Gå til innhold

Naboens hunder!!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig flyttet inn i en ny leilighet som jeg leier. Jeg har et barn på snart 3 år. Når jeg flyttet inn med flyttelass observerte jeg at naboens hund hadde veldig langt bånd, så ene gangen sto ene hunden ved min sti inn til ytterdøren. Jeg er nødt til å gå denne stien for å komme meg inn til leiligheten. Jeg har ingen problem med hunder, jeg liker hunder å er en svært dyreglad person. Jeg tenkte at de kanskje ville stramme tauet inn til sin egen eiendom når de ser at jeg ikke er alene, men faktisk har et barn på 3 år. Dagene har gått, å de har sett at jeg har barn, men de har ikke strammet inn tauet.

For all del kunne jeg godt vært redd hunder, så det at de ikke tar hensyn til andre, eller at jeg faktisk har et barn, synes jeg er veldig rart. 

Jeg kan aldri slippe ut barnet for eksempel i forvegen når vi skal til bhg, heller ikke la barnet være ute på gresset pga disse hundene. 

I ste, gikk jeg og barnet mitt til postkassen, den andre hunden bjeffet da den så oss, å sprang ut uten bånd. Jeg ble urolig mtp barnet, plutselig sto den fremfor meg å knurret. Da ble jeg faktisk redd. Heldigvis ropte mannen i huset på den. De er store hunder, ene er en elghund og den andre er en vorstehhund. 

Anonymkode: e705a...387

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du snakket med de? 

Anonymkode: 9d527...d1a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du snakket med de? 

Nei, jeg har unngått det da jeg ikke ønsker drama, men tenker jo det er normal folkeskikk å ta hensyn til sine baboer? Om naboer har barn eller ikke har barn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte hundeiere driter i andre. Har truffet en del store hunder på tur. Noen har hoppet opp etter meg, STORE hunder...

Lurer på hva fanen folk tenker med.. Ikke har de kontroll på hundene sine og noen kan være redd de. Og går tur med barn så kan det være skremmenede og bli hoppet over ende! Det er båndtvang og det er lov å tenke selv.

Traff en stor sjefer en dame ikke hadde kontroll på tur hin dagen, båndet var ute ett stykke, jeg gikk vrkk fra hunden for å vise at jeg ikke ville ha den mot meg. Tullingen slakker mer ut på båndet og la den løpe vill mot meg og barnet..

Jada hunden er babyen til enkelte men fanen hold de i bånd eller kort nok bånd så den ikke angriper/hopper på andre. Vi skal ikke føle oss truet på tur! Eller i vårt eget hjem eller fra bilen til døren! 

Ville prøvd å snakke med han.

Ikke rart farlige situasjoner oppstår!

Anonymkode: ba5df...b46

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud lær deg kommunikasjon...

Anonymkode: d08c7...7ff

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg har unngått det da jeg ikke ønsker drama, men tenker jo det er normal folkeskikk å ta hensyn til sine baboer? Om naboer har barn eller ikke har barn. 

Jeg ville tatt det opp på en fin måte. Er ikke sikkert de har tenkt på det. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt det opp på en fin måte. Er ikke sikkert de har tenkt på det. 

Hvorfor skal det være nødvendig for meg å si ifra om noe sånt? Det er jo åpenlyst når jeg har et så lite barn! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan hende de tar mer hensyn, nå som naboen observerte deg. 🤞 for at naboskapet blir bra 🙂

Det er veldig lov å spørre/si fra om at de begrenser løpestrengen på gitte tidspunkt. Og i allefall ikke la de løpe løst. Dèt burde være en smal sak for de å skjønne. Men de er jo ikke tankelesere, så det kan hende du må si fra tydelig 🙂

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

De tenker sikkert ikke på det, snakk med de så ordner det seg nok helt uten drama😊

Anonymkode: b147b...72f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enkelte hundeiere driter i andre. Har truffet en del store hunder på tur. Noen har hoppet opp etter meg, STORE hunder...

Lurer på hva fanen folk tenker med.. Ikke har de kontroll på hundene sine og noen kan være redd de. Og går tur med barn så kan det være skremmenede og bli hoppet over ende! Det er båndtvang og det er lov å tenke selv.

Traff en stor sjefer en dame ikke hadde kontroll på tur hin dagen, båndet var ute ett stykke, jeg gikk vrkk fra hunden for å vise at jeg ikke ville ha den mot meg. Tullingen slakker mer ut på båndet og la den løpe vill mot meg og barnet..

Jada hunden er babyen til enkelte men fanen hold de i bånd eller kort nok bånd så den ikke angriper/hopper på andre. Vi skal ikke føle oss truet på tur! Eller i vårt eget hjem eller fra bilen til døren! 

Ville prøvd å snakke med han.

Ikke rart farlige situasjoner oppstår!

Anonymkode: ba5df...b46

Jeg kjente jeg ble ganske forbannet i ste, men siden jeg nylig har flyttet hit, telte jeg 10 istedenfor. Hvorfor tar de ikke hensyn?! Ærlig talt. Huset og eiendommen deres er rett ved siden av min ytterdør. Tipper vel rundt 10 meter. 

AnonymBruker
Skrevet

Du må jo snakke med de. De kan ikke ta hensyn om de ikke blir fortalt hva problemet er. 

Anonymkode: 20810...92c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Tradegy skrev (2 minutter siden):

Kan hende de tar mer hensyn, nå som naboen observerte deg. 🤞 for at naboskapet blir bra 🙂

Det er veldig lov å spørre/si fra om at de begrenser løpestrengen på gitte tidspunkt. Og i allefall ikke la de løpe løst. Dèt burde være en smal sak for de å skjønne. Men de er jo ikke tankelesere, så det kan hende du må si fra tydelig 🙂

Problemet er faktisk at mitt barn er svært sensitivt. Konsekvensen av dette er at barnet mitt blir redd hunder når han ser at jeg er var og forsiktig. Dette er unødvendig 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Problemet er faktisk at mitt barn er svært sensitivt. Konsekvensen av dette er at barnet mitt blir redd hunder når han ser at jeg er var og forsiktig. Dette er unødvendig 

Problemet er at du ikke har snakket med de. 

Anonymkode: 20810...92c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skal det være nødvendig for meg å si ifra om noe sånt? Det er jo åpenlyst når jeg har et så lite barn! 

Nei det er nok ikke nødvendigvis så åpenlyst. Mest sannsynlig er de ikke klar over hvor langt hunden kommer i forhold til dere, så det enkle er: spør om de vær så snill kunne strammet inn linen litt. Det er så enkelt, og skaper mindre bråk enn å bare irritere seg. Folk gjør ting av vane og glemmer seg. Kommunikasjon er roten til godt naboskap. 

Anonymkode: 6c38e...706

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Så konfliktsky kan du faktisk ikke være når du har barn. 

Her må du bare snakke med naboen og fortelle hva problemet er. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du må nok snakke med nabo, om du er konfliksky, så anbefaler jeg deg å skylde på barnet - du er redd for at barnet vil ta tak i hunden eller lignende. Altså fremprovosere hunden til å gjøre noe dumt.

Anonymkode: 7ae82...392

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med de. 

"kan dere korte inn de båndene litt? Jeg elsker dyr og skjønner de ikke er farlige, men treåringen min synes de er så skumle. Dere vet jo hvordan unger er, hehe" 

Så prater du på en uprovoserende måte hvor de ikke får kritikk for hundene, og ungen gir jo f i om hen blir kalt i overkant skeptisk. 

Bruker sånn prat masse i kundeservice. 

Anonymkode: 97637...f49

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Snakk med de. 

"kan dere korte inn de båndene litt? Jeg elsker dyr og skjønner de ikke er farlige, men treåringen min synes de er så skumle. Dere vet jo hvordan unger er, hehe" 

Så prater du på en uprovoserende måte hvor de ikke får kritikk for hundene, og ungen gir jo f i om hen blir kalt i overkant skeptisk. 

Bruker sånn prat masse i kundeservice. 

Anonymkode: 97637...f49

Helt enig, hvordan man sier ting har alt å si. Det er noen i nabolaget hos meg som har satt opp skilt på en tuja, der det står: Ikke tiss på meg, barn leker! Hvorfor skrive at barn leker?!  Dyr må faktisk tisse ute, så da får de leke med barna sine inn da, siden de er så sarte. Hva faen har det med tuja’en å gjøre. Det irriterer meg, men litt bortafor har noen satt opp: Jeg tåler ikke tiss! Den respekterer jeg som hundeeier mye mer. 

• Liker 3
Skrevet

Blir helt sjokkert over hvor konfliktsky og tafatte visse er. Det er forsåvidt helt greit, men nå har du faktisk ansvar for ditt barns sikkerhet og oppvekst. Ungen din er helt avhengig avt deg. 

:snapoutofit:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hei, barnet mitt er dessverre redd for hunder, kan dere være så greie å holde hundene i bånd på egen eiendom? :) 

Sånn. Egentlig trenger du ikke å nevne barnet heller, det burde holde å si at du ikke ønsker at hundene går over grensa. Men det forstår sikkert ikke naboenZ 

Anonymkode: e537e...8c2

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...