Gå til innhold

Aksesspunk


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Access Point: Dvs den som du henviser til. Denne kan du koble dine maskiner til vha trådløst nettverk. Den har støtte for en kablet nettverkforbindelse som må kobles til en annen boks som f.eks ikke har mulighet for trådløst nettverk (eks en Cable/DSL Gateway som under uten støtte for trådløst nettverk).

Cable/DSL Gateway. Dvs den andre du henviser til. Dette er en boks som du også kan koble dine maskiner til vha et trådløst nettverk. Men istedenfor å koble denne til en annen boks så kobles denne til et kabelmodem eller ADSL-modem. Til denne Gateway-boksen kan du også koble til datamaskiner i kablet nettverk. Den har støtte for begge delene.

Jeg antar at du ønsker å bruke boksen til å koble dine maskiner til internett. Under står 'K' for kabel og 'T' for trådløst. Her der det du trenger. Som du ser så bør du velge en Gateway om du ikke har en slik fra før av. Et Access Point som du har beskrevet brukes typisk om du allerede har en Gateway uten støtte for trådløst nettverk.

Access Point:

<Dine maskiner> T <Access Point> K <Gateway> K <Modem> <--> Internett

Gateway:

<Dine maskiner> T/K <Access Point> K <Modem> <--> Internett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare en eneste laptop jeg skal bruke den på, og vet ikke om access point vil være et bra valg da. Det står jo at det tydeligvis er trådløs nettverk innebygd her, og at det er aktivert. Men jeg trengder da bare access pointen fra 3Com, eller? Eller den andre Gateaway-tingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gateway-boksen. Den inneholder alt du trenger.

Dersom du hadde kjøpt akkess-boksen så hadde det ikke hjulpet da du ikke kan koble deg til et modem med den. Da må du ha gateway-boksen i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sikrer man det trådløse nettverket? Stod at jeg måtte skrive gammelt passord og så nytt, men jeg har jo ikke noe gammelt passord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammelt passord er standardpassord.. og det skal stå i bruksanvisning :)

Sett på WEP/WPA-kryptering og MAC-adressefilter.

Endret av jordbær
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...