Pasha Skrevet 6. januar 2006 #1 Skrevet 6. januar 2006 Hva velger man da? Må ha noe med god kvalitet oog holdbarhet. (vet ikke enda om jeg skal ha fliser eller ei)
Gjest gjest1 Skrevet 6. januar 2006 #2 Skrevet 6. januar 2006 Pleksiglass eller vanlig glass. Det finnes også fliser som skiller seg litt ut. Så noen på et oppussingsprogram her om dagen, lange og smale ( ca 3cm x 10cm).
Pasha Skrevet 6. januar 2006 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2006 over benken. vil ha noe mer enn vanlig strie over ovn og vask er egentlig helt greie fliser der i dag.. men er ikke helt fan av mønsteret i noen av dem, og siden vi skal pusse opp kjøkkenet kan vi like gjerne gjøre det ordentlig med en gang
Hu i Svingen Skrevet 6. januar 2006 #5 Skrevet 6. januar 2006 Flisene kan males hvis det er et alternativ...
Hu i Svingen Skrevet 6. januar 2006 #6 Skrevet 6. januar 2006 Forresten: Hvis du legger plexiglass eller glass kan du legge inn ting/bilder/gjenstander bak glasset hvis du vil gjøre det mer personlig.
Potetoline Skrevet 6. januar 2006 #7 Skrevet 6. januar 2006 Speil eller stål plate går også an å bruke. Så en gang at de helte forskjellige typer kaffe ned bak en sånn pleksiglassplate på tv. Det var utrolig stilig!
Pasha Skrevet 6. januar 2006 Forfatter #8 Skrevet 6. januar 2006 Speil eller stål plate går også an å bruke. Så en gang at de helte forskjellige typer kaffe ned bak en sånn pleksiglassplate på tv. Det var utrolig stilig! ← Det så jeg også! Superstillig! Hu isvingen: Det går jo ann. Men med tanke på hvor mye jobb det er med å male fliser for å få det bra og varig så trur jeg heller at jeg bytter dem.. Men med tanke på renhold hvordan er det da med speil eller stål.. ser for meg at det blir veldig flekkete og fettete?.. selv om speil nok hadde vært sikkelig stillig og i samme stil som rsten av kjøkkenet blir
Hu i Svingen Skrevet 6. januar 2006 #9 Skrevet 6. januar 2006 Men med tanke på renhold hvordan er det da med speil eller stål.. ser for meg at det blir veldig flekkete og fettete?.. selv om speil nok hadde vært sikkelig stillig og i samme stil som rsten av kjøkkenet blir ← Jeg har børstet stål, og jeg er mildt sagt imponert over hvor lett det er å holde rent. Vasker stålet uhyre sjeldent (virkelig - jeg er langt fra noe husmoremne, vasker stålveggen kanskje annenhver måned? ) men jammen ser det riktig pent ut likevel. Har hatt malt vegg og fliser før, og det holdt seg faktisk dårligere.
Claire Skrevet 6. januar 2006 #10 Skrevet 6. januar 2006 Speil er irriterende! Leide et feriehus hvor det var speil rundt hele kjøkkenbenken, og speilene måtte vaskes flere ganger per dag. Dessuten så satt de ikke helt stødig, men det kan jo variere...
Potetoline Skrevet 7. januar 2006 #11 Skrevet 7. januar 2006 Jeg har beige fliser med lyse fuger og det kul umulig å få fugene over ovnen rene.. Det er bare tre år siden vi la flisene men det ser ut som de har sittet der i 25..
Usikker Skrevet 7. januar 2006 #12 Skrevet 7. januar 2006 Jeg så et opp-pussingsprogram her om dagen - der var den ståloverflaten behandlet med et-eller-annet, noe som gjorde at det ikke satte fingreavtrykk og flekker. Husker ikke hva det het altså
Pasha Skrevet 7. januar 2006 Forfatter #13 Skrevet 7. januar 2006 har hørt om det middeltet der jeg også usikker. har et jeg bruker på oppvaskmaskinen min.. men det er ikke evigvarende det da... setter inn maskinen med det kasnkje 1 gang i mnd.. og da holder det seg sånn passe fettfritt. Hvis vi velger fliser blir det nok noen grå eller andre mørke..så da holder kanskje møkka seg synlig borte... claire... da trur jeg at vi dropper speil jeg... ser for meg at det er en stor jobb å holde det rent og pent
Rusket Skrevet 7. januar 2006 #14 Skrevet 7. januar 2006 Jeg har sett der hvor de har malt veggen i en knall farge og så brukt frosta glass over. Det ble skikkelig stilig!
punkyB Skrevet 7. januar 2006 #15 Skrevet 7. januar 2006 Jeg har bestilt plater herfra http://www.lgcoll.se/ Gå inn under produkter - stänkskydd. Passer jo best hvis du skal ha benkeplate i laminat og bestiller plater til å ha over vask/ovn i samme mønster/farge. Jeg tror utvalget er større enn det som er avbildet da jeg har benkeplate i et annet mønster.
Pasha Skrevet 7. januar 2006 Forfatter #16 Skrevet 7. januar 2006 stillig den ene metalskiva til å ha på veggen over benken der. Kan jeg spørre om hvor mye du betale? vi skal ha en mørk benkplate i laminant, gråe skap og hvite vegger. benkplaten er allerede ordnet så trenger egentlig bare noe å til bak veggene.
punkyB Skrevet 7. januar 2006 #17 Skrevet 7. januar 2006 stillig den ene metalskiva til å ha på veggen over benken der. Kan jeg spørre om hvor mye du betale? vi skal ha en mørk benkplate i laminant, gråe skap og hvite vegger. benkplaten er allerede ordnet så trenger egentlig bare noe å til bak veggene. ← Er ikke sikker på prisen enda på de platene. Benkeplatene kommer vel på ca. 11 000 men i tillegg kommer frakt på 1500 kr. Dette er pr.sending så ingen ekstra frakt på platene. Bestiller også hyller kledd i laminat fra samme sted.
Shoegal Skrevet 7. januar 2006 #18 Skrevet 7. januar 2006 Det er kjempestilig med en kul tapet bak pleksiglasset
Kvist Skrevet 8. januar 2006 #19 Skrevet 8. januar 2006 Mamma har pleksiglass utapå panelveggen bak komfyren på hytta. Det så veldig fint ut helt til noen dytta en varm stekepanne litt for langt inn på komfyren og den ble stående inntill pleksiglasset og smeltet en ulekker bulk i det. Tror jeg hadde gått for vanlig glass hvis jeg skulle hatt sånt selv.
Gjest Gjesta Skrevet 8. januar 2006 #20 Skrevet 8. januar 2006 Jeg elsker mine fliser. De tåler alt, kan vaskes grundig med salmiakk og fugene holder seg år etter år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå