AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #1 Skrevet 11. mai 2023 vi har et barn på ca 1 år. Jeg er nesten aldri ute uten barn, delvis pga dårlig samvittighet da barnet er særlig knyttet til meg og delvis fordi jeg har mest lyst å være hjemme. han har ca en dag i uken med egentid. Da egentlig etter barnet har lagt seg. I det siste har aktiviteten blitt flytta tidligere og tidligere på ettermiddagen. Og det toppa seg i dag da samboer sa at det ville ta litt ekstra tid. Og det da betydde at han var borte i 5 timer istedenfor 3 som han pleier. Dro rett etter jeg var ferdig på jobb og kom hjem etter leggetid. Jeg ble irritert for dette, men ble møtt med null forståelse. Er jeg urimelig? Og bør jeg si unnskyld? Anonymkode: 9d78f...d03
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #2 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): vi har et barn på ca 1 år. Jeg er nesten aldri ute uten barn, delvis pga dårlig samvittighet da barnet er særlig knyttet til meg og delvis fordi jeg har mest lyst å være hjemme. han har ca en dag i uken med egentid. Da egentlig etter barnet har lagt seg. I det siste har aktiviteten blitt flytta tidligere og tidligere på ettermiddagen. Og det toppa seg i dag da samboer sa at det ville ta litt ekstra tid. Og det da betydde at han var borte i 5 timer istedenfor 3 som han pleier. Dro rett etter jeg var ferdig på jobb og kom hjem etter leggetid. Jeg ble irritert for dette, men ble møtt med null forståelse. Er jeg urimelig? Og bør jeg si unnskyld? Anonymkode: 9d78f...d03 Ta deg fri selv. Si at du skal noe etter jobb og en avtale med deg selv er god nok grunn. Anonymkode: 421a7...6ef 7
Anononyma Skrevet 11. mai 2023 #3 Skrevet 11. mai 2023 (endret) Jeg synes du er litt urimelig. Det er ditt eget ansvar å kreve din egentid. Vi har en liten en på 8 mnd og far har 1 dag i uken hvor han er borte fra 07 til rundt 21:30. Jeg finner knapt en lomme til å ta en dusj - MEN dersom jeg planlegger og sier ifra at på lørdag skal jeg ditten eller på tirsdag skal jeg datten så da må du være hjemme, så ordner det seg alltid. Jeg er derimot ikke interessert i å gjøre ditten og datten, jeg vil være hjemme med barnet mitt. Får holdt på med litt hobbyer, sett litt tv osv når mini sover. Hvordan reagerer mannen din om du sier at du skal ut på noe? Endret 11. mai 2023 av Anononyma 9 1
Hensatt Skrevet 11. mai 2023 #4 Skrevet 11. mai 2023 Ja, jeg synes du er ekstremt urimelig. Det er snakk om 3-5 timer av 168 timer i en uke. Hvis dere ikke kan være fra hverandre mer enn det mener jeg dere har et kjempeproblem. 13 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #5 Skrevet 11. mai 2023 Er det rart det blir krangling i hjemmene om dette er noe å være irritert for? Om du vil ut noen timer, så får du vel det? Selv om vi har små barn, så bruker jeg en del tid på treningsrunder kver uke og gjerne en date med en venninne. Ellers hadde jeg gått på veggen. Og jeg unner mannen min det samme. Anonymkode: 8a2aa...962 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #6 Skrevet 11. mai 2023 Egentid er veldig vktig. For noen mer enn andre, men en dag i uka er da absolutt innafor. Anonymkode: a89ca...7d3 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #7 Skrevet 11. mai 2023 Det er ikke hans feil at du ikke tar deg egentid. Det er viktig for begge parter at dere pleier dere selv og egne interesser. Anonymkode: 31d88...a0e 6 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #8 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): vi har et barn på ca 1 år. Jeg er nesten aldri ute uten barn, delvis pga dårlig samvittighet da barnet er særlig knyttet til meg og delvis fordi jeg har mest lyst å være hjemme. han har ca en dag i uken med egentid. Da egentlig etter barnet har lagt seg. I det siste har aktiviteten blitt flytta tidligere og tidligere på ettermiddagen. Og det toppa seg i dag da samboer sa at det ville ta litt ekstra tid. Og det da betydde at han var borte i 5 timer istedenfor 3 som han pleier. Dro rett etter jeg var ferdig på jobb og kom hjem etter leggetid. Jeg ble irritert for dette, men ble møtt med null forståelse. Er jeg urimelig? Og bør jeg si unnskyld? Anonymkode: 9d78f...d03 Ikke si unnskyld. Det er bare patetisk. Ta heller og spør ham om hvorfor han skal ha denne egentiden hele tiden, og forlang at dere får skaffe barnevakt, så kan dere heller gå ut sammen en kveld i uka. Anonymkode: e4d43...a1c
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #9 Skrevet 11. mai 2023 Du er urimelig, med mindre han nekter deg å dra ut uten barna om du spør. Anonymkode: 3039e...c43 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #10 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke si unnskyld. Det er bare patetisk. Ta heller og spør ham om hvorfor han skal ha denne egentiden hele tiden, og forlang at dere får skaffe barnevakt, så kan dere heller gå ut sammen en kveld i uka. Anonymkode: e4d43...a1c det er da ikke egentid å være på date! Når man har baby har mange av oss mye mer behov for egentid enn kjærestetid. Anonymkode: 3039e...c43 7 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #11 Skrevet 11. mai 2023 Vi trenger begge aktiviteter utenfor hjemmet. Han løper en tur hver kveld, jeg går en tur etter middag eller senere på kvelden. For begge ef det viktigvegentid for å tømme hodet. I tillegg har begge faste ukentlige aktiviteter med venner, f. eks trening, kino, konserter. Jeg synes du er urimelig. Dere trenger ikke å være hjemme sammen hver kveld/ettermiddag. Du er selv ansvarlig for å finne tid til dine behov. Anonymkode: e8146...3c1 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #12 Skrevet 11. mai 2023 Han mener vi ikke kan ha barnevakt da barnet fremdeles våkner flere ganger i timen etter leggetid. Problemet er heller ikke at han er borte 3-5 timer. Avtalen var rundt 3 og når litt lenger betyr 2 timer ekstra uten forvarsel som betyr at jeg etter å ha vært på jobb må ta alt alene frem til etter leggetid. De 3 timene han har hatt i flere måneder og da gjerne fra sånn 18-19 og utover slik at vi rekker spise middag osv. er og har vært null problem. ts Anonymkode: 9d78f...d03 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #13 Skrevet 11. mai 2023 De gangene jeg har bedt om egentid har det vært mye sukking. Jeg spurte også om jeg kunne ta noen øl med en venninne i dag, men det passet ikke pga hans aktivitet. De andre dagene denne uken har jeg jobbet til 23. og da hatt ansvar for barnet fra morningen og frem til kveldsvakt. ts Anonymkode: 9d78f...d03 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #14 Skrevet 11. mai 2023 Barnet har heller ikke tatt flaske før for to måneder siden, så jeg har ikke hatt mulighet for egentid, før nå. og om jeg også skal ta en kveld i uken. Ser vi hverandre kanskje en ettermiddag i uken pga turnus jobbing. ts. Anonymkode: 9d78f...d03 1
Hensatt Skrevet 11. mai 2023 #15 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De gangene jeg har bedt om egentid har det vært mye sukking. Jeg spurte også om jeg kunne ta noen øl med en venninne i dag, men det passet ikke pga hans aktivitet. De andre dagene denne uken har jeg jobbet til 23. og da hatt ansvar for barnet fra morningen og frem til kveldsvakt. ts Anonymkode: 9d78f...d03 Du må jo bare planlegge dine egne aktiviteter. Men ikke spør om å ta en øl akkurat den dagen han har aktiviteter. Si at på ---dag har du avtalt å møte x for en kveld. Ferdig. Ikke lage store drama av at han har egentid når du egentlig ikke vil/har planlagt noe. 4
Gjest Abc1298674 Skrevet 11. mai 2023 #16 Skrevet 11. mai 2023 (endret) .. Endret 11. mai 2023 av Abc1298674 Ønsker slette kommentaren
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #17 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Barnet har heller ikke tatt flaske før for to måneder siden, så jeg har ikke hatt mulighet for egentid, før nå. og om jeg også skal ta en kveld i uken. Ser vi hverandre kanskje en ettermiddag i uken pga turnus jobbing. ts. Anonymkode: 9d78f...d03 Har du ikke hatt mulighet til å stikke og trene en time, gå deg en tur, noe som helst sånn en eneste time fordi babyen ikke tok flaske? I all verden. Babyen min hang i puppen døgnet rundt, men jeg fikk da dratt på trening en times tid flere ganger i uka likevel, babyen dør ikke av å gå en time uten mat. Og til det andre, så må du velge da, hva som er viktigst av egentid og tid sammen på ettermiddagen. Jeg hadde LETT valgt egentid da min var baby. Man MÅ ikke spise middag sammen heller. Anonymkode: 3039e...c43 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #18 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): det er da ikke egentid å være på date! Når man har baby har mange av oss mye mer behov for egentid enn kjærestetid. Anonymkode: 3039e...c43 Ja hvis han trenger egentid får han slå opp da og ikke plage partneren med å være falsk. Han trenger ikke være i et forhold da skjønner du om han må ha egentid for å ha det bra. Anonymkode: e4d43...a1c
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #19 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): De gangene jeg har bedt om egentid har det vært mye sukking. Jeg spurte også om jeg kunne ta noen øl med en venninne i dag, men det passet ikke pga hans aktivitet. De andre dagene denne uken har jeg jobbet til 23. og da hatt ansvar for barnet fra morningen og frem til kveldsvakt. ts Anonymkode: 9d78f...d03 Hadde vurdert det forholdet om jeg var deg. Anonymkode: e4d43...a1c
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #20 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja hvis han trenger egentid får han slå opp da og ikke plage partneren med å være falsk. Han trenger ikke være i et forhold da skjønner du om han må ha egentid for å ha det bra. Anonymkode: e4d43...a1c Glad min mann ikke tror man må være siamesiske tvillinger for å ha et forhold. Hilsen gift i over 20 år men med stort behov for egentid. Anonymkode: 3039e...c43 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå