Gå til innhold

17. mai er IKKE barnas dag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hørt begrepet før? Synes det er så dumt at «alt» alltid skal handle om barn. Jul er for barna, 17. mai osv. Bare tull synes jeg

Anonymkode: 043ba...865

• Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har man barn så skal barna settes først. Men for de som ikke har barn så feirer man som man vil. 

Anonymkode: cfc62...302

• Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har man barn så skal barna settes først. Men for de som ikke har barn så feirer man som man vil. 

Anonymkode: cfc62...302

Det er jeg enig i, men det er fortsatt nasjonaldagen, ikke barnas dag

• Liker 27
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Jeg er enig i at hvis man har små barn så bør man prioritere dem på slike dager. Men for oss som ikke har barn, så er disse dagene og feiringene like mye våre som de er barnas.

Anonymkode: 9e56f...ad7

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.mai har blitt alkoholikernes dag.

Anonymkode: a5405...0b3

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hørt begrepet før? Synes det er så dumt at «alt» alltid skal handle om barn. Jul er for barna, 17. mai osv. Bare tull synes jeg

:pls::pls::pls:

Det er bare et stort tull, tar det ikke seriøst og synes de som kan klare å kalle dette for barnas dag er vel de samme som bruker ordet "mammahjerte" "pappahjerte" og kaller barna sine for prinser og prinsesser. Sånne folk evner jo ikke å se lengre enn sin egen nesetipp. 17. mai er Norges nasjonaldag og alle feirer den slik de ønsker. Barn står ikke i fokus hos alle denne dagen så det kan vi ikke samles om, men det vi kan samles om er å feire nasjonaldagen som ikke er barnas dag for alle.

Anonymkode: 7efd7...221

• Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er barnas dag jeg? 🤷🏼‍♀️ 

Betyr ikke at de voksne ikke kan kose seg. 🤗

Endret av Blåttvann
  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I pressen ja, det gjenspeiler ikke det jeg ser rundt meg. Jeg er i det hele tatt ganske lei av at pressen kun fokuserer på de negative ytterpunktene, som for eksempel med alkohol og russen. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. Mai er Norges nasjonaldag. Så det er alles dag, ikke bare barnas.

Anonymkode: 45fd7...02e

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok sammenheng med at mange andre land bruker nasjonaldagen til å vise fram militæret og tanks og litt sånn macho-opplegg, mens her i Norge har vi heller barnetog. 

Kan ikke si det gjør meg noe at det kalles barnas dag, selv om jeg ikke har enge barn.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Barnas dag er et begrep som bør fjernes. Barna er fremtiden ja, men hva med å leve her og nå og. Noen bruker jo barna sine som et kort for det meste. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier at det er barnas dag. Til tross for at jeg er frivillig barnløs, feirer med champis-frokost, og gjør alt som står i min makt for å holde meg unna barn. 

Selvfølgelig er det alle andres dag også, men 17. mai er noe spesielt for barna...

Anonymkode: e1b94...273

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt ikke BARE barnas dag.

Men jeg har inntrykk av at 17. mai er mer en barnas dag enn feiringer av nasjonaldager i mange andre land. Det har vært sånn lenge, og det syns jeg er fint.

Vi ere en nasjon vi med.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg sier at det er barnas dag. Til tross for at jeg er frivillig barnløs, feirer med champis-frokost, og gjør alt som står i min makt for å holde meg unna barn. 

Selvfølgelig er det alle andres dag også, men 17. mai er noe spesielt for barna...

Det er noe spesielt for mange voksne også. Mange voksne elsker 17 mai. 

Anonymkode: 2f8d7...ebc

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (10 minutter siden):

Jeg synes det er barnas dag jeg? 🤷🏼‍♀️ 

Betyr ikke at de voksne også kan kose seg. 🤗

Hvorfor? 

Anonymkode: cee8c...49d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er noe spesielt for mange voksne også. Mange voksne elsker 17 mai. 

Anonymkode: 2f8d7...ebc

Jeg elsker 17. mai, det er en av mine favorittdager, og det er en spesiell dag for meg også.

Jeg klarer likevell se at det er noe spesielt for barna, på en helt annen måte enn for voksne... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Dessverre er det visst flere som ikke kan styre seg. I Tromsø har en bareier stengt to barer fordi han har fått nok: https://borsen.dagbladet.no/nyheter/stenger-baren-17-mai-for-mye-fyll/79169163

Anonymkode: c505d...ca1

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja, i hvert fall i sånne år som i år, da dagen etter også er en rød dag og folk derfor har fri fra jobben. Da drikkes det nok ekstra hardt 17. mai, og mange barn må se foreldrene sine fulle og rare.

Stakkars unger.

Anonymkode: 3ae14...27d

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, i hvert fall i sånne år som i år, da dagen etter også er en rød dag og folk derfor har fri fra jobben. Da drikkes det nok ekstra hardt 17. mai, og mange barn må se foreldrene sine fulle og rare.

Stakkars unger.

Anonymkode: 3ae14...27d

De foreldre som drikker seg snøvle dritings foran ungene den 17. mai er de samme foreldre som drikker seg snøvle drita foran barna neste uke også.

Også er det mange som ikke har barn og mange hvor den andre foreldren har barna som feirer med alkohol i dag og det er faktisk helt innenfor. 17. mai feires på mange måter også med å sitte en god vennegjeng på byens uteservering å drikke alkohol i dag. Ikke alle er avholdt og at alkohol inngår i 17 mai feiringen er like naturlig som at barnetog inngår i feiringen for barnefamilier. Å være moralens vokter er det ingen grunn til.

Anonymkode: 7efd7...221

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. Mai er dagen for inhiberte og blyge nordmenn til å få utløp for sine frustrasjoner, i variende grad av sjarme. En dag ute av buret må feires med dagfyll verdi en dreven alkoholiker, hipp hurra!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...