AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #21 Del Skrevet 16. mai 2023 Det er på måten å se noe på. Se fra nye øyne, ikke det samme som før TS. Anonymkode: 67ce8...059 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 16. mai 2023 #22 Del Skrevet 16. mai 2023 Athena Freyja skrev (På 12.5.2023 den 15.17): Om det er satanisme å følge hjertet sitt osv, så er jeg en stolt satanist. Amen! Lenge leve Satan ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #23 Del Skrevet 16. mai 2023 Det du beskriver, ts, er retningslinjer for livene til folk, den gangen kirken ønsket å styre alle og ha all makt. Styrtrike kirker og embetsmenn, levde fett på penger de drev inn fra folk. For ikke å snakke om den laaange tradisjonen den katolske kirkens menn har med å forgripe seg på korgutter og slikt.... Vi er heldigvis gått bort fra at kirkens menn skal bestemme over våre liv, og vi lever i et mer sekulært samfunn. Heldigvis. Hvordan noen i 2023 kan tro på to tusen år gamle sammenkokte historier i en bok, er meg en gåte. Anonymkode: b77eb...1bb 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #24 Del Skrevet 16. mai 2023 vær gjerne en people-pleaser, TS men kommer ikke noe godt ut av det på lang sikt. Anonymkode: 67ce8...059 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #25 Del Skrevet 16. mai 2023 Problemet slik jeg ser det er at det gode og det onde er subjektive begreper - det eksisterer ingen "one size fits all" regelbok a la Bibelen eller Koranen som gjør oss i stand til å egentlig vite hva som er godhet og hva som er ondskap - det er altså ingen absolutte sannheter som kan gjelde samtlige mennesker her på Jorden. Hvis vi isteden forsøker så godt vi kan å være "service-to-others" framfor "service-to-self" ville nok verden blitt et mye bedre sted! Men som med det meste annet er også dette et tveegget sverd: Vi må ikke glemme å respektere hverandres frie vilje! Det betyr at selv om du mener bare godt og vil hjelpe en person som har det vondt, kan du ikke gå i "service-to-self"-fellen ved å manipulere personen til å mene eller gjøre det samme som deg, eller forsøke å "frelse" vedkommende. Å følge sitt hjerte og hjelpe andre uten å dømme, manipulere eller ha noen baktanke med det, ser jeg derfor som en av de viktigere verktøyene vi har for å kunne nærme oss en form for objektiv positivitet. Dessverre har de fleste religioner nettopp dette problemet: Å forsøke å ta kontroll over menneskets frie vilje. Det er nok en kjerne av sannhet i de fleste religioner, men jeg tviler sterkt på at noen av de sitter med den 100% korrekte fasiten på hvordan hver og en av oss skal leve og oppføre oss... Jeg tror vi faktisk er Gud, som opplever seg selv på godt og vondt i vår tredje densitet (3. density of Choice) gjennom hvordan vi behandler hverandre, gitt de fristelser og prøvelser vi blir utsatt for, og at hensikten med livet går mer ut på om vi klarer/ønsker å polarisere positivt eller negativt (service-to-others eller service-to-self)... Anonymkode: bc7b5...0a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #26 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det du beskriver, ts, er retningslinjer for livene til folk, den gangen kirken ønsket å styre alle og ha all makt. Styrtrike kirker og embetsmenn, levde fett på penger de drev inn fra folk. For ikke å snakke om den laaange tradisjonen den katolske kirkens menn har med å forgripe seg på korgutter og slikt.... Vi er heldigvis gått bort fra at kirkens menn skal bestemme over våre liv, og vi lever i et mer sekulært samfunn. Heldigvis. Hvordan noen i 2023 kan tro på to tusen år gamle sammenkokte historier i en bok, er meg en gåte. Anonymkode: b77eb...1bb Den katolske kirke har absolutt ingenting med Jesus Kristus - vår frelser å gjøre. Og alle som tror det er ganske forblindet. De setter jomfru Maria på lik linje med Gud og tilber henne i forbønn. Med paven og hans pavedømme som ´forbilder´ som er i generasjoner blitt anklaget for pedofili. Noe som faktisk er tilfelle. Den Norske Kirke har antikrists ånd i seg - som de fleste her inne på KG tilber avguder. Idag tar man alt mulig inn i kirken (selvom det motsier Guds ord). Vi skal leve ut våre ´drømmer´ og leve livet slik VI vil. Dette er de samme menneskene som lever i fornektelse, fortapelse og ikke vil se sannheten. 1 dag for Gud er 1000 år for oss mennesker. Så 2 dager for Guds tid er 2000 år for oss. Sier litt om hvilke perspektiv Gud har. Det er HANS vilje. Ikke vår. Det er Jesus Kristus VÅR frelser vi skal åpne våres hjerter til. Og når vi er inne på det - folk forstår ikke at vi lever i tidens ende. Bibelen forteller oss alt man behøver å vite og hva som komme skal. Krig- Pandemi - Sultkatastrofer - Jordskjelv.. alt som er allerede en del av dagens tidsrom og som innfinner seg nettopp idag. Alle skriker ut om at det aldri har vært flere mennesker mer psykiske lidelser - wonder why... (?) Vi lever i et Gudløst samfunn- som florerer med EGO og selvsentrerte mennesker. Som ofte ikke bryr seg et fnugg om andre enn seg selv. Vi- ALLE mennesker behøver Guds visdom i våre hjerter og i våre liv. Det er trist at folk ikke ser dette. Satanismen er på topp - det kan du se overalt. Til og med MONSTER energidrikken alle folk går rundt å drikker på- hva betyr tegnet på drikken? På hebraisk er nettopp tegnene "666" på Hebraisk, eller vav vav vav. Hva er 666? The number of the beast. Som heller ingen ser ut til å ense. Så tro om denne energidrikken inneholder mye som er bra for mennesker. Ha! Satan prøver å ta over menneskers egenskap til å tenke selv. Å det klarer han fint. Det ser man i dagens samfunn. VI er ikke Gud. Jesus sier til ham: Jeg er veien og sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved meg. AMEN! Anonymkode: b661d...cd6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #27 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Problemet slik jeg ser det er at det gode og det onde er subjektive begreper - det eksisterer ingen "one size fits all" regelbok a la Bibelen eller Koranen som gjør oss i stand til å egentlig vite hva som er godhet og hva som er ondskap - det er altså ingen absolutte sannheter som kan gjelde samtlige mennesker her på Jorden. Hvis vi isteden forsøker så godt vi kan å være "service-to-others" framfor "service-to-self" ville nok verden blitt et mye bedre sted! Men som med det meste annet er også dette et tveegget sverd: Vi må ikke glemme å respektere hverandres frie vilje! Det betyr at selv om du mener bare godt og vil hjelpe en person som har det vondt, kan du ikke gå i "service-to-self"-fellen ved å manipulere personen til å mene eller gjøre det samme som deg, eller forsøke å "frelse" vedkommende. Å følge sitt hjerte og hjelpe andre uten å dømme, manipulere eller ha noen baktanke med det, ser jeg derfor som en av de viktigere verktøyene vi har for å kunne nærme oss en form for objektiv positivitet. Dessverre har de fleste religioner nettopp dette problemet: Å forsøke å ta kontroll over menneskets frie vilje. Det er nok en kjerne av sannhet i de fleste religioner, men jeg tviler sterkt på at noen av de sitter med den 100% korrekte fasiten på hvordan hver og en av oss skal leve og oppføre oss... Jeg tror vi faktisk er Gud, som opplever seg selv på godt og vondt i vår tredje densitet (3. density of Choice) gjennom hvordan vi behandler hverandre, gitt de fristelser og prøvelser vi blir utsatt for, og at hensikten med livet går mer ut på om vi klarer/ønsker å polarisere positivt eller negativt (service-to-others eller service-to-self)... Anonymkode: bc7b5...0a9 Ikke sammenlign Bibelen og Koranen. Bibelen er Guds ord. Koranen er propaganda. Den 100% korrekte fasiten på hvordan leve livet ditt? Følge de Ti bud så godt du kan! Reflektere over dine TANKER og handlinger. Sannheten kommer fra Jesus Kristus. Løgnen kommer fra faren av løgner. Satan. Som igjen sier- kan du ikke styre tankene eller munnen din- The Devils got your tongue. Det hjerte er FULLT av, taler munnen. Anonymkode: b661d...cd6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #28 Del Skrevet 16. mai 2023 Men hvor tenker du grensa går da? Skal vi f.eks ikke gå på skolen? Det er jo en type selvrealisering. Skal vi ikke realisere oss på noen som helst måte så kan vi liksågodt gå tilbake til steinalderen og bli der. Jeg tror på Gud. Jeg elsker Jesus og jeg vet at Han er svaret og hjelpen og trøsten vi trenger. Men jeg tror ikke på at man ikke skal kunne være den man "vil" her på jorda, (så lenge man ikke gjør noe vondt mot andre!) Tenk på dette: Gud er kilden, skapelsen, Gud har skapt alt. Alt er matematisk gjennomført fra hver en minste molekyl til de største planetene i galaksen. Tar man vekk ett ledd så påvirkes alt sammen. Gud betegnes i bibelen som "JEG ER". Og jeg, et menneske, er skapt av Gud. Jeg har Guds kilde inne i meg. Jeg er en forlengelse av Guds kraft. Derfor skaper jeg meg selv i Hans navn, til å være den beste versjonen av meg selv, slik at jeg kan videre spre kjærlighet, mot, glede, og hjelpe andre som har mistet lyset. Men vi må nesten få lov til å skape oss selv, for det er det GUD VIL AT VI SKAL. Vi kan fint følge Hans bud og realisere våre drømmer samtidig. Ellers vil gaven vi har fått, LIVET, bli meningsløst, og hvorfor skulle Gud skape meg for å ha et liv hvor jeg ikke får lov til å utfolde meg og være lykkelig? Det er så mye vondt som skjer rundt oss, og vi må hjelpe andre. Men vi kan ikke hjelpe de før vi har hjulpet oss selv. Dette er min mening, mine følelser. Gud har vært med meg hver eneste dag når jeg har grått, når jeg har vært nede. Han ga meg styrke til å gå ut og gjøre noe for meg SELV, så jeg kunne finne lyset og meningen i mitt liv. Vi kan ikke leve etter regler som er laget for mange tusen år siden, disse må i så fall tolkes til å praktiseres i dagens samfunn. Anonymkode: 5e440...aeb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #29 Del Skrevet 16. mai 2023 Jdz skrev (7 timer siden): Amen! Lenge leve Satan ❤️ For noe dritprat! Anonymkode: edd5a...51c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 16. mai 2023 #30 Del Skrevet 16. mai 2023 Jeg er til dels enig, vi lever i et samfunn som handler om meg, meg, meg, og som har en slags dødstilbedelse hvis ikke alt er helt perfekt, døden som løsning på samfunnsproblemer. Helt ille 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 16. mai 2023 #31 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): For noe dritprat! Anonymkode: edd5a...51c Selvfølgelig er det drittprat, men det er virkelig hovedinnlegget også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 16. mai 2023 #32 Del Skrevet 16. mai 2023 Vi lever i en opp ned verden, rett og slett i bakvendtland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #33 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Men hvor tenker du grensa går da? Skal vi f.eks ikke gå på skolen? Det er jo en type selvrealisering. Skal vi ikke realisere oss på noen som helst måte så kan vi liksågodt gå tilbake til steinalderen og bli der. Jeg tror på Gud. Jeg elsker Jesus og jeg vet at Han er svaret og hjelpen og trøsten vi trenger. Men jeg tror ikke på at man ikke skal kunne være den man "vil" her på jorda, (så lenge man ikke gjør noe vondt mot andre!) Tenk på dette: Gud er kilden, skapelsen, Gud har skapt alt. Alt er matematisk gjennomført fra hver en minste molekyl til de største planetene i galaksen. Tar man vekk ett ledd så påvirkes alt sammen. Gud betegnes i bibelen som "JEG ER". Og jeg, et menneske, er skapt av Gud. Jeg har Guds kilde inne i meg. Jeg er en forlengelse av Guds kraft. Derfor skaper jeg meg selv i Hans navn, til å være den beste versjonen av meg selv, slik at jeg kan videre spre kjærlighet, mot, glede, og hjelpe andre som har mistet lyset. Men vi må nesten få lov til å skape oss selv, for det er det GUD VIL AT VI SKAL. Vi kan fint følge Hans bud og realisere våre drømmer samtidig. Ellers vil gaven vi har fått, LIVET, bli meningsløst, og hvorfor skulle Gud skape meg for å ha et liv hvor jeg ikke får lov til å utfolde meg og være lykkelig? Det er så mye vondt som skjer rundt oss, og vi må hjelpe andre. Men vi kan ikke hjelpe de før vi har hjulpet oss selv. Dette er min mening, mine følelser. Gud har vært med meg hver eneste dag når jeg har grått, når jeg har vært nede. Han ga meg styrke til å gå ut og gjøre noe for meg SELV, så jeg kunne finne lyset og meningen i mitt liv. Vi kan ikke leve etter regler som er laget for mange tusen år siden, disse må i så fall tolkes til å praktiseres i dagens samfunn. Anonymkode: 5e440...aeb Matteus 6:19-34 NB Samle dere ikke skatter på jorden, hvor møll og rust tærer, og hvor tyver bryter inn og stjeler. Men samle dere skatter i himmelen, der verken møll eller rust tærer, og tyver ikke bryter inn og stjeler. For hvor din skatt er, der vil også hjertet ditt være. Øyet er legemets lys. Er ditt øye friskt, da vil hele ditt legeme være opplyst. Men om ditt øye er sykt, da blir hele legemet mørkt. Er nå selve lyset i deg mørke, hvor dypt blir da mørket! Ingen kan tjene to herrer. For enten vil han hate den ene og elske den andre, eller han vil holde seg til den ene og forakte den andre. Dere kan ikke tjene både Gud og mammon*. Derfor sier jeg dere: Vær ikke bekymret for livet, hva dere skal ete og hva dere skal drikke, heller ikke for legemet, hva dere skal kle dere med. Er ikke livet mer enn maten, og legemet mer enn klærne? Se på fuglene under himmelen! Ikke sår de, ikke høster de, ikke samler de i hus, men deres* Far i himmelen gir dem føde. Er ikke dere langt mer verd enn de? Hvem av dere kan vel med all sin bekymring legge en eneste alen til sin livslengde? Og hvorfor er dere bekymret for klærne? Legg merke til liljene på marken, hvordan de vokser! De strever ikke og spinner ikke! Men jeg sier dere: Selv ikke Salomo i all sin prakt var kledd som en av dem. Men kler Gud slik gresset på marken, det som står i dag og i morgen kastes i ovnen, skal han da ikke mye mer kle dere - dere lite troende? Vær derfor ikke bekymret og si: Hva skal vi ete? eller: Hva skal vi drikke? eller: Hva skal vi kle oss med? For alt slikt søker hedningene etter. Men deres* himmelske Far vet at dere trenger alt dette. Søk da først Guds rike og hans rettferdighet, så skal dere få alt dette i tillegg! Vær da ikke bekymret for morgendagen. For morgendagen skal bekymre seg for seg selv. Hver dag har nok med sin egen plage. Hvilke drømmer har du her i verden - når drømmen vår er Jesus frelse? Tenk deg den dagen Vår Himmelske Far kommer hjem til oss og du endelig får fred i ditt hjerte og din sjel. Johannes 17:13-18 Men dette sier jeg mens jeg ennå er i verden, for at de kan eie min glede i fullt mål. 14 Jeg har gitt dem ditt ord. Men verden har lagt dem for hat, for de er ikke av verden, slik heller ikke jeg er av verden. 15 Jeg ber ikke om at du skal ta dem ut av verden, men at du skal bevare dem fra det onde. 16 De er ikke av verden, slik jeg ikke er av verden. 17 Hellige dem i sannheten, ditt ord er sannhet. 18 Som du har sendt meg til verden, har jeg sendt dem til verden. 19 Jeg helliger meg for dem, så også de skal helliges i sannheten. Gud velsigne deg! Anonymkode: b661d...cd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #34 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Men hvor tenker du grensa går da? Skal vi f.eks ikke gå på skolen? Det er jo en type selvrealisering. Skal vi ikke realisere oss på noen som helst måte så kan vi liksågodt gå tilbake til steinalderen og bli der. Skolen i dagens samfunn er dessverre indoktrinering på høyeste nivå. Der man skal lære ALLE andre religioner enn kristendommen og at Jesus er vår frelser. Hvorfor? Efeserne 6:12 NB For vi har ikke kamp mot kjøtt og blod, men mot maktene, mot myndighetene, mot verdens herskere i dette mørket, mot ondskapens åndehær i himmelrommet. Sannheten skal mørklegges og Jesus Kristus vil bli en saga av blott. Antikrists ånd velkommner alle satanistiske religioner i Norge - Men du skal for ALL del ikke snakke om Faderen ,Sønnen og Den Hellige Ånd. Dessverre skal barna idag og de kommende generasjoner helst ikke få vite hvem Jesus ER. HVA han gjorde for menneskeheten. Sannheten er at onde makter prøver hver dag å drive oss lengre og lengre bort fra Vår Skaper. Gud vil at alle skal komme til Ham og åpne hjertene sine til Han. For han står å venter på at alle (vi/barna Hans) skal komme til Ham. Anonymkode: b661d...cd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #35 Del Skrevet 16. mai 2023 I min verden finnes ingen Satan, fordi det heller ikke finnes en gud. Å være god eller vond, er er valg alle har. Med mindre man har en diagnose som påvirker de til negative handlinger . så i bunn og grunn, den enkeltes ansvar, hvordan man oppfører seg. Trist å dele opp verden slik du gjør. Ikke fint det heller og ganske bedømmende Anonymkode: 82954...65d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #36 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I min verden finnes ingen Satan, fordi det heller ikke finnes en gud. Å være god eller vond, er er valg alle har. Med mindre man har en diagnose som påvirker de til negative handlinger . så i bunn og grunn, den enkeltes ansvar, hvordan man oppfører seg. Trist å dele opp verden slik du gjør. Ikke fint det heller og ganske bedømmende Anonymkode: 82954...65d Da har du kanskje heller ikke sett ondskapen som er i verden heller da. Eller lest Bibelen? Kristne har gode grunner til å tro på en god Gud i en verden full av ondskap. Her er 3 av dem: 1. Forskjell på ondt og godt Hvordan kan vi egentlig vite at noe er ondt og noe er godt? Hvor kommer denne moralen inn i bildet? Bare det at vi mennesker har en tanke om hva som er rett og galt, er et godt argument for å tro på Gud. Når vi mennesker sier at noe er godt, betyr det at vi har en formening av hva som er godt og hva som er ondt. Det betyr at vi har objektiv moral. Hvis moralen er subjektiv, hvorfor skal vi da høre på hva andre mener er «rett og galt»? For å ha objektiv moral må det være en lovgiver som har bestemt hvor skillet mellom rett og galt skal gå. Denne lovgiveren kan man for eksempel kalle Gud. Hvis moralen er subjektiv, hvorfor skal vi da høre på hva andre mener er «rett og galt»? 2. Ondskapens opphav Bibelen gir en forklaring på hvorfor det onde er i verden. Da Gud skapte verden fantes det ikke ondskap. Alt var fullkomment. (1 Mos 1,31) Det onde kom inn i verden etter det vi ofte kaller for «syndefallet». (1 Mos, 3) Synd, lidelse, ondskap og smerte var med andre ord aldri en del av Guds plan, men kom inn i skaperverket som en konsekvens av menneskets valg i Edens hage. Slik forteller Bibelen at det onde vi ser og erfarer i verden ikke er en naturlig del av skaperverket, men noe som egentlig ikke hører hjemme her. Vår følelse av at noe i denne verden ikke er som det burde være, er rett. Og en dag skal Gud ta et oppgjør med ondskapen. 3. En rettferdig dommer Noen syns Gud virker som en ond gud dersom han skal komme tilbake og dømme mennesker. Men skal en god og rettferdig dommer la være å straffe ondskap? For å sette det litt på spissen – si at en person har drept fem uskyldige barn, og viser ingen anger for det han har gjort. I retten får vedkommende beskjed om at han slipper noen som helst form for straff. Syns du det hadde vært en god og rettferdig dommer? Ondskapen skal utslettes en dag Bibelen er full av løfter om at Gud en dag SKAL utslette alt ondt. (Åp 21,4) Hvorfor gjør han det ikke bare nå med en gang da? Herren er ikke sen med å oppfylle sitt løfte, som noen mener. Nei, han er tålmodig med dere, for han vil ikke at noen skal gå fortapt, men at alle skal nå frem til omvendelse. (2 Pet 3,9) Gud venter fordi han er kjærlig og ønsker at flest mulig skal bli frelst. Jesus er løsningen Vi mennesker fortjener dom på dommens dag. Vi døde sammen med Adam og Eva i Edens hage, men Gud har så stor kjærlighet til oss at han allerede i 1.Mosebok viser et frempek for sin frelsesplan (1 Mos 3,15). Redningen heter Jesus og han beseiret djevelen og ondskapen en gang for alle på korset. For slik alle dør på grunn av Adam, skal alle få liv ved Kristus. (1 Kor 15,22) Jeg har ingen rett å dømme noen - det har ikke du heller. Bare Gud kan dømme. Jeg deler heller ikke opp verdenen. Jeg forteller den bare slik den ER. Anonymkode: b661d...cd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #37 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Matteus 6:19-34 NB Samle dere ikke skatter på jorden, hvor møll og rust tærer, og hvor tyver bryter inn og stjeler. Men samle dere skatter i himmelen, der verken møll eller rust tærer, og tyver ikke bryter inn og stjeler. For hvor din skatt er, der vil også hjertet ditt være. Øyet er legemets lys. Er ditt øye friskt, da vil hele ditt legeme være opplyst. Men om ditt øye er sykt, da blir hele legemet mørkt. Er nå selve lyset i deg mørke, hvor dypt blir da mørket! Ingen kan tjene to herrer. For enten vil han hate den ene og elske den andre, eller han vil holde seg til den ene og forakte den andre. Dere kan ikke tjene både Gud og mammon*. Derfor sier jeg dere: Vær ikke bekymret for livet, hva dere skal ete og hva dere skal drikke, heller ikke for legemet, hva dere skal kle dere med. Er ikke livet mer enn maten, og legemet mer enn klærne? Se på fuglene under himmelen! Ikke sår de, ikke høster de, ikke samler de i hus, men deres* Far i himmelen gir dem føde. Er ikke dere langt mer verd enn de? Hvem av dere kan vel med all sin bekymring legge en eneste alen til sin livslengde? Og hvorfor er dere bekymret for klærne? Legg merke til liljene på marken, hvordan de vokser! De strever ikke og spinner ikke! Men jeg sier dere: Selv ikke Salomo i all sin prakt var kledd som en av dem. Men kler Gud slik gresset på marken, det som står i dag og i morgen kastes i ovnen, skal han da ikke mye mer kle dere - dere lite troende? Vær derfor ikke bekymret og si: Hva skal vi ete? eller: Hva skal vi drikke? eller: Hva skal vi kle oss med? For alt slikt søker hedningene etter. Men deres* himmelske Far vet at dere trenger alt dette. Søk da først Guds rike og hans rettferdighet, så skal dere få alt dette i tillegg! Vær da ikke bekymret for morgendagen. For morgendagen skal bekymre seg for seg selv. Hver dag har nok med sin egen plage. Hvilke drømmer har du her i verden - når drømmen vår er Jesus frelse? Tenk deg den dagen Vår Himmelske Far kommer hjem til oss og du endelig får fred i ditt hjerte og din sjel. Johannes 17:13-18 Men dette sier jeg mens jeg ennå er i verden, for at de kan eie min glede i fullt mål. 14 Jeg har gitt dem ditt ord. Men verden har lagt dem for hat, for de er ikke av verden, slik heller ikke jeg er av verden. 15 Jeg ber ikke om at du skal ta dem ut av verden, men at du skal bevare dem fra det onde. 16 De er ikke av verden, slik jeg ikke er av verden. 17 Hellige dem i sannheten, ditt ord er sannhet. 18 Som du har sendt meg til verden, har jeg sendt dem til verden. 19 Jeg helliger meg for dem, så også de skal helliges i sannheten. Gud velsigne deg! Anonymkode: b661d...cd6 Takk for at du tok deg tid til dette 😊 Hjertet er min tolk og det sier meg "helt riktig!" Man trenger ikke mer enn man har nødvendighet til. Og jeg vet at Han gir meg mat og ly, klær, og alt jeg trenger. Gud har derfor gitt meg et kall, og ledet meg til en arbeidsplass med mange flotte mennesker, for å oppfylle min skjebne som han ønsket! Akkurat slik jeg skulle! Slik kraft har jeg fått av Han, at jeg på denne måten kan brødfø meg selv og mine, og leve godt, og dele min berikelse med andre! Han gir meg MAT og KLÆR gjennom MEG SELV, som er en forlengelse av hans kraft!!❤️ Hjertet mitt er fylt med glede og kjærlighet, jeg finner godt i alle mennesker og i naturen, dyr, insekter. Jeg beundrer skapelsen over alt rundt meg. Men jeg er også her på jorden, og det er viktig å holde bakkekontakt samtidig som man ønsker å tjene Gud og finne himmelriket den dagen man lukker øyene for siste gang. Som du sikkert selv forstår så kan Bibelen leses helt annerledes enn det som står der ordrett.. Det er dette jeg mener med at den må tolkes til å passe inn i dagens samfunn! Gud velsigne deg også😊 Anonymkode: 5e440...aeb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #38 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk for at du tok deg tid til dette 😊 Hjertet er min tolk og det sier meg "helt riktig!" Man trenger ikke mer enn man har nødvendighet til. Og jeg vet at Han gir meg mat og ly, klær, og alt jeg trenger. Gud har derfor gitt meg et kall, og ledet meg til en arbeidsplass med mange flotte mennesker, for å oppfylle min skjebne som han ønsket! Akkurat slik jeg skulle! Slik kraft har jeg fått av Han, at jeg på denne måten kan brødfø meg selv og mine, og leve godt, og dele min berikelse med andre! Han gir meg MAT og KLÆR gjennom MEG SELV, som er en forlengelse av hans kraft!!❤️ Hjertet mitt er fylt med glede og kjærlighet, jeg finner godt i alle mennesker og i naturen, dyr, insekter. Jeg beundrer skapelsen over alt rundt meg. Men jeg er også her på jorden, og det er viktig å holde bakkekontakt samtidig som man ønsker å tjene Gud og finne himmelriket den dagen man lukker øyene for siste gang. Som du sikkert selv forstår så kan Bibelen leses helt annerledes enn det som står der ordrett.. Det er dette jeg mener med at den må tolkes til å passe inn i dagens samfunn! Gud velsigne deg også😊 Anonymkode: 5e440...aeb Johannes 15:5 Jeg er vintreet, dere er greinene. Den som blir i meg, og jeg i ham, han bærer mye frukt. For uten meg kan dere intet gjøre. Gud har gitt oss alle barn et kall- bære frukt, vise kjærlighet, omsorg og medmenneskelighet. Ingenting er umulig for Gud! Og ingenting er bedre enn at du bli i Herrens ånd! Og ja! Bibelen kan leses og tolkes på så mange vidundelige måter til alle livets tilfeller og problemer! God natt og måtte Gud velsigne dere alle ❤️ Anonymkode: b661d...cd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå