Gå til innhold

Hva er et kristent land?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Feil, flertallet av nordmenn (70%) er kristne

Anonymkode: 97e09...085

Dette stemmer ikke. En kun en minoritet i Norge vil definere seg som kristne.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Baktus skrev (2 timer siden):

ja..oppviglere...som heller ikke annerkjenner kongedømmer... mye likt jøder, de har også alltid vært oppviglere som følge av at de ikke har hatt et eget land...som de har nå da....

Hei nynazist

Anonymkode: 03741...8bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Feil, flertallet av nordmenn (70%) er kristne

Nei...... 100% løgn. Kristne er en minoritet i Norge. 

Anonymkode: 4da3e...6cc

• Liker 1
Skrevet

At et land er kristent kan en jo si når grunnloven er basert på og rundt kristendommen og dens verdier, (heldigvis det nye testamentet her i Norge nå) for selv om vi ikke er så mange som høylytt og rakrygget står frem og proklamerer at vi er kristne så følger jo de fleste av oss i hvertfall 9 av de 10 bud.

Kristendommen i det gamle testamentet er jo like brutal som sharia i Islamsk religion, og mer lik den kristendommen som Norge ble kristnet med. 

Ja, jeg er kristen men på min egen måte. Jeg går ikke i kirken utenom dåp, konfirmasjon og begravelse, men følger de 10 bud og setter stor pris på å ha den kristne kalenderen med sine helligdager og da især at søndagene er fri (noe som betyr at om en må jobbe søndag så får en ekstra betalt)

• Liker 1
Skrevet
Baktus skrev (2 timer siden):

Så du mener ingen i norge er konfirmert?? eller var det bare et bedrag det oxo :) 

Hvorfor forsøker du å tillegge meg meninger jeg ikke har ytret?

Slutt med det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Baktus skrev (3 timer siden):

Så du mener ingen i norge er konfirmert?? eller var det bare et bedrag det oxo :) 

Regner med at du mener konfirmert i kirken?
Det er ikke så veldig mange. Og man trenger ikke å være kristen for å konfirmeres - hverken borgerlig eller kirkelig.

Anonymkode: b0c78...117

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.5.2023 den 15.15):

Hei, jeg lurer på hva dere mener at er et kristent land? Skriv gjerne også om dere er kristne eller ikke i svaret. Bare hvis dere ønsker å dele

Anonymkode: 69ea2...d8b

Et land som bygger på de kristne grunnverdiene! Det tar utgangspunkt i de ti bud, og ikke minst den kristne tradisjon de siste 2000 årene. Det betyr ikke at alle lover tar hensyn til religiøse forestillinger, de har dette som grunnmur i sin lovgivning. Slik grunnloven hadde det opprinnelig i Norge, og ikke minst USA hadde det i sin uavhengighetserklæring.

Det skapte de vestlige demokratiene, og de var langt i fra uten feil. Men langt bedre en den urettferdigheten som styrte før dette var et faktum, og som har regjert i mange diktaturer som utelot dette i sin ideologi. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei...... 100% løgn. Kristne er en minoritet i Norge. 

Anonymkode: 4da3e...6cc

Tja om det er en løgn eller ikke er jo det ikke du som avgjør. Dette endrer seg fra 10 år til 10 år, personlig kristne som tar den kristne tro og lever den ut i sine liv er nok en minoritet. Men så har du alle de  som har sin barnetro og lever sine liv på de kristne grunnverdiene ? Er de kristne ? Det avgjør bare Gud og ikke du.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Helsehjelp, å fjerne barnet som er ment for å være i magen... Ja fortsett å ha skylapper på. 

Anonymkode: 2f66c...cdf

Jeg tror ikke, men jeg er medlem av statskirken og er konfirmert og døpt. Mange kirker og prester er en enorm ressurs for samfunnet og spesielt for de som sliter eller går gjennom livskriser. Det gode prester, som det er mange av i Norge er gode på er å lytte og følge Jesus sitt eksempel. Det jeg liker med det nye testamentet er hvordan Jesus aldri var interessert i status og ting. Og selv om han var en slags influenser av sin tid og folk fulgte ham, hadde han ikke mest mulig ting og dømte de som hadde feilet. Han så på det som en mulighet til å lære noe. Og sånn jeg leser bibelen, ønsket han ikke at vi skulle dømme andre, men hjelpe dem. Da han ble korsfestet sa han ikke: «min far kommer til å brenne dere, men at de ikke visste bedre, og at han tilgav dem» Jeg forstår ikke kristne som mener at de har rett til å dømme andre mennesker, når bibelen sier at ikke engang Jesus gjorde det. 

AnonymBruker
Skrevet
kar90 skrev (8 timer siden):

Dette stemmer ikke. En kun en minoritet i Norge vil definere seg som kristne.

Feil, flertallet er kristne og tror på Gud

AnonymBruker
Skrevet

Norge er et kristent land, se bare på flagget.

Anonymkode: c6c84...a5b

Skrevet
Antiviruset skrev (2 timer siden):

Tja om det er en løgn eller ikke er jo det ikke du som avgjør. Dette endrer seg fra 10 år til 10 år, personlig kristne som tar den kristne tro og lever den ut i sine liv er nok en minoritet. Men så har du alle de  som har sin barnetro og lever sine liv på de kristne grunnverdiene ? Er de kristne ? Det avgjør bare Gud og ikke du.

Flertallet av kirkemedlemmene er ikke kristne (aftenposten.no)

Det tenker jeg folk er i stand til å avgjøre selv.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det står i lenken at 70% er kristne

Det står i lenken at 70% er medlem av den norske kirke. Ikke samme sak. 40% anser seg som kristne. Andelen er raskt synkende, det er en naturlig konsekvens av at utdanningsnivået i samfunnet øker.

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (1 time siden):

Det står i lenken at 70% er medlem av den norske kirke. Ikke samme sak. 40% anser seg som kristne. Andelen er raskt synkende, det er en naturlig konsekvens av at utdanningsnivået i samfunnet øker.

Økt utdanningsnivå gir ikke færre religiøse. 70% av europeere og et klart flertall i USA og andre vestlige land er kristne. Reliigon er vitenskaplig bevist.

Flertallet av nordmenn er også kristne, omtrent halvparten i DNK og hundretusenvis flere i andre kristne trossamfunn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Bedre at mor også dør, ikke sant? For det er det som skjer i de mest abortrestriktive amerikanske statene. Der må de vente til mor aktivt holder på å dø før de kan gjøre noe, i stedet for å abortere når det oppdages at fosteret ikke er levedyktig. 

Anonymkode: cb212...1eb

Feil, abort er tillatt for å redde mors liv, og for å hindre alvorlig skade på mor

Anonymkode: a747f...c12

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

De fleste tidlige aborter, mener du. Men senabortene som det gnåles om er nesten uten unntak sterkt ønskede svangerskap som må avbrytes med tungt hjerte. Ja, jeg synes det er stygt og umenneskelig at kvinner må dø fordi de ikke får nødvendig helsehjelp (som abort er).

Anonymkode: cb212...1eb

Feil igjen, de fleste senaborter i USA f eks skyldes ikke medisinske nødsituasjoner og ikke-levedyktige fostre, abort er forøvrig ikke helsehjelp. Det er drap

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Feil igjen, de fleste senaborter i USA f eks skyldes ikke medisinske nødsituasjoner og ikke-levedyktige fostre, abort er forøvrig ikke helsehjelp. Det er drap

Sant.

Anonymkode: 2f66c...cdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...