Gå til innhold

Noen som vet hvilken sang dette er?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er virkelig 100% sikker på at den var på et samlealbum som min mor kjøpte tidlig på 2000-tallet. Tror det het noe liknende "heartbreak hits" og bestod av 2 eller 3 cd-er med diverse ballader og en del 80-talls hits. Husker veldig godt at låter av både Bonnie Tyler, Blondie og Hot Chocolate var representert på cd-ene, men ingen av dem står bak låten jeg tenker på. Jeg er ganske sikker på at den heter "ghost" men jeg finner likevel ingen resultat når jeg googler.

Sangeren er en kvinne og har litt lik stemme hos Bonnie Tyler, men det er ikke henne. Den virker også veldig 80-talls uten at jeg klarer å forklare det nærmere 😅 Sangen tar aldri "helt av" i refrengenet, men det er skikkelig catchy og går noe slik som dette "it's just a ghost, oooh, nanananana, love don't live here anymore"

Noen som kan ha en anelse? 😅

Anonymkode: 7f18d...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Rose Royce - Love Don't Live Here Anymore kanskje? 

Ellers er den eneste jeg kommer på Love Is Dead av Kerli men den er nok litt for moderne :D

Anonymkode: d2d9f...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Rose Royce - Love Don't Live Here Anymore kanskje? 

Ellers er den eneste jeg kommer på Love Is Dead av Kerli men den er nok litt for moderne :D

Anonymkode: d2d9f...705

Takk for gode forslag, men ingen av disse dessverre 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan det være noe med Belinda Carlisle? 

Anonymkode: 89bfa...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gammel madonnalåt?

Anonymkode: 31fef...a9c

Ikke den, men takk for forslag :)

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan det være noe med Belinda Carlisle? 

Anonymkode: 89bfa...516

Jeg tror ikke det, har ikke funnet noe som stemmer i hvert fall..

Det er ikke 100% prosent sikkert at sangen inneholder strofen "love dont live here anymore" men jeg synes jeg hører noe lignende. Ghost derimot, vet jeg låten inneholder og jeg tror nesten sangen heter det også. Jeg husker liksom minnet av meg som tenåring se på dette coveret og se låten ghost. Men artisten er helt borte fra minnet. Det er heller ikke helt enkelt å finne når en googler så kanskje det ikke er en helt kjent artist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ikke den, men takk for forslag :)

Jeg tror ikke det, har ikke funnet noe som stemmer i hvert fall..

Det er ikke 100% prosent sikkert at sangen inneholder strofen "love dont live here anymore" men jeg synes jeg hører noe lignende. Ghost derimot, vet jeg låten inneholder og jeg tror nesten sangen heter det også. Jeg husker liksom minnet av meg som tenåring se på dette coveret og se låten ghost. Men artisten er helt borte fra minnet. Det er heller ikke helt enkelt å finne når en googler så kanskje det ikke er en helt kjent artist.

Men hvis låten var på en samleplate med ordet "hits" i navnet, så er vel sjansen stor for at låta er temmelig kjent?
Husker du noe om hvordan coveret til samlealbumet så ut? Var det et gammelt samlealbum eller kom det ut tidlig på 2000-tallet? Noe annet du husker som kan gjøre det lettere å finne riktig låt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hvis låten var på en samleplate med ordet "hits" i navnet, så er vel sjansen stor for at låta er temmelig kjent?
Husker du noe om hvordan coveret til samlealbumet så ut? Var det et gammelt samlealbum eller kom det ut tidlig på 2000-tallet? Noe annet du husker som kan gjøre det lettere å finne riktig låt?

Er ganske sikker på at det var noen store "knuste hjerter" på coverene. Det var minst to cd-er, kanskje tre. Husker ikke nøyaktig navn men noe a la "heartbreak hits" eller "biggest heartbreaks"

Jeg vet 100% sikkert at sangene total eclipse of the heart, tears on the telephone og heart of glass var med på platene. TROR også fools lullaby og its a heartache var med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er det blitt kveldens prosjekt å finne ut hvem dette er! Så håper su får høre fra meg snart😂 Gjerne oppdater om du kommer på flere smådetaljer!

Anonymkode: d8191...624

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.5.2023 den 18.59):

Jeg er virkelig 100% sikker på at den var på et samlealbum som min mor kjøpte tidlig på 2000-tallet. Tror det het noe liknende "heartbreak hits" og bestod av 2 eller 3 cd-er med diverse ballader og en del 80-talls hits. Husker veldig godt at låter av både Bonnie Tyler, Blondie og Hot Chocolate var representert på cd-ene, men ingen av dem står bak låten jeg tenker på. Jeg er ganske sikker på at den heter "ghost" men jeg finner likevel ingen resultat når jeg googler.

Sangeren er en kvinne og har litt lik stemme hos Bonnie Tyler, men det er ikke henne. Den virker også veldig 80-talls uten at jeg klarer å forklare det nærmere 😅 Sangen tar aldri "helt av" i refrengenet, men det er skikkelig catchy og går noe slik som dette "it's just a ghost, oooh, nanananana, love don't live here anymore"

Noen som kan ha en anelse? 😅

Hvis CD-platene er kjøpt i Norge, går jeg ut fra at man kan finne en komplett liste over samleutgivelser som er gitt ut av de største norske musikkselskapene (EMI/Sony etc.) år for år; det er bare å sjekke hvem som har rettigheter til å gi ut musikken fra gruppene du nevner. Når Blondie er med, kan dette ikke være en ren 80-talls utgivelse.

Når det gjelder "husker du ..."-tråder, har forresten svaret ofte en tendens til å vise seg å være noe helt annet enn det man tror at det er, så det hadde hjulpet mye hvis man kunne spille det man husker av melodien på piano eller gitar - da har man noe konkret å forholde seg til.

Anonymkode: d916d...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvis CD-platene er kjøpt i Norge, går jeg ut fra at man kan finne en komplett liste over samleutgivelser som er gitt ut av de største norske musikkselskapene (EMI/Sony etc.) år for år; det er bare å sjekke hvem som har rettigheter til å gi ut musikken fra gruppene du nevner. Når Blondie er med, kan dette ikke være en ren 80-talls utgivelse.

Når det gjelder "husker du ..."-tråder, har forresten svaret ofte en tendens til å vise seg å være noe helt annet enn det man tror at det er, så det hadde hjulpet mye hvis man kunne spille det man husker av melodien på piano eller gitar - da har man noe konkret å forholde seg til.

Her er en komplett oversikt over samlealbum gitt ut i 2001:

https://en.wikipedia.org/wiki/Category:2001_compilation_albums

Hvis du går gjennom hele oversikten i årene som er sannsynlige her (2000-2010 eller 1995-2010), ville det overraske meg om du ikke fant denne CD-samlingen i oversikten.

Blondie og Hot Chocolate er det forresten EMI som har utgivelsesrettighetene til, mens Bonnie Tyler er på Sony.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fant den! Det var "ghosts" med Stevie Nicks 😄

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...