvle drita foran barna neste uke også.

Anonymkode: 7efd7...221

Nei, her trur jeg en del vanlige folk, med og uten barn, kommer til å gå på en smell på både champage-frokosten og ikke minst ettermiddagsgrillinga. 

Anonymkode: c505d...ca1

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Hadde det ikke vært for at jeg har barn så hadde det ikke blitt noen feiring. Så her i hus er 17mai for barna. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

17. Mai er Norges nasjonaldag. Så det er alles dag, ikke bare barnas.

Anonymkode: 45fd7...02e

Helt enig. 17. mai er feiring av Nasjonaldagen og det den innebærer - og det er for alle. At foreldre tar litt mer hensyn til barna på en sånn dag er imidlertid helt greit. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Lykkedykker skrev (27 minutter siden):

Hadde det ikke vært for at jeg har barn så hadde det ikke blitt noen feiring. Så her i hus er 17mai for barna. 

Sånn er det for meg også! Liker grilling og sosialt samvær, men store folkemengder hadde jeg ikke hatt behov for å være i nærheten av. 

Anonymkode: 1bc51...ce7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg elsker 17. mai, det er en av mine favorittdager, og det er en spesiell dag for meg også.

Jeg klarer likevell se at det er noe spesielt for barna, på en helt annen måte enn for voksne... 

Anonymkode: e1b94...273

Det er en stor vits å sammenligne andres følelser. Du er voksen men sitter ikke på fasiten for andre. 

Anonymkode: 2f8d7...ebc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hørt begrepet før? Synes det er så dumt at «alt» alltid skal handle om barn. Jul er for barna, 17. mai osv. Bare tull synes jeg

Anonymkode: 043ba...865

Hele 17.mai er tull... vi hurraer en grunnlov som ingen kan og ingen følger , og har kompensert det som barnas dag...sprøyt alt i hop...

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

17 mai er NORGES DAG 🇧🇻 

Anonymkode: 59a5e...774

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

«Barnas dag» ja. 

NORGES GRUNNLOVSDAG. 🇳🇴

Unger i dag vet ikke hva 17. mai er en gang, eller hvorfor den feires. De roper hurra, spiser pølser og is og går i tog. 

Om man skal ha «barnas dag» så trenger man strengt tatt ikke 17. mai. 

Anonymkode: 85d6a...864

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det er en stor vits å sammenligne andres følelser. Du er voksen men sitter ikke på fasiten for andre. 

Men i jøssenavn, jeg skrev da tydelig at JEG anser det som barnas dag, og at det er er en spesiell dag for meg og andre voksne også.... 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

17. mai- feiringen i Norge er bygget opp rundt skolene og barna. I Norge er nasjonaldagen barnas og folkets dag, fremfor Forsvarets dag slik nasjonaldagen er i en del andre land.

Hadde ikke barna vært i fokus på 17. mai, hadde vi nok hatt nasjonaldagsfeiring som i Sverige. Altså ingens dag.

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre er det visst flere som ikke kan styre seg. I Tromsø har en bareier stengt to barer fordi han har fått nok: https://borsen.dagbladet.no/nyheter/stenger-baren-17-mai-for-mye-fyll/79169163

Leste nettopp om en full fyr som kjørte på en mor og et barn i barnevogn. 

Det er ille hvor mye folk drikker på denne dagen, fra tidlig morgen og gjennom hele dagen, og gjerne med barn. Det er kvalmt, og det gir et så tydelig bilde på hvordan nordmenn er når det kommer til alkohol. Fyll først, barn etter.

Anonymkode: 95191...11b

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Barna aner såvidt hva 17. mai dreier seg om. Det er vel en del voksne etter hvert også som er såpass historieløse. Nasjonaldag, ja, men hva innebærer det? Hva hadde Norge vært uten "17. mai"?

Litt som 1. og 8. mai og. "What's the fuzz all about"?

Anonymkode: 55f58...87c

• Nyttig 1
Gjest Warrior
Skrevet

Helt enig. Hører aldri på de som sier det er barnas dag. Går inn ett øre og ut det andre øret. 17 Mai, jul osv er like mye min dag som barna sin dag. Sånn er det bare :) 

17.Mai er Norges grunnlovsdag. Det har ingenting med barn å gjøre. 
Det er altså alle sin dag. Barn, ungdom, voksne og eldre. Så gratulerer med dagen alle sammen. Ikke noe å bry seg om at noen sier barnas dag. Feir akkurat som du vil. Det gjør jeg😁🇳🇴

AnonymBruker
Skrevet
Lykkedykker skrev (1 time siden):

Sånn var det her i mange år også. 

Det året alle unga var ferdige med å gå i tog så kosa vi oss hjemme og hadde det kjempefint. Og alle år etter det også.

Anonymkode: 03f23...e6b

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Leste nettopp om en full fyr som kjørte på en mor og et barn i barnevogn. 

Det er ille hvor mye folk drikker på denne dagen, fra tidlig morgen og gjennom hele dagen, og gjerne med barn. Det er kvalmt, og det gir et så tydelig bilde på hvordan nordmenn er når det kommer til alkohol. Fyll først, barn etter.

Anonymkode: 95191...11b

Til og med politiets ansatte gruer seg til å gå på jobb 17. mai. Fordi folk blir så enormt tullinger på dagfylla: 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/gEBbgk/pappa-dick-vil-ikke-lenger-la-ungene-feire-17-mai-i-sentrum-det-er-en-sorg-i-det-det-skal-jo-vaere-barnas-dag

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Gjest Warrior
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De foreldre som drikker seg snøvle dritings foran ungene den 17. mai er de samme foreldre som drikker seg snøvle drita foran barna neste uke også.

Også er det mange som ikke har barn og mange hvor den andre foreldren har barna som feirer med alkohol i dag og det er faktisk helt innenfor. 17. mai feires på mange måter også med å sitte en god vennegjeng på byens uteservering å drikke alkohol i dag. Ikke alle er avholdt og at alkohol inngår i 17 mai feiringen er like naturlig som at barnetog inngår i feiringen for barnefamilier. Å være moralens vokter er det ingen grunn til.

Anonymkode: 7efd7...221

Helt sant. Foreldre som drikker deg dritings foran egne barn gjør det ikke kun på 17.Mai og julaften osv, men det snakkes ikke ofte om. Kun 17.Mai og jul alkohol er så grusomt men resten av året skal ikke folk bry seg? For det er ikke «barnas dag»? 

Det er foreldre som ikke skal drikke seg full foran egne barn. Alle andre feirer akkurat som de vil så lenge folk ikke lager kvalme og ødelegger for andre. 

Ingen barnas dag på 17 mai :) 

«Barnas dag» ja. 

NORGES GRUNNLOVSDAG. 🇳🇴

Unger i dag vet ikke hva 17. mai er en gang, eller hvorfor den feires. De roper hurra, spiser pølser og is og går i tog. 

Om man skal ha «barnas dag» så trenger man strengt tatt ikke 17. mai. 

Anonymkode: 85d6a...864

Helt riktig. Norges grunnlovsdag.

Barnas dag får være en annen dato hvis det er så viktig med en dag kun for barn. Ikke ødelegge Norges grunnlovsdag eller andre viktige dager med å kalle det barnas dag.

Skrevet

er ikke 17.mai grunnlovsdagen ?? :)  er vel ingen som kan grunnnloven..

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, Baktus said:

er ikke 17.mai grunnlovsdagen ?? :)  er vel ingen som kan grunnnloven..

Husket ett år hvor jeg satte meg ned 17. mai og leste grunnloven. :) 

Anonymkode: 9e56f...ad7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men i jøssenavn, jeg skrev da tydelig at JEG anser det som barnas dag, og at det er er en spesiell dag for meg og andre voksne også.... 

Men du poengterte at det var mer spesielt for barna. 

• Liker 1
Skrevet

Helt enig, ingen dag er spesielt for barna. De kan ta Halloween, men ellers er det ingen dag som er barnas dag. Verste jeg hører noen si. 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...