AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #1 Skrevet 13. mai 2023 Katten har spydd ved noen anledninger, og mannen er lei. Og vil nå avlive katten. Jeg prøver å forklare at det er vanlig at katter spyr, men han vil ikke høre. mener katten er syk og må vekk. Det er forresten jeg som alltid tørker opp. Hva gjør jeg? Anonymkode: 35f36...128 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #3 Skrevet 13. mai 2023 Kvitter deg med mannen. Man har tatt ansvar for et dyr, da står man i det. Katter spyr, slik er det. Her vaskes spy 2-3 ganger i uka (to katter). Det var ikke akkurat mannens valg å ha katt, men han sa ja til det. Så om han er den første som ser spy, så vasker han det opp. Anonymkode: b1b02...679 9 1 2
Motelvibes Skrevet 13. mai 2023 #4 Skrevet 13. mai 2023 Har dere hatt den lenge? Er den en omplasseringskatt, ta kontakt med forrige eier som helt sikkert vil ta den tilbake istedenfor at den skal avlives. (Er ikke lov å avlive en katt pga den kaster opp hårballer) fyren din virker latterlig. Skal dere ha barn en gang, så skal han klage fordi ungen bæsjer også? Ta kontakt med forrige eier du, og lever tilbake katten.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #5 Skrevet 13. mai 2023 Motelvibes skrev (1 minutt siden): Har dere hatt den lenge? Er den en omplasseringskatt, ta kontakt med forrige eier som helt sikkert vil ta den tilbake istedenfor at den skal avlives. (Er ikke lov å avlive en katt pga den kaster opp hårballer) fyren din virker latterlig. Skal dere ha barn en gang, så skal han klage fordi ungen bæsjer også? Ta kontakt med forrige eier du, og lever tilbake katten. Katten har ingen tidligere eiere, den er fra kullet til min avdøde katt. Anonymkode: 35f36...128 1
Motelvibes Skrevet 13. mai 2023 #6 Skrevet 13. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Katten har ingen tidligere eiere, den er fra kullet til min avdøde katt. Anonymkode: 35f36...128 Da lemper du ut den følelsesløse mannen og beholder katten. Endret 13. mai 2023 av Motelvibes 3 1 4
Kenelz Skrevet 13. mai 2023 #7 Skrevet 13. mai 2023 Fysj for en møkkamann! Du avliver så klart ikke pusen din for at den spyr! Dra til dyrelegen for å finne ut om han får i seg noe han ikke tåler, men det er ikke unormalt at katter spyr. Hva blir det neste? Fellesbarn spyr og han vil adoptere den bort? Fellesbarn spyr og du er den eneste som blir å ta seg av den? Nei, vet du hva?! Han «mannen» der hadde jeg droppet! Og pass på at han ikke bare en dag avliver den selv hos dyrelegen og later som at katten bare ha forsvunnet. 8
Badebuksa2.0 Skrevet 13. mai 2023 #8 Skrevet 13. mai 2023 Kenelz skrev (4 minutter siden): Fysj for en møkkamann! Du avliver så klart ikke pusen din for at den spyr! Dra til dyrelegen for å finne ut om han får i seg noe han ikke tåler, men det er ikke unormalt at katter spyr. Hva blir det neste? Fellesbarn spyr og han vil adoptere den bort? Fellesbarn spyr og du er den eneste som blir å ta seg av den? Nei, vet du hva?! Han «mannen» der hadde jeg droppet! Og pass på at han ikke bare en dag avliver den selv hos dyrelegen og later som at katten bare ha forsvunnet. Visste du at barn og dyr ikke er sammenlignbart? En rekke mennesker har lavere terskel for å omplassere og avlive dyr, men de er ikke i nærheten av å adoptere bort barnet sitt. Barn og dyr har ingen sammenheng med hverandre, man kan elske mennesker og mislike dyr eller rett og slett ikke ha et like sterkt forhold til dyr som til sine egne barn, naturlig nok. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #9 Skrevet 13. mai 2023 De fleste menn hater katter dsv, og nyter å mishandle de (siden de fleste menn har lite empati). Så jeg hadde kvittet meg med mannen, da han sikkert er slem med katten. Det er normalt at katter spyr. Ikke hver dag selvfølgelig, men de spyr opp hårballer eller hvis de har spist for mye/noe de ikke tåler etc. Jeg måtte til og med dra ut bæsj av rumpa på min katt da hun hadde forstoppelse her en dag Sånn er det å ha dyr. Hvis katten spyr mer enn 1 gang i mnd ville jeg gått til dyrlege. Mannen kan sendes på Grønmo. Anonymkode: 5e754...3ef 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #10 Skrevet 13. mai 2023 Oppskrift på trolling og hvordan få det til å koke i toppen på folk på KG; skriv et innlegg om å avlive et kjæledyr uten særlig god grunn, len deg tilbake og les og le av responsen. 🙄 Anonymkode: 31b3a...f75 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #11 Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oppskrift på trolling og hvordan få det til å koke i toppen på folk på KG; skriv et innlegg om å avlive et kjæledyr uten særlig god grunn, len deg tilbake og les og le av responsen. 🙄 Anonymkode: 31b3a...f75 Er du mann, siden du skriver dette? Det er ikke greit å avlive kjæledyr uten grunn. Dette trodde jeg alle visste. Hvis du sliter med paranoia så finnes det hjelp for dette, ref mistanke om trolling. Er du like skeptisk til alt og alle? Må være slitsomt. Anonymkode: 5e754...3ef 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #12 Skrevet 13. mai 2023 Enig med mannen din. IKKE I AVLIVING, men å kvitte seg med den. Mannen min har anskaffet oss to katter og de er helt utrolig slitsomme. Oppkast, orm, flått, masing og mat, ut/inn av døren hele tiden. Altså jeg tar godt vare på de og gjør det som trengs hvis han ikke er tilstedet, men helt ærlig så hadde jeg fint klart meg uten. Anonymkode: 47f32...8d2
Kenelz Skrevet 13. mai 2023 #13 Skrevet 13. mai 2023 7 minutter siden, Badebuksa2.0 said: Visste du at barn og dyr ikke er sammenlignbart? En rekke mennesker har lavere terskel for å omplassere og avlive dyr, men de er ikke i nærheten av å adoptere bort barnet sitt. Barn og dyr har ingen sammenheng med hverandre, man kan elske mennesker og mislike dyr eller rett og slett ikke ha et like sterkt forhold til dyr som til sine egne barn, naturlig nok. Visste du at mennesker som ikke har empati for dyr har tendenser til å ha personlighetsforstyrrelser? 5 1 2
Badebuksa2.0 Skrevet 13. mai 2023 #14 Skrevet 13. mai 2023 Kenelz skrev (1 minutt siden): Visste du at mennesker som ikke har empati for dyr har tendenser til å ha personlighetsforstyrrelser? Hvis man er helt blottet for empati for dyr, er man ofte det i forhold til mennesker også. Da er man ikke frisk, nei. Men å ha lavere terskel for omplassering enn andre, betyr ikke nødvendigvis at man har en personlighetsforstyrrelse. Ikke i det hele tatt. Det er mer nyansert enn som så. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #15 Skrevet 13. mai 2023 Kenelz skrev (1 minutt siden): Visste du at mennesker som ikke har empati for dyr har tendenser til å ha personlighetsforstyrrelser? HELT enig med deg! Det er flest menn som mangler empati med dyr, men tydeligvis mange damer og. En katt er et levende vesen som man skal behandle med respekt. Hvis det er snakk om en alvorlig sykdom og prognosene er dårlige så er avlivning et naturlig valg. Men en katt som spyr litt av og til? Helt sykt å si noe sånt. Anonymkode: 5e754...3ef 2
Majer Skrevet 13. mai 2023 #16 Skrevet 13. mai 2023 Du troller? Er du sammen med en mann som ikke har empati? Bra dere ikke har barn så de ikke arver trekkene hans. Gå fra han.
Kenelz Skrevet 13. mai 2023 #17 Skrevet 13. mai 2023 Just now, Badebuksa2.0 said: Hvis man er helt blottet for empati for dyr, er man ofte det i forhold til mennesker også. Da er man ikke frisk, nei. Men å ha lavere terskel for omplassering enn andre, betyr ikke nødvendigvis at man har en personlighetsforstyrrelse. Ikke i det hele tatt. Det er mer nyansert enn som så. Omplassering og avliving er ikke det samme. Mannen vil avlive og han tar seg ikke av katten en gang. 2
Badebuksa2.0 Skrevet 13. mai 2023 #18 Skrevet 13. mai 2023 Vanlig at katter spyr? Tja.. ER det det? Jeg har hatt fire katter og jeg kan telle antall ganger de spydde (tilsammen) på én hånd.. Hårballer er én ting, men katter går ikke rundt og spyr. Ville vurdert time hos dyrlege. Og sluppet katta ut hvis det er innekatt, så den kan spy opp hårballer ute hvis dét er problemet. 1
Badebuksa2.0 Skrevet 13. mai 2023 #19 Skrevet 13. mai 2023 Kenelz skrev (Akkurat nå): Omplassering og avliving er ikke det samme. Mannen vil avlive og han tar seg ikke av katten en gang. Åssen vet du at han ikke tar seg av katten? Hvor skrev TS det? Det eneste jeg finner er at han er lei av at katten spyr. Enkelte har en litt "gammeldags" måte å tenke på, at hvis man ikke vil ha et dyr kan man bare avlive dyret. Sånn sort/hvitt tenking (svigers drepte hunden sin fordi de skulle flytte i blokk det det var forbudt med dyr, for å ta et eksempel), sånn man tenkte før i tiden. Det kan komme fra oppveksten, det. At det er en tankegang man har fått inn med morsmelka. Det betyr ikke nødvendigvis at man er psykopat eller noe, men at man har et umoderne og uempatisk syn på dyr. Det kan også bare være noe han sier fordi han blir sur og lei av spyingen hele tiden, at han føler det bare er mas med dyret. Det er utrolig mye som spiller inn når det kommer til hvordan mennesker tenker. Med det sagt er det unødvendig å drepe et dyr fordi det spyr, selvsagt. Men hans tankegang betyr ikke nødvendigvis at det er noe alvorlig galt med ham som ikke kan fikses.
Kenelz Skrevet 13. mai 2023 #20 Skrevet 13. mai 2023 1 minutt siden, Badebuksa2.0 said: Åssen vet du at han ikke tar seg av katten? Hvor skrev TS det? Det eneste jeg finner er at han er lei av at katten spyr. Enkelte har en litt "gammeldags" måte å tenke på, at hvis man ikke vil ha et dyr kan man bare avlive dyret. Sånn sort/hvitt tenking (svigers drepte hunden sin fordi de skulle flytte i blokk det det var forbudt med dyr, for å ta et eksempel), sånn man tenkte før i tiden. Det kan komme fra oppveksten, det. At det er en tankegang man har fått inn med morsmelka. Det betyr ikke nødvendigvis at man er psykopat eller noe, men at man har et umoderne og uempatisk syn på dyr. Det kan også bare være noe han sier fordi han blir sur og lei av spyingen hele tiden, at han føler det bare er mas med dyret. Det er utrolig mye som spiller inn når det kommer til hvordan mennesker tenker. Med det sagt er det unødvendig å drepe et dyr fordi det spyr, selvsagt. Men hans tankegang betyr ikke nødvendigvis at det er noe alvorlig galt med ham som ikke kan fikses. TS skrev at hun er den som vasker opp oppkastet og ikke mannen. Ergo TS tar seg av katten når det kommer til ulempen. Jeg har hatt 9 katter og noen av dem spydde uten at det var noe gale. Noen spiste gress for å kaste opp om de har spist for fort eller mye. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå