Gå til innhold

Bryllup i hvems hjemland?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Hexandthecity

Jeg er forlovet med en mann fra Frankrike og vi bor i Norge. Vi vil gjerne gifte oss snart men hvor?? Jeg vil kjempegjerne gifte meg i Norge men jeg vet at han også gjerne vil gifte seg i sitt hjemland. Dette pga at vi vil at familiene og vennene våre kan komme i bryllupet vårt. Men gifter vi oss f.eks i Frankrike vet jeg at alene mine foreldre vil ha råd til å dra til Frankrike kun for bryllupets skyld og vice versa for hans foreldre... Kan vi ha to bryllup, ett der og ett her? Det blir vel dyrt... Jeg er også litt "redd" for at hvis vi har bryllypet i Norge hvor min familie bor at han kommer til å kjede vettet av seg da de fleste av mine slektninger er ganske kjedelige og få av dem kan kommunisere med ham. Jeg er rett og slett redd for at han kommer til å synse at bryllupet vårt var det kjedeligste noensinne! Noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

I utgangspunktet mener jeg at bryllupet bør være i det lande man ikke kommer til å bosette seg; da får begge familier noe -den ene får bryllupet og den andre får dere i sitt land.

En mulighet er å ha selve sermonien for dere selv og deretter ha et "bryllupsselskap" i hvert land.

Men noe av poenget er vel også at familiene skal møtes?

Hva med å ha bryllupet et sted i Dannmark eller Tyskland..? :) Litt sånn "møtes på halvveien"

Eller så kan dere jo bare "stikke av" et sted og gifte dere på ferie eller noe..

Mulighetene er mange.. Dere må bare sette dere ned og finne ut av hva som er viktigst for dere og lage deres egen type bryllup..

Husk; kommunikasjon mellom dere to er deres viktigste våpen

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er gift med en amerikaner. Vi bor i USA og hadde bryllupet i Norge. Grunnen til at vi valgte Norge for bryllupet var vel litt gammeldags, at du gifter deg der jenta kommer fra, men ogsaa som nevnt tidligere at siden vi bor i USA var det riktig for familien min og ha det i Norge. + at vi hadde 25 amerikanere som floy til Norge tror ikke like mange hadde reist andre veien.

Stressa veldig i forkant av bryllupet pga av at jeg var nervos for spraakproblemer etc. med en gjeng amerikanere som ikke snakket norsk og mange nordmenn som ikke snakka engelsk. men vi tok vielsen paa begge spraak, hadde en toast master som tok litt paa norsk og litt paa engelsk og talene ble oversatt og delt ut til de som ikke forsto spraaket de ble holdt paa.

Saa det gikk veldig bra. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, skjonner godt din problem stilling. Vi gifter oss i julen i norge, min forlovede er amerikansk. Hans familie kommer til bryllupet sammen med 2 sostre. Vi har faktisk ikke innvitert noen andre fra USA. Fra min side kommer mine foreldre, bror med familie og en tante og onkel. I tillegg mine 3 beste venner som jeg har vokst opp sammen med og som min forlovede ogsaa har truffet en del ganger. I og med at det er engelsk som brukes saa gaar det litt greiere enn fransk. De fleste i norge snakker jo litt engelsk. Som sagt saa blir det ett veldig lite bryllup i norge, men det har med og gjore at jeg har bodd i USA i ganske mange aar og ikke har en stor omgangs krets i norge lenger, saa paa den maaten er det greit og ha et lite bryllup hjemme som ikke blir saa forferdlig dyrt, men det koster jo med fotograf, blomster etc. Til vaaren (i mai) skal vi ha en storre bryllups fest her for vaare venner og hans familie. For oss er det den beste maaten og gjore det paa. Selv med internet er det vansklig og faa alt til og falle paa plass naar man planlegger det fra store avstander. Det enkleste hadde kanskje vaert og hatt bryllupet i norge og saa ha en fest i frankriket hvor hans familie kan delta, paa den maaten hadde de ikke folt seg forpliktet til og komme til norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...