Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Faktisk tror jeg at sånn 80 % av kvinnene jeg kjenner fortsatt har lekkasjeproblemer, og smerter i korsryggen 10-20 år etter fødselen

Jeg greier ikke ta dette seriøst. Da kjenner ikke du et representativt utvalg. 

Anonymkode: 2cc34...312

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2023 den 16.27):

Hm... da minstebarnet mitt var 14 dager gammel så var jeg allerede igang med å konkurrere i idretten jeg drev på med igjen.

Anonymkode: c8533...3de

Så heldig for deg da. Når jeg fødte hadde jeg nesten ikke fått i meg vanlig mat på 9 måneder. 

Bekkenet er heller ikke i balanse og du har fortsatt et digert sår i livmoren etter 14 dager. Det er langt fra anbefalt, men siden du klarte det bør vel alle gjøre det samme??

Anonymkode: 52ea1...3ab

• Liker 4
Skrevet

Hm... da minstebarnet mitt var 14 dager gammel så var jeg allerede igang med å konkurrere i idretten jeg drev på med igjen.

Tror du at du er i majoriteten? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Btw said:

Tror du at du er i majoriteten? 

De som er helt fysisk vrak etter 6 mnd er heller ikke majoriteten.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

De som er helt fysisk vrak etter 6 mnd er heller ikke majoriteten.

Vil tro det er flere som er tilbake i form etter 14 dager enn som sliter i et halvt år, ja. 

Anonymkode: 0915e...51e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Veldig mange kvinner (dvs omtrent alle) oppfører seg som om de har krav på hele fellesdelen jo.

Da er det kanskje noe i det da. 

Anonymkode: c0f05...069

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

https://www.tv2.no/spesialer/nyheter/nybakte-modre-verden-rundt

I USA har de krav på 12 uker uten lønn. Og så klager man her på de svært luksuriøse ordningene som vi har her? 

Anonymkode: 70c00...3e3

At andre har det værre er aldri et argument for å slutte å jobbe for en sak. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så heldig for deg da. Når jeg fødte hadde jeg nesten ikke fått i meg vanlig mat på 9 måneder. 

Bekkenet er heller ikke i balanse og du har fortsatt et digert sår i livmoren etter 14 dager. Det er langt fra anbefalt, men siden du klarte det bør vel alle gjøre det samme??

Nevnte jeg noe om at alle bør gjøre det samme? Jeg sammenlignet hvordan det var for din tippoldemor (som måtte ligge i 14 dager) versus meg som var i full aktivitet etter 14 dager.

Det var for å sammenligne hvordan normene i samfunnet var før versus nå. Forskjellen er vel at vi har mere kunnskap og moderne medisin enn da din tippoldemor fødte. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da var du kanskje i god form og hadde vært heldig å være frisk under svngerskapet…? Jeg var i god form før jeg bke gravid, men har ligget i tre mnd. pluss vært innom sykehus pga hyperemesis. Som en følge av dette er jeg veldig redusert nå og har vond rygg.  Dette er jo bare én av mange ting som kan påvirke helsa til den gravide. Kult at du kunne drive med idrett så raskt, men ser ikke helt at det har så mye å si for majoriteten at du klarte det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vil tro det er flere som er tilbake i form etter 14 dager enn som sliter i et halvt år, ja. 

Anonymkode: 0915e...51e

Det stemmer ikke. 6/10 kvinner sliter med fødselsskader 8 måneder etter fødselen. En naturlig konklusjon da er at tallet er enda høyere 6 måneder etter fødselen.

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/6-av-10-modre-sliter-med-fodselsplager_-_-pa-grensen-til-kvinnediskriminering-1.16264105

Anonymkode: 39d3f...861

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

https://www.tv2.no/spesialer/nyheter/nybakte-modre-verden-rundt

I USA har de krav på 12 uker uten lønn. Og så klager man her på de svært luksuriøse ordningene som vi har her? 

Anonymkode: 70c00...3e3

Antall hjemmeværende kvinner i USA er jo skyhøyt i alle stater. Så det er jo lite sammenlignbart når de ikke skal tilbake i jobb uansett. 

Har selv mye venner i USA, det er ikke vanlig blant dem p ha barn i barnehage før de er minst 1 år, helst 1,5 år. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det stemmer ikke. 6/10 kvinner sliter med fødselsskader 8 måneder etter fødselen. En naturlig konklusjon da er at tallet er enda høyere 6 måneder etter fødselen.

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/6-av-10-modre-sliter-med-fodselsplager_-_-pa-grensen-til-kvinnediskriminering-1.16264105

Må bare legge til at her er det snakk om store skader. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

At andre har det værre er aldri et argument for å slutte å jobbe for en sak. 

Neida, men hvor skal til slutt grensen gå?

Den som ikke er tilfreds med nok, blir heller ikke tilfreds med overflod

Anonymkode: b48a2...1ef

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så om man ikke har råd til ulønnet har de råd å betale noen for å levere sent og hente tidlig? Dagmamma er ikke billig. 

Slike ordninger fungerer bare i et fåtall jobber, de færreste får fri fra jobb for å hente tidlig og levere sent 😆

Mange har fleksitid. En leverer sent, den andre henter tidlig. 

Anonymkode: f3a23...7e5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nevnte jeg noe om at alle bør gjøre det samme? Jeg sammenlignet hvordan det var for din tippoldemor (som måtte ligge i 14 dager) versus meg som var i full aktivitet etter 14 dager.

Det var for å sammenligne hvordan normene i samfunnet var før versus nå. Forskjellen er vel at vi har mere kunnskap og moderne medisin enn da din tippoldemor fødte. 

Kunnskap idag benyttes lite, fordi den ikke passer med normene i samfunnet. 

Det er godt bevist at vi ikke bør være I særlig bevegelsen de første 6 ukene grunnet såret i livmoren. Såret gror dårligere og immunforsvaret er lavt og hvile er absolutt å foretrekke. 

Moderne medisin endrer ikke dette. Heller ikke det faktum at det faktisk tar 7 år før kroppen er tilbakestilt etter et svangerskap. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke dermed sagt at disse plagene er til hinder for å arbeide for alle som opplever dem.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2023 den 16.56):

Mange har fleksitid. En leverer sent, den andre henter tidlig. 

Anonymkode: f3a23...7e5

Hva med oss som ikke har det da? 

Det er jo så mange ulike familier og folk har ulike jobber, så ordningen burde være fleksibel nok til at hver familie kan bruke den på best mulig måte for seg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke dermed sagt at disse plagene er til hinder for å arbeide for alle som opplever dem.

Nei, men for noen så er det det. Og da burde vi ha en ordning som passer for dem også. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, men for noen så er det det. Og da burde vi ha en ordning som passer for dem også. 

Det kalles sykemelding, og eksisterer allerede

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...