Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ca 2400. Sikker på at bilforsikring ikke er inkludert? Kan ikke skjønne hvordan det ellers ble såpass. 

Anonymkode: e85c4...2c2

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk igjen 1871 kr. Har kun bilforsikring

Anonymkode: e832a...880

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.5.2023 den 8.42):

Jeg har kun bilforsikring hos Gjensidige, betaler også 8000kr i året. Får igjen 650kr. 

Anonymkode: 89e7b...229

Hva søren? Det står virkelig at jeg ikke kvalifiserer til det når jeg går inn på kundeutbytte, at summen er for lav liksom. Men kan det å ha med å gjøre at du har en annen avtale? Jeg betaler full kasko med ansvar og har rabatt for bilførere over 23 år. Jeg har bonusordning - bilforsikringen går jo litt ned hvert år, kan det ha noe med det å gjøre?

Anonymkode: f2867...3f9

AnonymBruker
Skrevet

Meg over igjen. Hos meg står det:

"Du får dessverre ikke kundeutbytte i 2023

Årsaken er at du ikke opptjente nok premie i 2022"

Pris

Du har følgende rabatter:

• Alle førere er 23 år eller eldre

• Andre rabatter

Pris

9 911 kr

Trafikkforsikringsavgift

2 975 kr

Alle rabatter

−1 981 kr

Per år

10 905 kr

Prisen er inkludert trafikkforsikringsavgift til staten

Anonymkode: f2867...3f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.5.2023 den 18.36):

Dere som har forsikringer hos Gjensidige, hvor mye gikk dere i bonus i år?

Jeg fikk 4951,-

God liten rabatt på forsikringene. 😊

Anonymkode: 3c5b4...d46

Det er ikke rabatt. Det er kundeutbytte. Og det er ikke så lønnsomt som du tror. 

Deler av overskuddet til Gjensidige blir utbetalt til aksjeeierne som utbytte. Gjensidigestiftelsen eier mange aksjer, og mottar mye utbytte. Dette blir utbetalt til kundene som kundeutbytte. 

Så grunnen til at du får penger er at du (og andre kunder) har betalt så mye for forsikringen at Gjensidige har gått med store overskudd. Tilbakebetaling av egne penger med andre ord. Og på toppen av det hele så må du betale inntektsskatt på kundeutbyttet :-(

For hver 1000,- kr du betaler i "overpris" på forsikringspremien får du igjen 780,- kr (etter at skatten er betalt). 

AnonymBruker
Skrevet
bare innom en tur skrev (12 minutter siden):

Det er ikke rabatt. Det er kundeutbytte. Og det er ikke så lønnsomt som du tror. 

Deler av overskuddet til Gjensidige blir utbetalt til aksjeeierne som utbytte. Gjensidigestiftelsen eier mange aksjer, og mottar mye utbytte. Dette blir utbetalt til kundene som kundeutbytte. 

Så grunnen til at du får penger er at du (og andre kunder) har betalt så mye for forsikringen at Gjensidige har gått med store overskudd. Tilbakebetaling av egne penger med andre ord. Og på toppen av det hele så må du betale inntektsskatt på kundeutbyttet :-(

For hver 1000,- kr du betaler i "overpris" på forsikringspremien får du igjen 780,- kr (etter at skatten er betalt). 

Har jeg sagt at det er rabatt?

Jeg har fått langt mer i skadeoppgjør fra Gjensidige enn jeg har betalt inn i de årene jeg har hatt forsikring hos dem så synes det er helt greit å få kundeutbytte på toppen av det igjen jeg da... 😂 

AnonymBruker
Skrevet
bare innom en tur skrev (19 minutter siden):

Det du sier at de av oss betaler mye i forsikring til Gjensidige, er bullshit! Har hatt kun Gjensidige, fått tilbud fra andre aktører, men de kommer ut på omtrent den samme på totalen. Hvorfor blir det da feil å kalle det en liten ekstra rabatt?

Anonymkode: f38dd...d7d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.5.2023 den 23.06):

Har jeg sagt at det er rabatt?

Jeg har fått langt mer i skadeoppgjør fra Gjensidige enn jeg har betalt inn i de årene jeg har hatt forsikring hos dem så synes det er helt greit å få kundeutbytte på toppen av det igjen jeg da... 😂 

Ja, du skriver "God liten rabatt på forsikringene"

AnonymBruker
Skrevet
bare innom en tur skrev (På 19.5.2023 den 9.09):

Ja, du skriver "God liten rabatt på forsikringene"

Sorry at jeg glemte hermetegnene da. 😂For oss som får utbytte blir det jo uansett en god «rabatt» på forsikringen.

Skrevet

Betaler ca 27 000,- i året og fikk tilbake 1 721,- skal snart flytte over til Eika (Njff Medlem) da går jeg ned til 15 000,-i året har hus innbo og 2 biler 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Sorry at jeg glemte hermetegnene da. 😂For oss som får utbytte blir det jo uansett en god «rabatt» på forsikringen.

Husk at den blir rapportert til skatteetaten, og at du må betale inntektsskatt av den. Det hadde du ikke behøvd hvis Gjensidige hadde satt ned forsikringspremiene tilsvarende. 

AnonymBruker
Skrevet
bare innom en tur skrev (3 minutter siden):

Husk at den blir rapportert til skatteetaten, og at du må betale inntektsskatt av den. Det hadde du ikke behøvd hvis Gjensidige hadde satt ned forsikringspremiene tilsvarende. 

Og problemet er? Forsikringene mine er valgt uavhengig av eventuelt utbytte og Gjensidige har god pris på forsikringene og er ekstremt gode på behandling av skadesaker og skadeoppgjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...