Gå til innhold

Hva skal du/ dere spise 17 mai?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja tenker på mat og slik utover dagen jeg da. Hva pleier dere å spise eller har planer om å spise? 

Anonymkode: f0c64...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I år blir det heldigvis veldig enkelt: På dagen i år blir det bare en god niste i tursekken

På kvelden: grilling 

Men ofte har mannen stelt i stand familieselskap med hans familie og da er det en del forskjellige retter, (der noen lager det og noen lager noe annet)  fra rømmegrøt, rundstykker, røkelaks, potetsalat, eggerøre, spekemat, focaccia, gjerne noen kjøttboller i tomatsaus,  hjemmelagde karbonade smørbrød, kylling spyd, rekesmørbrød,  kaker som pavlova etc... Kort og godt et 17. Mai koldtbord som bugner. 

Men som som sagt i år blir det takk og lov enkelt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er invitert på grilling.😋  Tror det blir pølser, burgere, kylling og koteletter. Salat, potetmos, stekte små poteter og focaccia. Hummus, tatziki og pesto. Sjokoladekake, ostekake, bær og is til dessert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Champagnefrokost med spekemat, laks, egg i ulike varianter, godt brød, frukt.

Gjennom dagen blir det vel is, en pølse, og slikt.

Grilling på kvelden med flanksteak, kyllingklubber, grønnsaker, potetsalat, og salat. 

Anonymkode: 42c2e...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det bare blir å slenge en pizza i ovnen etter jobb.

Anonymkode: d8790...7e9

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grillmat. Med noen andre. Bahh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal lage tapas. Parmesanpoteter, kjøttboller i tomatsaus, hvitløksgratinerte scampi, dadler med bacon, caprese, focaccia, oliven, aioli, manchego, spekeskinke og brie. Alt hjemmelaget (ikke ystet min egen ost eller speket min egen skinke, da). 

Anonymkode: 2edac...d6c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det nok kjøleskapsgrøt med masse bær ihvertfall til frokost, og mulig som turmat også. Husker fra jeg var barn at min mor prøvde og gi oss litt ordentlig frokost så vi hadde en del og gå på. Vi startet normalt dagen med felles flaggheising i byen kl 7, så ingen stor «17.mai - frokost» før det, mer litt festiv versjon av rask hverdagsmat, og det har jeg beholdt. 

Om det er greit vær blir det tur med liten kjølebag i sekken med bær, mest sannsynlig nevnte kjøleskapsgrøt, porsjonspakke med enten Alpo sjokoladepudding, eller Valsoia karamellpudding, kaffe på termos, og snacks som sukkererter, tørket frukt, og kjekssjokolade. 

Lapskaus på termos har jeg hatt en del år, og det er også digg turmat. 

Jeg har ikke selv behov for is på 17.mai, men har nå i fryseren om behovet skulle oppstå. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ut å spise 17-maibuffét.

Anonymkode: 2cdb6...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: havregrøt.

Lunsj: matpakke med polarbrød og pålegg.

Middag: filippinsk takeaway, og kanskje litt is til dessert.

Vanlig arbeidsdag for meg.

Anonymkode: 4d95e...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Frokost: havregrøt.

Lunsj: matpakke med polarbrød og pålegg.

Middag: filippinsk takeaway, og kanskje litt is til dessert.

Vanlig arbeidsdag for meg.

Anonymkode: 4d95e...8e9

Filippinsk kjøkken er jo kjent for å være helt ekstremt dårlig

Anonymkode: ec5ca...e8a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt til frokost. Pølse og en is i løpet av dagen. Reker til middag hos svigers.  Ds jeg var barn var det lapskaus (som kopsmusikant), og ertesuppe da vi kom hjem og var ferdig med dagens gjøremål. 

Anonymkode: ee1c1...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundstykker med noe godt pålegg til frokost. På skolen blir det vel kake eller is. Når vi kommer hjem igjen har vi gjester med oss, så tenkte å sette fram noe fingermat som lefseruller eller bruschetta eller noe. Litt senere skal vi grille. 

Anonymkode: 9ce92...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjampanje som aperitiff, rømmegrøt og spekemat i tosomhet på hytta med min kjære.

Mine to bunader har hengt på loftet ubrukt i femten år. 

Anonymkode: 2e1ff...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Champagnefrokost med rundstykker og baguetter, spekemat med eggerøre, div pålegg. Pavlova.

Is og noe småmat fra kiosk eller noe.

Toretters middag på restaurant.

Rester fra frokosten til kvelds hvis behov. 

Anonymkode: 8f592...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grilling

Anonymkode: d2e1e...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17. mai- buffet på restaurant til middag. Frokost er litt usikker, vertskapet har blitt syke🤧

Anonymkode: 90297...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på hotell. Morgensvøm 07 og så hotellfrokost. Åå det er stas! Og det som er dagens treretters senere på kveld🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: blir nok som vanlig frokost ellers i året. 

Lunsj: litt spekemat og så prøver jeg meg kanskje på en eggestand til. Har ikke laget det før. Vi spiser stort sett et eller annet eggebasert måltid på 17. mai. 

Middag: litt usikker enda. Jeg er vant til å spise rømmegrøt, men vet ikke helt om jeg har lyst på det.  Må tenke litt på hva det blir til middag. 

I tillegg driver jeg nå å lager 17. mai gele i glass, for første gang. Så det tar vi nok å spiser på kvelden. Og så blir det nok en is eller to i løpet av dagen. Må se hva vi har liggende i frysen ☺️

Endret av Mardina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min skal spise lunsj med venninner, så i år drar vi på India gate på ettermiddagen å spiser. Har alltid kake og noe godt hjemme på 17 mai, og det står fritt for alle å kjøpe seg noe når de er i sentrum. 🍩🍦🧁🌭🇳🇴

Anonymkode: 02edd...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...