Gå til innhold

Utemøbler som ikke er stygge??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er vanskelig å finne utemøbler til en grei pris som er holdbare, gode å sitte/ligge i og ikke minst fine å se på.

Jeg synes for eksempel bambus er veldig fint, men dessverre er det ikke så holdbart. Slik typisk kunstrotting liker jeg virkelig ikke synet av uansett hvor komfortabelt det er. Enkle loungesett med firkantet stålramme er ofte ukomfortable og lite pene. Møbler i tre er pent, men dyrt og jeg er usikker på holdbarheten fordi jeg aldri har hatt det før. 

Hvor har dere funnet utemøblene deres? Har dere noen tips? 

Bilder av typisk stil som jeg liker og vil ha:

Screenshot_2023-05-17-00-34-45-13_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Screenshot_2023-05-17-00-30-04-36_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Screenshot_2023-05-17-00-29-36-87_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Screenshot_2023-05-17-00-26-55-72_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kjøper tremøbler så vær klar over at det er et helvete å holde. De bør inn om høsten, så lagres tørt innendørs om vinteren, og så er det skuibbing/oljing/lakking hver vår. Jeg har hatt tremøbler, aldri igjen. Kjøpte et kvalitetssett i rotting for 12 år siden, det er like fint enda. Tar bare inn putene, så kan møblene stå ute hele året, og det holder å spyle av dem om våren.  

Anonymkode: 5892e...113

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.5.2023 den 8.15):

Hvis du kjøper tremøbler så vær klar over at det er et helvete å holde. De bør inn om høsten, så lagres tørt innendørs om vinteren, og så er det skuibbing/oljing/lakking hver vår. Jeg har hatt tremøbler, aldri igjen. Kjøpte et kvalitetssett i rotting for 12 år siden, det er like fint enda. Tar bare inn putene, så kan møblene stå ute hele året, og det holder å spyle av dem om våren.  

Anonymkode: 5892e...113

Ja, treverk er et dårlig alternativ... Men det er kunstrotting det du har? Liker ikke utseendet på de, hjelper liksom ikke at det er holdbart. 

AnonymBruker
Skrevet

Synes Hay har fine utemøbler både Palissade serien også kom det en ny serie nå jeg ikke husker navnet på

Anonymkode: 6420a...e57

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes Hay har fine utemøbler både Palissade serien også kom det en ny serie nå jeg ikke husker navnet på

Anonymkode: 6420a...e57

Støtter denne. Lett å vedlikeholde og kan kjøpe praktiske puter til som ikke tar sinnsykt mye plass. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har utemøbler av tre, både ikea og i høy kvalitet. De er fine å se på, men krever litt omsorg hvert år. Det er ikke veldig mye jobb, vi setter av noen timer.

Om du ønsker lite vedlikehold, bør du velge et annet materiale enn treverk. Jeg synes Sunday har veldig fine og komfortable utemøbler, men de koster også veldig mye. Er vel luksussegmentet.

Anonymkode: c3930...6ba

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De møblene du la inn bilder av er dritstygge så hvis du vil unngå stygge utemøbler må du tenke helt nytt.

Anonymkode: b9a50...4a7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De møblene du la inn bilder av er dritstygge så hvis du vil unngå stygge utemøbler må du tenke helt nytt.

Anonymkode: b9a50...4a7

Ts synes ikke de er stygge, så hva du mener er vel ikke så veldig interessant  for henne

Anonymkode: bd07d...fd6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hva med noe i plast eller aluminum?

https://www.ellos.no/ellos-home/utendorsstol-syren/1704660-01

Den stilen du liker, er jo tre, da. Da går det litt til vedlikehold, og man bør vel helst ha et sted å sette dem inne på vinteren, men man klarer jo å sette av litt tid til å olje/beise hvert år hvis man ønsker den type møbel :)

Anonymkode: bca83...7a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva med noe i plast eller aluminum?

https://www.ellos.no/ellos-home/utendorsstol-syren/1704660-01

Den stilen du liker, er jo tre, da. Da går det litt til vedlikehold, og man bør vel helst ha et sted å sette dem inne på vinteren, men man klarer jo å sette av litt tid til å olje/beise hvert år hvis man ønsker den type møbel :)

Anonymkode: bca83...7a3

Denne var fin! Takk :)

jeg har et ganske lite skur og ingen garasje men jeg har en overbygd "utestue" men uten dør. Å sette det inni der under presenning er jeg redd ikke er nok. Det blåser jo litt inn der

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Disse liker jeg godt🙂

https://www.kid.no/mobler/spisestoler/vital-hagestol-takebla?v=203859078628

Anonymkode: f3205...40d

Enig i at noen av disse er fine (jeg liker de med riller), men vi har de på jobben og de har blitt fort slitt tross lite bruk og oppbevaring innendørs over vinteren. Mange riper som ikke går vekk, det er jo litt leit.

AnonymBruker
Skrevet

Hay og Sundays har fine sett i pulverlakkert stål. Vi har spisebord, krakk og stoler fra Hay, pluss to stk Fiam Fiesta med tilhørende fotskammel. 

Anonymkode: 141ca...130

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker veldig godt hay og fermob. Dyre, men lite vedlikehold. Dessverre liker jeg også synet og følelsen av pent treverk, så jeg har noe i tre også. Som jeg sverter over hver sommer når det må vedlikehold til.

Anonymkode: a5595...206

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...