AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #1 Skrevet 12. mai 2023 Prøvde å google men fant ikke noe på norsk. Fant en utenlandsk side som nevnte dette fenomenet. Det som skjedde var som følgende. Jeg begynte å blø neseblod. (Har lettblødende slimhinner). Oppi dette måtte jeg nyse. Når jeg da blinket kom det ut blod i tårekanalen. Ikke vondt, ikke rødt etterpå o.l. Tydelig at det var "neseblodtårer". Ser det er kanaler som forbinder nese og tårekanal. Prøvde å Google som sagt, men får lite opp på norske sider om dette. Har legetime på tirsdag for noe annet, og kan nevne det da, bare for å være helt sikker. Siden alt er bra i etterkant, så tenker jeg at det er fredelig. Men er det andre som har opplevd dette fenomenet? Anonymkode: 67278...f32
Slitenmamma Skrevet 12. mai 2023 #2 Skrevet 12. mai 2023 Det er ikke så uvanlig som man kanskje skulle tro. Det betyr som regel at de klaffene som står i kanalen mellom tårepunktet og nesen står feil vei. Står klaffene feil vei kan man føre væske fra nesen og ut gjennom trårekanalen. Kan bli.a søke på YouTube om folk som kan suge opp eks melk gjennom nesen og "skyte" det ut gjennom tårekanalene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå