AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #1 Del Skrevet 16. mai 2023 Inspirert av denne undersøkelsen, har du stjålet noe fra hotellrommet? Klarer ikke helt å tro på tallene i undersøkelsen, at så mange tar med seg håndklær, badekåper og tøfler, og hver tiende mann har stjålet tv'en(!) fra hotellrommet? Rester av håndsåpe kan jeg til nød forstå. Men tepper, speil, gardiner, sengetøy og nattbord(!?) Spaserer folk gjennom resepsjonen med alt dette under armen? Har de med skrujern til demontering av speil mv? Går jo ut fra at dette blir anmeldt? Anonymkode: fc335...465 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #2 Del Skrevet 16. mai 2023 Nei, jeg stjeler ikke fra hotellrommet. Eller, jeg har av og til, men sjelden, tatt med en slik engangssåpe/sjampo (som regel allerede åpnet og brukt av av meg), men de anser jeg som noe som er med i prisen. Har tatt med engangstøfler en gang, men da først etter å ha hørt hva de gjorde med tøflene etter bruk, og fikk da høre at de ble kastet. Tok dem heller med hjem og brukte dem til de var slitt ut. Forelsket meg hodestups i badekåpen et sted jeg var, så mye at jeg spurte i resepsjonen om det var mulig å kjøpe en. De hadde slike til salgs, og var strålende glade fordi jeg var en av de ytterst få som gjorde dette og ikke heller bare stjal med meg, så de ga meg en god del avslag i prisen. Det som kom frem i den artikkelen har jeg rett og slett vanskelig for å tro, eller noe av det har jeg vanskelig for å forstå - f.eks. det med tv. Jeg håper de som stjeler annet inventar blir anmeldt og må betale tilbake alle kostnader, for ellers er det jo alle andre som må betale unødvendig mye for rommene, for å dekke opp alt som blir stjålet. Anonymkode: 05f28...715 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krist1an Skrevet 16. mai 2023 #3 Del Skrevet 16. mai 2023 Nope. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittDiva Skrevet 16. mai 2023 #4 Del Skrevet 16. mai 2023 Aldri gjort. Helt utenkelig, akkurat som å stjele fra andre steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 16. mai 2023 #5 Del Skrevet 16. mai 2023 Har vel nappet en og annen såpe eller sjampoo flaske iblant 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #6 Del Skrevet 16. mai 2023 Alltid Anonymkode: 51f85...ee6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #7 Del Skrevet 16. mai 2023 Nei, klarer ikke få meg til å gjøre sånt..men tøfler som er pakket inn i plast, kan man bare ta med seg de siden de er pakket inn? Anonymkode: 638c5...5d8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #8 Del Skrevet 16. mai 2023 jeg har stjålet fra et hotellrom to ganger. Den ene gangen en hodepute, den andre gangen et håndkle. Jeg er 55 og har sovet mye på hotell og de to tilfellene var ekstraordinære og ikke noe jeg sitter igjen med ekstremt dårlig samvittighethet for. Dvs stjal og stjal, den gangen med håndkleet la jeg igjen en tohundrelapp som kompensasjon for for sen utsjekk pluss håndkleet. Anonymkode: 6ecfe...c33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #9 Del Skrevet 16. mai 2023 Just now, AnonymBruker said: jeg har stjålet fra et hotellrom to ganger. Den ene gangen en hodepute, den andre gangen et håndkle. Jeg er 55 og har sovet mye på hotell og de to tilfellene var ekstraordinære og ikke noe jeg sitter igjen med ekstremt dårlig samvittighethet for. Dvs stjal og stjal, den gangen med håndkleet la jeg igjen en tohundrelapp som kompensasjon for for sen utsjekk pluss håndkleet. Anonymkode: 6ecfe...c33 Hva var så ekstraordinært at du måtte ta med deg håndkle og pute? Anonymkode: fc335...465 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 16. mai 2023 #10 Del Skrevet 16. mai 2023 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #11 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): jeg har stjålet fra et hotellrom to ganger. Den ene gangen en hodepute, den andre gangen et håndkle. Jeg er 55 og har sovet mye på hotell og de to tilfellene var ekstraordinære og ikke noe jeg sitter igjen med ekstremt dårlig samvittighethet for. Dvs stjal og stjal, den gangen med håndkleet la jeg igjen en tohundrelapp som kompensasjon for for sen utsjekk pluss håndkleet. Anonymkode: 6ecfe...c33 Penger du legger igjen på rommet er jo driks til betjeningen, og ikke "kompensasjon" til hotellet. Så det du gjorde var å stjele. Anonymkode: 99cbd...a36 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #12 Del Skrevet 16. mai 2023 Har jobbet på hotell. Og kan bekrefte at folk stjeler. Men det er sjeldent annet enn håndklær. Ille nok det, altså, det blir en kostnad for hotellet. En kollega fersket en gjest på vei gjennom resepsjonen med en hel madrass under armen... Sånne engangs såper, dusjhetter, shampo og sånt, er forbruksvare. Det er ikke regnet som tyveri å ta det med. Anonymkode: a709a...3e3 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #13 Del Skrevet 16. mai 2023 Jeg stjeler ikke, men har jobbet på hotell. Før turistsesongen så var det stor opprydding. Vi fjernet absolutt alt med logo på! Spesielt putetrekk, håndklær og kaffekrus var det storforbruk på, men å fjerne logo hjalp mye! Har jobbet på andre turistplasser, og der var det likt. Alt med logo ble fjernet før sesongen startet, og alt av kuvert ble satt bak disk (salt/pepper, sukkerbiter og slikt) Anonymkode: 1fdf5...aa5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #14 Del Skrevet 16. mai 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg stjeler ikke, men har jobbet på hotell. Før turistsesongen så var det stor opprydding. Vi fjernet absolutt alt med logo på! Spesielt putetrekk, håndklær og kaffekrus var det storforbruk på, men å fjerne logo hjalp mye! Har jobbet på andre turistplasser, og der var det likt. Alt med logo ble fjernet før sesongen startet, og alt av kuvert ble satt bak disk (salt/pepper, sukkerbiter og slikt) Anonymkode: 1fdf5...aa5 Så det ble mindre tyveri ved å fjerne logo? Jeg ville trodd motsatt, at folk ikke vil ha ting som lyser tyvegods. Men det er kanskje sånn at folk regner tingene som souvenirer? Anonymkode: fc335...465 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 16. mai 2023 #15 Del Skrevet 16. mai 2023 Har tatt med meg noen håndsåper eller småflasker med dusjsåpe eller shampo. Aldri stjålet større ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 16. mai 2023 #16 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Inspirert av denne undersøkelsen, har du stjålet noe fra hotellrommet? Klarer ikke helt å tro på tallene i undersøkelsen, at så mange tar med seg håndklær, badekåper og tøfler, og hver tiende mann har stjålet tv'en(!) fra hotellrommet? Rester av håndsåpe kan jeg til nød forstå. Men tepper, speil, gardiner, sengetøy og nattbord(!?) Spaserer folk gjennom resepsjonen med alt dette under armen? Har de med skrujern til demontering av speil mv? Går jo ut fra at dette blir anmeldt? Anonymkode: fc335...465 det var drøye ting. Jwg tenker å ta med seg rester av små såper er ok men ikke slike ting. Det er jo helt hinsides. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #17 Del Skrevet 16. mai 2023 jepp, tar med store håndklær Anonymkode: 071ce...5da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #18 Del Skrevet 17. mai 2023 Nei, det er ingenting der jeg vil ha. Anonymkode: fe755...d59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #19 Del Skrevet 18. mai 2023 Nei, stjeler ikke, gjør motsatt. Jeg glemmer alltid noe igjen på hotellet 😒 Anonymkode: 28f6c...e9e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #20 Del Skrevet 18. mai 2023 De små sjampoflaskene er da satt ut til meg. De tar jeg med hjem. Har alltid slike i kofferten da ikke alle hotell har slike. Anonymkode: 3ca4d...051 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå