Gå til innhold

Naboens hunder!!!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvorfor skal det være nødvendig for meg å si ifra om noe sånt? Det er jo åpenlyst når jeg har et så lite barn! 

Anonymkode: e705a...387

Det er jo ikke åpenlyst for dem. Du må gi beskjed hvis det plager deg. 

Anonymkode: 9473e...db5

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (4 timer siden):

Helt enig, hvordan man sier ting har alt å si. Det er noen i nabolaget hos meg som har satt opp skilt på en tuja, der det står: Ikke tiss på meg, barn leker! Hvorfor skrive at barn leker?!  Dyr må faktisk tisse ute, så da får de leke med barna sine inn da, siden de er så sarte. Hva faen har det med tuja’en å gjøre. Det irriterer meg, men litt bortafor har noen satt opp: Jeg tåler ikke tiss! Den respekterer jeg som hundeeier mye mer. 

Det blir misfargede brune flekker på hekken. Jævlig irriterende. 

Har hund selv, han får ikke tisse på tujane mine. 

Anonymkode: 97637...f49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

kan ikke være så ille når du lager tråd på KG fremfor å snakke med hundeeiere.

Anonymkode: 9100c...73f

• Liker 1
Gjest Gazoline
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor skal det være nødvendig for meg å si ifra om noe sånt? Det er jo åpenlyst når jeg har et så lite barn! 

De fleste har ting de strir med i hverdagen, det kan godt hende de ikke har erfaring med barn og at det ikke har falt dem inn at dette kan oppleves farlig.

Helt enig om at det er skummelt med lange bånd og små barn, prøv å ta det opp på en god måte. 

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Herre. Du bruker ORDENE dine. Kommuniser med naboen. 

Si at du forventer at hundene er sikret og ikke løper fritt da du er litt bekymret for ungen din. 

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Problemet er faktisk at mitt barn er svært sensitivt. Konsekvensen av dette er at barnet mitt blir redd hunder når han ser at jeg er var og forsiktig. Dette er unødvendig 

Nei, problemet er faktisk at dersom dèt er avgjørende, burde du gjort resarch før du flyttet dit.

Som selvsagt er urealistisk.  

Da må man gjøre som best man kan i den situasjonen man er i, til enhver tid. 🙂

For å unngå å påføre barnet  unødige traumer og å lære barnet sitt å bli mer robust, gjør man tiltak, utvider både tålegrense og toleranse, og kommuniserer med naboen som en skikkelig voksen ❤️

• Liker 1
Skrevet

En vettug hundeeier hadde skjønt at det ikke var greit at hundene hadde lang nok line til at hunden kunne nå dere. Hører jo hele tiden om hunder som biter barn.

har selv hund, og er alltid påpasselig at jeg skjermer barn, tar hunden inntil meg når vi går forbi barn osv. jeg vet jo selv at hunden er kjempesnill og aldri hadde gjort noe,  men det vet jo ikke andre folk, så av respekt for de, så tar jeg hensyn.

«Kan du korte inn linen så hunden ikke når bort til oss?  Jeg er ikke komfortabel med at hunden er så tett innpå mitt barn. Den er sikkert kjempesnill, men jeg kjenner ikke denne hunden og barnet mitt blir redd»

Hvis de er vanskelig på dette, etter du har forklart det på en fin og grei måte, så må du jo bare klage til utleier,hvis de også leier, eller gå til politiet neste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...