Gå til innhold

Får du til å ta pull-ups?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rekorden var 3 pullups med 30 kg ekstra mellom beina , ser ei dame på 60 år ca. Ta flere pullups med 5-10 ekstra. Hun benker 50kg minst. 

Ei skikkelig ninja bestemor. 

 

 

Anonymkode: 88289...21f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, klarer noen. Sist jeg prøvde tok jeg 5, kunne ha klart flere. Men jeg trener ikke spesifikt mot pull-ups, synes det er kjedelig. 

Anonymkode: 6093f...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Albbas said:

Nei, ikke nubbesjans, selv om jeg har trent styrke i et par år. 

Trener du spesifikt mot pull ups? Hvis ikke, så er det ikke så rart at du ikke får det til. 

Anonymkode: a0fce...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann, tror ikke jeg klarer noen. Bruker jo ikke de musklene til noe annet, så måtte trent spesifikt for å få det til. Bortkasta energi i min bok. Tar bare push-ups til vanlig.

Anonymkode: f63f2...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
2 hours ago, AnonymBruker said:

Trener du spesifikt mot pull ups? Hvis ikke, så er det ikke så rart at du ikke får det til. 

Anonymkode: a0fce...8b7

Neida, jeg gjør ikke det og syns heller ikke det er rart. 😅 Det var bare for å vise at pullups ikke er noe man automatisk får til selv om man kanskje generelt er sterk. 

Jeg har prøvd å trene spesifikt mot det men syns det er ganske kjedelig og mister fokus etter et par uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

drue skrev (På 16.5.2023 den 19.53):

Det er ikke en selvfølge for de aller fleste.

Akkurat nå klarer jeg én pen pull up og 3-4 chin ups. Lå på 5 pull ups før, men tar tid å komme tilbake. 

Det burde være en selvfølge for de fleste. 

Anonymkode: e45f8...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg klarer flere stricte. Jobbet målrettet for å få det til. Kvinne i 30-årene.

Anonymkode: 742d5...438

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange søkere til den kvinnelige jegertroppen som sliter med dette. Hang ups og sekk er vel de to tingene kvinner oftest ryker på selv om kvinner statistisk sett er svakest i kasteøvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, absolutt ikke. 😆 Kan ikke ta push-ups heller. Eller, jeg klarte et par på knærne for kanskje 10 år siden. Jeg har leddgikt da så har mistet mye kraft i armene, men jeg kan med sikkerhet si at selv uten leddgikt, så hadde jeg ikke klart å ta en eneste pull-up. 

Anonymkode: 4bb46...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fysisk krevende jobb med veldig mye løfting og bæring og alt mulig sånt hele dagen, allikevel er jeg ikke i nærheten av å klare pullups. Skjønner ikke hvilke muskler jeg skal bruke en gang. De eneste jeg kjenner som klarer det er enten treningssenterdamer som har øvd spesifikt på det, eller veldig lette og flinke klatrere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg jobber med saken. Hjelper ikke at jeg gikk opp en del i fjor etter jeg startet å trene. 

Anonymkode: d6c68...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.5.2023 den 18.17):

Har hørt at få damer klarer å ta pull-ups, selv ikke 1. Får dere til dette, dvs. uten strikk eller andre hjelpemidler?

Anonymkode: ea1ce...8de

Tar mellom 7 og 10. Evt 1-2 reps om jeg spenner på meg 10 kilo vektskive.

Er 43 år og 53 kilo. 

(Muscle up har jeg ikke funnet teknikken på enda.)

Anonymkode: 98fcd...b18

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg tar pull-ups, men jeg har klatra i mange år. Jeg trener ikke spesifikt for å ta pull-ups, men det har kommet som en bieffekt. Skal sies at da jeg gikk ned 3 kg, ble det veldig mye enklere, så vekt er jo åpenbart veldig vesentlig. 

K45

Anonymkode: 94c94...1a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg trener flere ganger i uken. Klarer heller ikke 1, har aldri gått inn for det heller 

Anonymkode: 21044...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 16.5.2023 den 19.57):

Klarer 15 strikte fra dead hang..

Dame 45 år.

Anonymkode: 9dba4...14a

* Dame 41 ser beundrende på deg og rødmer*

Anonymkode: d5682...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer rundt 15 pullups. 

Veier bare 53 kg, så har ikke så mye vekt å løfte.

K35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer 2. Har aldri trent for å få det til fordi jeg synest det gjør så vondt. ☺️ Når det gjelder trening, så holder jeg på med øvelser jeg trives med, da synes jeg det er enklere å pushe meg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer 4-5. Stått fast på det i flere år nå, kommer meg aldri videre. Kan ta flere sett, men aldri med flere repetisjoner. Kjedelig! 

Anonymkode: 8686b...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...