Maskinfører Skrevet 11. mai 2023 #21 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva med Raymond Anonymkode: a7974...850 Raymond rør er ett eget kapittel for seg sjøl innenfor Arbeiderpartiet og Oslo Kommune 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #22 Skrevet 11. mai 2023 Maskinfører skrev (1 minutt siden): Raymond rør er ett eget kapittel for seg sjøl innenfor Arbeiderpartiet og Oslo Kommune Hva skal man egentlig forvente av arbeidstakere på bakken når de langt opp i systemet holder på… Var det ikke noe om niese og nevø i den saken? Anonymkode: a7974...850 2
Maskinfører Skrevet 11. mai 2023 #23 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva skal man egentlig forvente av arbeidstakere på bakken når de langt opp i systemet holder på… Var det ikke noe om niese og nevø i den saken? Anonymkode: a7974...850 Joa det var det Broren og ungene hans var det som styrte byggesaks kontoret i Oslo Kommune om jeg ikke husker feil nei si det Arbeiderpartiet er besatt av korrupsjon ett muldvarp system om Høyre vinner valget spiller det ingen rolle uansett AP har en en hånd på rattet uansett 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #24 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jo da, men styrer er lur hun. Begrunner med at de andre to gjorde dårlig intervju imens denne forhåndsbestemte som skulle fikk tilbudet gjorde i styrerens øyne et aller tiders intervju. Tillitsvalgte var ikke helt enige, men kom ingen veier. Det er styrer som er sjefen og bryr seg ikke om hvor likeverdige de er i ansettelsen. Anonymkode: a7974...850 Leder er ikke særlig lur, for hun skulle fulgt loven og hevdet seg inhabil i prosessen. Når leder valgte dårligere utdannede personer med mindre erfaring, som hun også kjenner godt, fremfor bedre kvalifiserte søkere, da brøt leder loven, det er det ingen tvil om. Og, leder har en historie hvor hun har ansatt flere på denne måten. Kommunen er ansvarlig for at lover følges i deres barnehager, og når leder bryter lovet må kommunen ta saken. Men er en eller flere av dere andre fagorganisert - ta kontakt med fagorganisasjon, så får dere hjelp. Anonymkode: 72520...d22 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #25 Skrevet 12. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Leder er ikke særlig lur, for hun skulle fulgt loven og hevdet seg inhabil i prosessen. Når leder valgte dårligere utdannede personer med mindre erfaring, som hun også kjenner godt, fremfor bedre kvalifiserte søkere, da brøt leder loven, det er det ingen tvil om. Og, leder har en historie hvor hun har ansatt flere på denne måten. Kommunen er ansvarlig for at lover følges i deres barnehager, og når leder bryter lovet må kommunen ta saken. Men er en eller flere av dere andre fagorganisert - ta kontakt med fagorganisasjon, så får dere hjelp. Anonymkode: 72520...d22 Mente en slu rev mer enn lur. Tillitsvalgte prøvde å stå i det, styrer «løy» til dem om at hun har snakket med sin egen sjef om denne ansettelsen og har fått grønt lys. Og hvis vi ikke ansetter vedkommende kan vi risikere å bli saksøkt.. Hun lyver seg ut av alt, og selvom man vet at hun lyver får man ikke gjort noe med det. Denne styreren gjør arbeidslivet surt for de som uttaler seg eller ønsker at det skal være annerledes og mer riktig. Det er jo nettopp derfor hun har ansatt mange innenfor dette nettverket med venner og bekjente. Har skaffet seg solid støtte i tilfelle det skulle skje noe hun ikke liker.. Det verste og hele er jo at dette går utover barna og de stakkars ansatte som ønsker å jobbe i tråd med regelverket. Vi går glipp av dyktige personer fordi hun trenger støtte i ryggen. Kvalmt! Anonymkode: a7974...850 1 1 1
Gjest ti10 Skrevet 12. mai 2023 #26 Skrevet 12. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Forstår ikke velt hvem du er , er du ansatt? Eller forelder til et barn? Anonymkode: 36cc7...2a6 En forelder til et barn hadde neppe brydd seg ...
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #27 Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 12.5.2023 den 0.25): Er en eller flere av dere organiserte, kontakt fagorganisasjonen! Med eller uten fagorganisasjonen så kan dere klage til kommunen. Dette er dessverre en svært utbredt form for korrupsjon i Norge. Jeg har vært ute for det samme, også i kommune, da den med absolutt minst utdanning og erfaring ble ansatt, var familiære og vennebånd mellom leder og familien til den som ble ansatt, fikk jeg høre av andre. Jeg søkte jobb der, hadde mer utdanning, kompetanse og erfaring som var direkte rettet mot akkurat den jobbens oppgaver. Den som fikk jobben var knapt ferdig utdannet i grunnutdanningen. Jeg gadd den gang ikke å ta saken videre, for leder av det stedet var også gift med en annen topp i kommunen. Jeg fant den gang ut at et sted som ledes så elendig ønsker jeg ikke å jobbe. I din barnehage bør det klages på en rekke ting: - leder var inhabil i søknadsprosessen og blander roller - leder har også tidligere ansatt nære og kjente og selv vært inhabil i søknadsprosessen - nyansatt og kjæreste (sistnevnte også venn av leder) gjør ikke jobben sin, overlater unger til seg selv og forlater oppgavene sine for å stenge seg inne på rom for seg selv - noe som er ganske grov uansvarlighet fra disse og viser at leder i begge sakene hvor hun var inhabil har ansatt to som er uegnet i stillingene sine. - leder tar ikke tak i de nyansattes uansvarlige og uakseptable adferd - tre personer har sykemeldt seg pga. leders udugelighet og ulovlige måte å drive på - flere ansatte ønsker å slutte fordi arbeidsforholdene med nåværende leder og hennes vennekrets som hun har ansatt er ikke holdbare eller forsvarlige mtp. barnas beste. Det er ganske alvorlige ting du forteller, ts, så jeg håper dere ansatte sammen kan klage saken inn. Står dere sammen så blir det vanskeligere for leder og de feilaktig ansatte å angripe dere. Og det er også såpass alvorlig og tydelig når flere står bak samme klage at kommunen må gjøre noe med saken. Anonymkode: 72520...d22 Jeg føler at det ikke vil bli gjort noe med disse tingene selv om vi går til styrerens sjef. Hun er såpass overbevisende og «utspekulert» at man nesten med stor sikkerhet vet at hun kommer unna med alt. Det har vært andre svært kritikkverdige forhold som både verneombudet og tillitsvalgte har tatt opp. Ble ikke gjort noe med forholdene annet enn at styrer tok igjen på alle som meldte ifra gjennom den formelle og uformelle makten hun besitter. Hun er hevngjerrig og tar igjen på mange ulike måter, bruker nettverket sitt innad i barnehagen til å gjøre livet surt for de som prøver å ta tak i ting. Det er et veldig giftig arbeidsmiljø. Derfor har jeg bestemt meg for å slutte, ser ikke lys i tunnelen. Anonymkode: a7974...850 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #28 Skrevet 13. mai 2023 Typisk for norske barnehager, jeg fatter ikke at de har lov til å holde på slik.. Anonymkode: 62862...3fc 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #29 Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Typisk for norske barnehager, jeg fatter ikke at de har lov til å holde på slik.. Anonymkode: 62862...3fc Absolutt! Ikke rart at det er et skyhøyt sykefravær i barnehagene. Dette med nepotisme og kameraderi må det snart gjøres noe med.. Anonymkode: a7974...850 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #30 Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Absolutt! Ikke rart at det er et skyhøyt sykefravær i barnehagene. Dette med nepotisme og kameraderi må det snart gjøres noe med.. Anonymkode: a7974...850 Signerer. Anonymkode: 62862...3fc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå