Gå til innhold

Lavt blodsukker ikke diabetes

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Prøvd å Google mye frem og tilbake. Og slik det er å forstå skal man ikke klare å få lavt blodsukker viss man ikke har DIA. Med unntak av viss man trener mye, tar insulin eller eks faster så synker det jo.

Men hvis man ser bort fra de faktorene, hvorfor får man lavt blodsukker da? Har selv havnet på 3,4 der jeg spiste for 3 timer siden😅 dog mat med lavt lavt sukkerinnhold.

Anonymkode: 36408...1ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Reaktiv hypoglykemi? Litt rart å få det etter et lavkarbomåltid da.

Men det er jo litt ulikt hvordan man føler seg på ulikt blodsukker. 3,4 er vel ikke kritisk lavt. Mange reagerer mer på plutselig dropp enn på selve verdien.

Anonymkode: ddf5f...5db

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei

Prøvd å Google mye frem og tilbake. Og slik det er å forstå skal man ikke klare å få lavt blodsukker viss man ikke har DIA. Med unntak av viss man trener mye, tar insulin eller eks faster så synker det jo.

Men hvis man ser bort fra de faktorene, hvorfor får man lavt blodsukker da? Har selv havnet på 3,4 der jeg spiste for 3 timer siden😅 dog mat med lavt lavt sukkerinnhold.

Anonymkode: 36408...1ee

Hvis du har diabetes har du ikke insulin, eller ikke nok insulin, og da blir blodsukkeret høyt. Du har for mye insulin😅 Nei, jeg vet ikke.

Anonymkode: 3e03b...84d

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Reaktiv hypoglykemi? Litt rart å få det etter et lavkarbomåltid da.

Men det er jo litt ulikt hvordan man føler seg på ulikt blodsukker. 3,4 er vel ikke kritisk lavt. Mange reagerer mer på plutselig dropp enn på selve verdien.

Ja 😅 ikke vet jeg.

nei er ikke kritisk lavt, men blir oppriktig skam dårlig.. skjelven, uvell, svimmel og ikke minst toppstressa😂 spiser jeg ikke da vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvis du har diabetes har du ikke insulin, eller ikke nok insulin, og da blir blodsukkeret høyt. Du har for mye insulin😅 Nei, jeg vet ikke.

Anonymkode: 3e03b...84d

Ja ikke vet jeg😂 😅

AnonymBruker
Skrevet
Spørsmål 1 skrev (2 minutter siden):

Ja 😅 ikke vet jeg.

nei er ikke kritisk lavt, men blir oppriktig skam dårlig.. skjelven, uvell, svimmel og ikke minst toppstressa😂 spiser jeg ikke da vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg

Men hva spiser du konkret da? Merker du forskjell alt etter hva du spiser?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hva spiser du konkret da? Merker du forskjell alt etter hva du spiser?

Spiser keto (20 karbs om dagen) førdelt på 4-5 måltider. Jobbet natt i helgen (1 år siden sist). Og lørdag og natt til idag fikk jeg helt ut av det blå blodsukkerfall (hadde da spist for typ 3 timer siden og spiste til og med litt ost og en mini gullerot før blodsukker falle natt til idag😅) måtte ty til en protein bar som hjalp ganske fort, men fikk ett nytt ett etter noen timer… (etter jeg spiste brødskive (keto) med tunfisk og ett knekkebrød med majones å egg😅)

natten før slet jeg også sikkerlig med å få blodsukkere opp. Men det hold seg stabilt etter jeg spiste det samme som nevnt over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...